Kleding kleur

Auteur Topic: Kleding kleur  (gelezen 13411 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Gepost op: 22 mei 2003, 02:38:05
Elders op het forum loopt een discussie over de kleding van SIGMA leden.
Zijn er wat jullie betreft nog 'regels' over de kleur van de kleding van EHBOers?
Onze vereniging heeft geel/groene jassen aangeschaft, met reflecterende strepen, die dus echt opvallen.
Het groen is ongeveer de kleur van het pak van de tuinman, dus er is geen overeenkomst met het pak van de ambu.
Zijn er meer verenigingen die hun eigen kleding hebben besteld? Of lopen die nog in die bekende gele hesjes?

Christian

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2003, 02:40:16
blauw i.p.v. groen zie je steeds meer

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2003, 09:15:25
hoi hoi,

onze vereniging is anti uniform. We hebben een handje vol bomberjacks in donkerblauw met lichtgevende strepen en de text ebho achterop. En we hebben gele t-shirts met ehbo erop.

Sommige leden hebben ook nog onderdelen vanzichzelf.....die er weer anders uitzien.

max

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2003, 15:05:12
Maar eenheid is juist goed. Onze jassen vallen op, er zijn veel positieve reacties, ook van de diverse organisaties. Dat allegaartje moet gewoon niet kunnen! Ik denk dat het beeld van de EHBO door de professionele uitstraling zal veranderen.

Christian

benII

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2003, 15:53:04
hoi christian,

Een jaar geleden zou ik nog gezegd hebben. Welnee ik sta lekker in mijn spijkerbroek op evenementen met een T-shirt van  de vereniging aan.  Toen ging ik bij het Rodekruis  daar moest ik in uniform. ik voelde me de eerste keren voor lul staan. VRESELIJK .

Maar toegeven het uniform heeft een meerwaarde. Mensen zien je eerder staan en het scheelt ook een heleboel (goed bedoelt) commentaar. En dat laatste is zeker voor mensen die het pas doen echt een + punt.  Het komt professioneler over. Ik kan de vereniging hiervan helaas nog niet overtuigen.

Hun argumenten:
*kost teveel ruimte
*het moet dan geel met blauw zijn. Zo ziet de vuilnisman er bij ons ook uit. Klopt maar wat is er op tegen.
*kost veel geld. Waar maar er is genoeg

Dus volgende week sta ik weer bij een evenement in mijn bomber jack.  Kan ook mijn RK pak aantrekken breekt WOIII gelijk uit. ;D

Greetz

max

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #5 Gepost op: 22 mei 2003, 16:31:59
max,

Geef het bestuur maar eens een exemplaar van de ARBO check voor vrijwilligersorganisaties kado.

Want je valt als EHBO'er op een post onder de ARBO wet. En die zegt weer iets over kleding.

benII

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2003, 16:39:00
ehhhhh

vertel vertel. waar kan ik dat krijgen

wat staat erin

ik hoor graag

max

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2003, 18:43:05
Ik zal binnenkort een foto op onze website zetten van onze kleding, wellicht dat het bestuur dan overstag gaat! Je hoort het wel van mij als 'ie er op staat. De foto moet eerst nog gemaakt worden, dus een geduld!
Iedere verandering kost tijd, ik weet er alles van, als jongste telg in het bestuur! ;D
Wellicht dat het bestuur eens een beetje jongere mensen moet plaatsen, dat helpt nog wel eens!

Christian

benII

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2003, 19:28:42
tja  (zucht)

daar zeg je een waar ding. Wij hebben een zeer toegewijd bestuur. Met mensen die heel veel voor de ver. doen. Dat waardeer ik ook enorm...maar soms denk ik jullie gaan niet met de tijd mee.

Er is geld zat. maar aed komt er niet. nieuwe kleding komt er niet. etc etc

daar wordt ik wel eens een beetje moe van. kan je je dat voortellen.

greetz

max

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2003, 22:35:52
Ja, dat kan ik me goed voorstellen! Is het niks voor jou om in het bestuur te gaan? Dan kan je werken aan veranderingen. Misschien is het goed om meer leden te zoeken die er zo over denken, dan sta je sterker.

Christian