GRIP 1 Middelbrand (bestelbus met gasflessen) Beatrixlaan - Hoorn 23-01-2018

Auteur Topic: GRIP 1 Middelbrand (bestelbus met gasflessen) Beatrixlaan - Hoorn 23-01-2018  (gelezen 6665 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

RTL Nieuws

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Ontruiming na brand in bestelbusje

Laatste update: 24-01-2018 | 13:27

Hoorn - In een bestelbusje aan de Emmalaan in Hoorn is dinsdagavond rond 22.00 uur brand ontstaan. De oorzaak van de brand is niet bekend en dit zal worden onderzocht.

Er was echter sprake van vier cilinders met onbekende inhoud in het busje. Vanwege het mogelijke explosiegevaar van de verhitte cilinders, werden achttien woningen ontruimd. De brandweer koelde de cilinders in het busje met bluswater, terwijl de bewoners werden opgevangen in en buurthuis. Rond 01.15 uur was het mogelijke gevaar geweken en begeleidden we alle bewoners weer terug naar hun woningen.

Het voertuig is door de politie weggesleept voor onderzoek. Mensen met informatie en / of getuigen kunnen bellen met 0900-8844.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

NH Nieuws

VeerkampR

• Adm medew. alg.zhs.
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Het is lastig met straatnamen... betrof echt de Emmalaan in Hoorn NH, niet de Beatrixstraat (In Zwaag, gem. Hoorn)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Het is lastig met straatnamen... betrof echt de Emmalaan in Hoorn NH, niet de Beatrixstraat (In Zwaag, gem. Hoorn)

Toch niet, zoals ook op deze foto te zien is:

https://twitter.com/HFMiddeljans/status/956060602883100677

Busje stond geparkeerd IN de Beatrixlaan, bij de hoek van de Emmalaan.

guest12562

• Gast
Wel bijzonder dat er 18!!! woningen worden ontruimt en dat de TS enkele tientallen meters voor het busje staat? Of kunnen deze brandweermensen niet worden geraakt?

guest12562

• Gast
Ik begrijp dat er niemand bij is geweest, dus inhoudelijk is het gissen?

Dan maar even de vraag in het algemeen om eens een discussie los te peuteren, wat vinden de forumleden van deze insteek?
Zien jullie het anders en zo ja, wat zie ik over het hoofd?
Zouden jullie ook zo opschalen en ontruimen?
Welke info zouden jullie nodig hebben om hierin een beslissing te nemen?

oma

• Senior gebruiker
Ik verwacht dat de ontruiming en al het drama komt door de scenariodenkende crisismanagers in de vergadercontainer en de woordvoerder die van een autobrandje een verhaal maakt waardoor mensen tussen hoop en vrees hebben gezweefd omdat ze dachten dat het hele dorp het IJsselmeer in zou worden geblazen.

Ik durf het zelfs te betwijfelen dat het om vier acetyleenflessen ging in een loodgietersbusje.

De tankautospuit staat gewoon voor het busje omdat het brandweermensen zijn die bezig zijn met hun werk zonder te beseffen dat de bazen in de container volledig doordraven.

guest12562

• Gast
Dat zouden we zeker aan kunnen nemen, jammer genoeg gaat komt er hier verder geen discussie welke in mijn ogen wel prettig zou zijn, daar is immers een forum voor.

Daarom hoop ik op nog meer reacties.............