Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's

Auteur Topic: Nepwapens / speelgoedwapens / Airsoft replica's  (gelezen 139478 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #150 Gepost op: 10 oktober 2013, 16:08:59
Citaat van: Diamondback link=msg=1208505 date=1381407584
Dus betekent dit niets anders dan dat de doorsnee agent volgens jou een AMATEUR is en zijn werk bij voorbaat slecht doet.

Als de agent niet weet wat en hoe hij moet handhaven, dan is hij zijn uniform niet waard en kan hij wat jouw betreft de bijstand in.
Citaat van: Tony-cc link=msg=1208511 date=1381410814
Elke burger (zeker agenten) behoort de wet te kennen, niemand heeft 'het recht' om zich daarboven te stellen !?
Deze reacties betekenen niets meer dan dat jullie de achterliggende boodschap van het bericht van Zijlvaart niet begrijpen. Wat overigens niet vreemd is aangezien jullie zelf niet in het blauwe uniform rondlopen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #151 Gepost op: 10 oktober 2013, 16:55:57
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1208349 date=1381356100
Of anders beredeneerd:
'Hier rust Jan. De wetgever vond dat het wel toegestaan was, de politieagent niet'..


De wetgever vond het toegestaan,
dus ging Jan op weg, zijn carnavalspakkie aan.

Oom agent wist echter niet wat hij zag, wreef zijn ogen nog eens uit,
Had Jan daar een wapen?, een echte kogelspuit ?

Arme Jan, die schrok en wilde snel zijn speelgoed tonen,
Oom agent dacht aan zijn kinderen, en zag al blauwe bonen!

Hij vermoedde Jan als echte boef,
en deed toen net als in zijn training: pief-paf-poef........

Nu rust hier Jan,
maar hij heeft nog wel zijn pakkie 'an!
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #152 Gepost op: 10 oktober 2013, 16:59:52
Haha.. Beter had ik 't niet kunnen verwoorden.. O0
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #153 Gepost op: 10 oktober 2013, 20:29:22
Citaat van: Red link=msg=1208532 date=1381414139
Deze reacties betekenen niets meer dan dat jullie de achterliggende boodschap van het bericht van Zijlvaart niet begrijpen. Wat overigens niet vreemd is aangezien jullie zelf niet in het blauwe uniform rondlopen.
Ook al loop ik zelf niet in dát blauw uniform, ik begrijp de strekking zeer zeker ! Ook 'jullie' komen op het einde van de dienst graag heelhuids thuis bij vrouw en kinderen, lijkt mij ook niet meer dan normaal, en daarvoor zullen jullie de risico's op het niet slagen daarvan zoveel mogelijk beperken...
Mij ging het bij mijn opmerking erom dat van iedere burger verwacht wordt (en dus bijv. ook van mij als beveiliger) dat deze zich aan de wet houden, lijkt mij ook niet meer dan logisch dat dit toch juist ook voor de dienders zou gelden !?

Met alle respect, maar een agent staat toch zeker niet boven de wet !?

Gelukkig komt het in Nederland ook niet veel voor (áls het al ooit is voorgekomen) dat de politie meteen op iemand met een speelgoedwapen begint te schieten zonder zich ervan te overtuigen dat het om een echt wapen gaat !?
Trekt iemand een gas/alarm pistool/revolver en begint te schieten dan begrijp ik heel goed dat er meteen tegenvuur wordt gegeven (het is in zulke stress situatie dan ook bijna niet in te schatten of het om een echt of nep wapen gaat), maar bij een speelgoed wapen wat notabeen is toegestaan ?  ::)
Dat er met getrokken wapens op geacteerd wordt kan ik zeer goed begrijpen, veiligheid boven alles, maar je mag toch zeker wel verwachten van onze goed getrainde politie ('ook al zijn het ook gewoon maar mensen met emoties en schrik en dergelijke') dat er niet meteen geschoten wordt bij een 'verdachte' beweging (die misschien alleen maar als verdacht wordt geďnterpreteerd, terwijl het alleen was om te laten zien dat het om speelgoed gaat...)
Het alleen maar 'dreigen' is tenslotte nog geen reden om met eventueel dodelijk geweld in te grijpen...

Maar ach, verschil van mening/opvatting zul je altijd blijven houden...  :)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #154 Gepost op: 10 oktober 2013, 21:05:59
Ieder wapen is voor mij echt tot het tegendeel is bewezen. Als die persoon met dat nepwapen onverwachte bewegingen gaat maken als er een vuurwapen op hem is gericht is dat uuhm, niet handig :)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #155 Gepost op: 10 oktober 2013, 23:00:15
Citaat van: Tony-cc link=msg=1208566 date=1381429762
Het alleen maar 'dreigen' is tenslotte nog geen reden om met eventueel dodelijk geweld in te grijpen...

Maar ach, verschil van mening/opvatting zul je altijd blijven houden...  :)
Uiteraard, en ik begrijp wel waar je heen wilt, maar wat is 't verschil tussen iemand die met een pistool op op je mikt(dreigen) en daadwerkelijk schieten? Een vingerbeweging van een halve centimeter. Daar houdt je als politieagent geen rekening mee, omdat jij of een ander dood is voordat je reageren kan.

Dreigen (iedere verdachte beweging) is gericht en dodelijk gericht schieten. Je kan en mag als politieagent zaken niet op hun beloop laten op zo'n moment. Dan speel je met je eigen en andermans leven.

Dreigen is afknallen en niet luisteren leidt tot datzelfde resultaat. Zoals mijn voorganger ook al aangeeft..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #156 Gepost op: 11 oktober 2013, 08:29:35
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1208572 date=1381431959
Ieder wapen is voor mij echt tot het tegendeel is bewezen. Als die persoon met dat nepwapen onverwachte bewegingen gaat maken als er een vuurwapen op hem is gericht is dat uuhm, niet handig :)

Dat is geheel terecht. En ik vind dat meer dan logisch.


112A

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #157 Gepost op: 11 oktober 2013, 15:28:02
Oké overduidelijk!  We gaan naar de Bart Smit of Intertoys en halen daar wel wat.. spuiten het niet een andere kleur..


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #158 Gepost op: 13 oktober 2013, 12:46:36
Neppistolen op kermis

http://www.politie.nl/nieuws/2013/oktober/13/01-neppistolen-op-kermis.html
Laatste update: 13-10-2013 | 10:32

Zwaagwesteinde - De politie heeft zaterdagmiddag op de kermis in Zwaagwesteinde drie neppistolen in beslag genomen. De wapens zijn niet van echt te onderscheiden en daarmee strafbaar. Een jongetje had zich bedreigd gevoeld, nadat hij met een balletjespistool was beschoten.

De drie kinderen die de wapens in bezit hadden zijn aangesproken. Ze vertelden dat ze de wapens hadden gewonnen op de kermis. De wapens zijn in beslag genomen. De politie stelt een onderzoek in naar degene die de nepwapens als prijs uitgeeft.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #159 Gepost op: 13 oktober 2013, 12:47:35
550 euro boete voor bezit nepvuurwapen

http://www.politie.nl/nieuws/2013/oktober/13/08-550-euro-boete-voor-bezit-nepvuurwapen.html
Laatste update: 13-10-2013 | 11:38 Woordvoering: Zeeland-West-Brabant - mediadesk Oost

Tilburg - De politie maakte proces-verbaal op tegen een 43-jarige man uit Axel. Hij kreeg een boete van € 550,- opgelegd omdat hij een nepvuurwapen bij zich had in een café.

Replica Beretta
Het feit vond plaats op zaterdagmiddag 12 oktober 2013. Er was gezien dat de man een pistool bij zich had in een café op De Heuvel. Gewaarschuwde agenten stelden een onderzoek in onder de bezoekers van de horecagelegenheid. Daarbij vonden ze bij de 43-jarige verdachte een nep vuurwapen aan. Het bleek te gaan om een replica van een Beretta pistool. Het vuurwapen zag er levensecht uit en was daarmee voor afdreiging geschikt. De verdachte werd gearresteerd. In overleg met het openbaar ministerie kreeg hij een boete van € 550,- opgelegd. Het wapen is in beslag genomen en wordt vernietigd
Samen sterk in de hulpverlening!