Pfffff, ik wordt daar zo moe van!!
Burgertje pesten: als je zonder gordel rijdt of met je telefoon bezig bent als je rijd en je krijgt een aanrijding, hoeft niet eens door je eigen schuld te zijn, als men dan lacht over de klachten die je hebt, dat noem ik pas burgertje pesten.
Voor wat betreft de snelheidscontroles: de radarauto, het radarstatief en de flitspalen, die zijn allemaal zo ingesteld dat ze pas iemand meten vanaf de 57 en 87, dus je rijd al vaak harder wil je "geflitst" worden, een boete voor 3 of maar 1 km te hard enz..., zoals zoveel mensen dan zeggen dat klopt al niet.
Als je de radarapparatuur op een plek installeert die aan de voorschriften voldoet heb je geen last reflectie of verkeerde metingen, als we niet met de radarauto of met het statief op een bepaalde plek kunt staan, controleren we deze plek gewoon eens met een lasergun.
Snelheidscontroles kun je wat dat betreft overal doen, maar 't moet wel eerlijk en goed gebeuren.
Ik begrijp best dat men wel eens wat harder rijd, dat doet iedereen, maar ga eens na waarom of waardoor je te hard rijd, 9 van de 10 keer ligt de oorzaak bij jezelf, stress, te laat van huis enz...., ik denk als mensen wat meer naar gaan denken en zich wat bewuster gaan worden van bepaalde dingen voordat ze in de auto stappen, dan heb je geen verkeershandhaving nodig en kan die capaciteit elders voor worden ingezet.
Ik werk bij een Verkeershandhavingsteam en als je ziet hoeveel mensen er "nu nog" met zoveel andere dingen bezig zijn in o.a. de auto dan met het (overige) verkeer dan vraag je je af hoe het kan dat het niet nog vaker mis gaat.
Als je ziet hoeveel mensen er rijden zonder gordel, door rood licht en nog met hun telefoon bezig zijn tijdens het rijden dan denk ik soms bij mezelf, men klaagt dat de boetes zo hoog worden, laat het dan in godsnaam gewoon.
Voor wat betreft de snelheid heb ik dat precies hetzelfde: ik rijd auto en motor en vind dat het rijden leuk moet zijn / blijven, maar hoe harder je rijdt, hoe beter je op moet letten en hoe sneller je moet reageren en dan vind ik dat je niet meer kunt spreken van relaxed auto rijden.