Het nut van REDNED?
Het opstellen van opleidingen zwemmend redden en strandwacht. Niet alleen het opstellen ervan, maar ook het examineren ervan.
Verder vind ik een goed punt dat zij een rampenvloot beheren, oefeningen opzetten en ingezet kunnen worden bij rampen.
De opleidingen varend redden zijn naar mijn inziens een beetje achterhaald. Maar daar komt verandering in geloof ik, iets met certificaten.
Landelijk promotie? Ja aan de ene kant van harte welkom, maar aan de andere kant doen veel brigades zelf ook aan promotie. Dit ligt een beetje moeilijk.
Nog een goed punt, het opstellen van kleur eisen aan o.a. kleding om zo te komen tot uniformiteit.
Verder ben ik wel van mening dat zij zich niet moeten gaan bemoeien met het leveren van deze kleding. Of in het algemeen, ik vind niet dat zij producten moeten leveren, dat past mijn inziens niet bij wat een overkoepelende organisatie moet doen. Want zo is deze hele markt afgezonderd en iemand anders die een kledinglijn wil opzetten, met dezelfde kleuren, alleen andere kleding, mag niet van het rn logo gebruik maken. Dat is dus niet streven naar uniformiteit en gaat het doel ervan voorbij.
Zij moeten ervoor zorgen dat de reddingsbrigades handvaten aangeboden krijgen om hun werk te doen, en het leveren van goederen valt daar niet onder.
Dat is wat ik er persoonlijk van vindt.