Storingen/Uitval C2000

Auteur Topic: Storingen/Uitval C2000  (gelezen 209514 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nozzle

• Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 27 juni 2006, 09:44:20
Tuurlijk weet ik dat, het ging me ook niet om een antwoord, het was meer bedoeld als nadenkertje. "Alsof analoog er nooit uit lag"

Groeten, Peter.

Dat begrijp ik wel. Maar ik reageerde om te laten merken dat er toen wel een back-up mogelijkheid was.

Maar in een diversity gestuurd DMO net, met diverse lijngestuurde ontvangers her en der zie ik ook wel wat zitten.  8)

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #71 Gepost op: 27 juni 2006, 19:22:48
Maar in een diversity gestuurd DMO net, met diverse lijngestuurde ontvangers her en der zie ik ook wel wat zitten.

Hmm is dat mijn idee of gewoon dezelfde gedachte? Zoiets heb ik namelijk enige tijd geleden ook al geopperd bij verschillende regio's. Neem bij wijze van spreken de huidige link-lokaties, dat zijn toch al gehuurde lokaties die makkelijk om te bouwen zijn tot DMO-backup lokatie. Maarja daar zullen wel weer bijzondere vergunningen bij komen kijken etc...

Groeten, Peter.

Nozzle

• Forum gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 28 juni 2006, 16:02:28
Hmm is dat mijn idee of gewoon dezelfde gedachte? Zoiets heb ik namelijk enige tijd geleden ook al geopperd bij verschillende regio's. Neem bij wijze van spreken de huidige link-lokaties, dat zijn toch al gehuurde lokaties die makkelijk om te bouwen zijn tot DMO-backup lokatie. Maarja daar zullen wel weer bijzondere vergunningen bij komen kijken etc...

Groeten, Peter.

Dat zal dezelfde gedaschte zijn Peter, ik heb het je nog niet zien zeggen.  8)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 4 juli 2006, 21:13:37
Er werd verschillende keren om het HB geroepen maar niemand reageert. Plotseling zegt de 30.01 (districts-chef) dat de meldkamer een stroomstoring heeft.

De meldkamer zit nu weer vollgedig op analoge!!

Kortom een C2000 storing voor de meldkamer A'dam.
Ik hoop dat er meer storingen volgen, deste langer ik mee kan luisteren!

Wie weet meer van deze storing?

Djama

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #74 Gepost op: 4 juli 2006, 21:36:55
Er werd verschillende keren om het HB geroepen maar niemand reageert. Plotseling zegt de 30.01 (districts-chef) dat de meldkamer een stroomstoring heeft.

De meldkamer zit nu weer vollgedig op analoge!!

Kortom een C2000 storing voor de meldkamer A'dam.
Ik hoop dat er meer storingen volgen, deste langer ik mee kan luisteren!

Wie weet meer van deze storing?

Djama

Ja, dat meeluisteren is leuk, dat ben ik helemaal met je eens. Ik hoop alleen niet dat die storing lang duurt. Het werkt belemmerend voor de hulpverleners en dat kan problemen opleveren, ook in noodsituaties :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 5 juli 2006, 14:52:27
Ja dat is inderdaad wel minder...

Toen de  c2000 uitviel op het HB toen hadden ze nog een c2000 porto bij de hand. Later hadden ze het analoge opgestart.

djama

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 6 juli 2006, 12:06:28
Ja, dat meeluisteren is leuk, dat ben ik helemaal met je eens. Ik hoop alleen niet dat die storing lang duurt. Het werkt belemmerend voor de hulpverleners en dat kan problemen opleveren, ook in noodsituaties :-\

Het was zo; de eenheden konden wel via Analoog én C2000 het HB bereiken, alleen het HB kon niet via C2000 zenden, maar wel via analoog (wat dus ook gewoon te ontvangen is voor de eenheden).

De storing was dus geen gevaar voor de eenheden.

Ja dat is inderdaad wel minder...

Toen de  c2000 uitviel op het HB toen hadden ze nog een c2000 porto bij de hand. Later hadden ze het analoge opgestart.

djama

Nog diezelfde avond vanaf +/- 22.00u werd er alweer via C2000 gezonden hoor  :)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 6 juli 2006, 12:41:27
Het was zo; de eenheden konden wel via Analoog én C2000 het HB bereiken, alleen het HB kon niet via C2000 zenden, maar wel via analoog (wat dus ook gewoon te ontvangen is voor de eenheden).

De storing was dus geen gevaar voor de eenheden.

Nog diezelfde avond vanaf +/- 22.00u werd er alweer via C2000 gezonden hoor  :)

helaas wel... vind het analoge toch mooier klinken :-[

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 6 juli 2006, 21:15:31
helaas wel... vind het analoge toch mooier klinken :-[

Tja wie niet? Maar het is nou eenmaal niet anders  ;)

tcf

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 23 juli 2006, 11:44:54
Tja wie niet? Maar het is nou eenmaal niet anders  ;)

Ik niet hoor. In sommige gevallen klinkt C2000 echt heel veel beter dan het analoge. Het is alsof de andere partij letterlijk naast je staat. De meeste mensen vinden C2000 slecht klinken, omdat ze het via de koppeling met het analoge horen. Daardoor treed er enorm veel vervorming op en lijkt C2000 dus zeer slecht te verstaan. In werkelijkheid klinkt het prima, soms nog wat blikkerig maar daar wordt aan gewerkt. Het verschilt trouwens ook per regio en per gebruiker van C2000. Sommige duwen het randapparaat "achter in hun strot" wat bij C2000 echt helemaal niet nodig is, integendeel. Je moet daar een flinke afstand tot de microfoon houden, dan klinkt het perfect.