FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88116 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 8 december 2005, 02:21:51
Laten we discussie nou niet laten verzandden in een " wat is er zwaarderwerk" spelletje en gewoon bij de topic blijven. ;)

Overgangsrecht voor iedereen die op 31 december 2005 in dienst is

De kern:
„X 20 dienstjaren of meer: uittreden op 55 jarige leeftijd.
„X minder dan 20 dienstjaren: uitgangspunt is het vinden van een andere baan. Maar als dat niet lukt: uittreden tussen 55 en 59 jaar (hoe meer dienstjaren hoe eerder).
„X Dienstjaren: ook de jaren op de particuliere ambulance en als vrijwillige brandweer in de uitruk tellen mee.
„X Leeftijd doet er niet toe.

Dus........ ik ben er bang voor...... Misschien moeten de vrijwilligers ook maar eens na gaan denken wat dit voor hun inhoud.

Ben ik nu zo achterlijk of hoe zit het? Vrijwilligers doen het zelfde werk als een beroeps, zo'n beetje. Maar als het mij niet bevalt, stap ik eruit! Ik moet er tenslotte niet van eten. Dat is een groot verschil met de beroeps!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #101 Gepost op: 8 december 2005, 08:02:45
Er wordt niet met heel veel sympathie gereageerd op de acties (ook al sta ik 100% achter jullie!). http://frontpage.fok.nl/nieuws/60277

Greetz, Joris
343, never forget.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #102 Gepost op: 8 december 2005, 10:00:22
Opnieuw wilde actie brandweer

Brandweerlieden zijn donderdagochtend opnieuw in actie gekomen tegen de afschaffing van het zogenoemde functioneel leeftijdsontslag (FLO). Zo blokkeren ze in de regio Rotterdam de Beneluxtunnel en de Maastunnel.

Op de A15 rijden brandweerwagens in slakkengang over de snelweg en hinderen het erachter rijdende verkeer. Brandweerlieden in Rotterdam hebben zich ook donderdag weer massaal ziek gemeld.

De wilde acties zijn verder te merken op de snelwegen A2 en A27 rond Utrecht, op de A4 bij Den Haag en op de A9 bij Amsterdam. Op de A27 liep de file op tot 27 kilometer tussen Almere-Stad en knooppunt Rijnsweerd bij Utrecht.

De brandweerlieden protesteren tegen de afschaffing van het FLO in de nieuwe CAO voor gemeenteambtenaren. Daarin is afgesproken is dat alleen nog mensen met twintig dienstjaren, die zwaar werk doen, met hun 55e met pensioen kunnen. Ook is afgesproken dat gemeenteambtenaren er de komende twee jaar gemiddeld ruim 1,9 procent op vooruit gaan in salaris.

De acties zijn georganiseerd zonder steun van de vakbonden.

Bron: rijnmond.nl
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #103 Gepost op: 8 december 2005, 10:20:41
0101400 09:53:55 08-12-05 G BRAN A herbezetten eigen kazerne BRW Diemen ( Groep 1 Spoed )
0102998 09:53:55 08-12-05 G BRAN A herbezetten eigen kazerne BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0101500 09:53:12 08-12-05 G BRAN A herbezetting eigen kazerne BRW Badhoevedorp ( Groep 1 Spoed )
0102998 09:53:12 08-12-05 G BRAN A herbezetting eigen kazerne BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100550 09:52:18 08-12-05 G BRAN A herbezetting eigen kazerne BRW Amsterdam Landelijk Noord ( Groep 1 Spoed )
0102998 09:52:18 08-12-05 G BRAN A herbezetting eigen kazerne BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100400 09:51:18 08-12-05 G BRAN A herbezetten eigen kazerne BRW Amsterdam-Driemond ( Groep 1 Spoed )
0102998 09:51:18 08-12-05 G BRAN A herbezetten eigen kazerne BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0102100 09:50:35 08-12-05 G BRAN A herbezetting eigen kazerne BRW Ouderkerk a/d Amstel ( Groep 1 Spoed )
0102998 09:50:35 08-12-05 G BRAN A herbezetting eigen kazerne BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0101076 09:45:57 08-12-05 I BRAN A contact ron bey BRW Amsterdam ( Persoonlijke Code )
0102100 09:39:10 08-12-05 G BRAN A herbezetting kazerne willem ivm acties BRW Ouderkerk a/d Amstel ( Groep 1 Spoed )
0102998 09:39:10 08-12-05 G BRAN A herbezetting kazerne willem ivm acties BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100550 09:37:16 08-12-05 G BRAN A herbezetting kazerne zebra ivm acties BRW Amsterdam Landelijk Noord ( Groep 1 Spoed )
0102998 09:37:16 08-12-05 G BRAN A herbezetting kazerne zebra ivm acties BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode )
0100400 09:35:10 08-12-05 I BRAN A Herbezetting kazerne Anton ivm acties BRW Amsterdam-Driemond ( Groep 1 Spoed )


pieper bleef gaan
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #104 Gepost op: 8 december 2005, 10:40:46
Wat denk je van een verzorgende in een verpleegtehuis, een OK verpleegkundige, een IC verpleegkundige, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik denk alleen wij van mening verschillen welke maatstaven je gebruikt, ook denk ik dat heel weinig mensen in deze discussie goed beeld hebben van de werkzaamheden van verschillende beroepsgroepen om hier een oordeel over te geven.
Geloof me, in mijn werk kom ik al dingen tegen wat soms hartverscheurend is en in naam van de bezuinigingen. En de brandweer loopt te klagen dat zij niet met 55 mogen stoppen. Sorry maar ik noem dat niet sociaal als ik op het nieuws die brandweer zie schreeuwen.

IC verpleegkundigen in een ziekenhuis met FLO laten gaan?? hahahahahahhaa  :o :-\
zo zwaar hebben die  het niet hoor,4 muren en dak boven je hoofd, altijd de dokter of intensivist in de buurt, lekker warm werkklimaat van 22 graden celsius, mooie pc's onder handbereik,alleen beetje kans op RSI arm/handje, genoeg collegas voor tilassistentie, alle patienten en  apparatuur op arbo werkhoogte, elke dag maar 2 patienten wassen en lakens ''verschonen', nee dan heb je het echt nog niet zo slecht als verpleegkundige of verzorgende collega's in verpleeghuis of ambulancemedewerkers!  :-\
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #105 Gepost op: 8 december 2005, 11:02:18
Leger met 80 man op weg naar Amsterdam

Vanwege de staking bij de brandweer in het leger ingezet om de lege kazernes toch te kunnen bemannen. Nog 30 brandweermannen zijn op dit moment in dienst. 125 spuitgasten hebben zich ziekgemeld.
De korpsleiding van de brandweer probeert de kazernes donderdag hoe dan ook bemand te krijgen. Een woordvoerder bevestigde dat er alles aangedaan wordt om ook vanuit andere korpsen brandweermannen in Amsterdam aan het werk te zetten.

Actie brandweer: Dirk rukt niet uit
Brandweerlieden zijn donderdag opnieuw in actie gekomen tegen de afschaffing van het functioneel leeftijdsontslag (FLO). De kazerne Dirk (Hobbemakade) zal niet uitrukken als er brand is. Er is geen aflossing gekomen voor de ploeg die al 72 uur aan het werk was. Ook bij kazerne Dapperstraat en Flierbosdreef zijn de brandweermannen in staking.
Op verschillende snelwegen houden brandweerlieden het verkeer op. Een aantal ploegen zou op weg zijn naar Amsterdam om zich bij de actievoerders te voegen.
Om 9.30 uur overleggen actieleiders over de verdere invulling van de dag.

Op de A9 bij het Rottepolderplein hebben brandweerlieden korte tijd hun wagens dwars over de weg gezet. De mobiele eenheid dreigde daartegen op te treden. Daarop reden de brandweerwagens weer langzaam verder.
Burgemeester Cohen heeft gezegd dat er maatregelen worden genomen, mocht er te weinig brandweercapaciteit zijn. Wat die maatregelen dan inhouden, liet hij onvermeld.
De acties krijgen geen steun van de vakbonden. Die bereikten dinsdag een akkoord met de werkgevers over een nieuwe cao, dat zij met positief advies willen voorleggen aan de achterban.

Bron www.at5.nl


Belachelijk dat ze de Mobiele Eenheid willen inzetten TEGEN de brandweer !?
een beetje sympathie kunnen ze toch wel hebben voor hun mede hulpverleners


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #106 Gepost op: 8 december 2005, 11:22:50
Ik heb sympathie voor veel, en ik ben het direct eens, dat de arbeidsvoorwaarden een stuk beter kunnen.

Maar kom nu niet aan met oneigenlijke argumenten en met de FLO, waarvan we al 10 jaar weten dat die er uit gaat..

Ik ben het dan hartgrondig oneens met deze acties. De Methode is verkeerd, De verkeerde argumenten worden gebruikt.. En je brengt slachtoffers in gevaar en een boel economische schade aan mensen die er niets aan kunnen doen.

Maak van het gemeentehuis, de kazerne en ruk daar van uit.. Er zijn genoeg creatieve dingen te bedenken, maar de vlam is duidelijk in de pan, en iemand gooit er alleen maar water op...


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #107 Gepost op: 8 december 2005, 11:29:52
En je brengt slachtoffers in gevaar en e

Ik kan me niet voorstellen dat de brandweerlieden dat zouden laten gebeuren
Ze zijn allemaal professioneel genoeg

zelfs iemand die onwel wordt kan nog steeds rekenen op de Brandweer  ;)
0102998   11:25:06   08-12-05   GROUP   HV 1 REANIMATIE AMSTELPLEIN ASD 543 BRW Amsterdam Amstelland (Monitorcode)
0101019   11:25:06   08-12-05   GROUP   HV 1 REANIMATIE AMSTELPLEIN ASD 543 BRW Amsterdam - Victor (Lichtkrant)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #108 Gepost op: 8 december 2005, 11:35:29
Ik kan me niet voorstellen dat de brandweerlieden dat zouden laten gebeuren
Ze zijn allemaal professioneel genoeg

Als je de verhalen over de bezetting in Amsterdam en wellicht andere plaatsen moet geloven ga je daar wel aan twijfelen.  :-X
Ik snap dat het niet leuk is. Op dit moment ben ik MR-voorzitter en ook op mijn werk zitten we in een traject dat voor veel collega's niet leuk is. Maar we proberen het binnenshuis op te lossen.
Ben het met Peter eens dat de acties de verkeerde mensen treffen.


Bart S

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 8 december 2005, 11:39:56
Brandweer A'dam krijgt hulp leger
AMSTERDAM De gemeente Amsterdam krijgt hulp van het leger om de basiszorg van de brandweer in stand te houden. Dat liet burgemeester Cohen donderdag weten tijdens een persconferentie. Rond de tachtig mensen in dienst van het leger gaan helpen bij de brandweertaken.
Het gaat om burger- en militair personeel met een brandweeropleiding. Zij zijn al actief op luchthavens, bij de marine en op militaire vliegvelden.
Cohen heeft bij de landelijke overheid om hulp van het leger verzocht nadat de brandweerlieden zich donderdag wederom massaal ziek hadden gemeld uit protest tegen afschaffing van het FLO.
8 december 2005