FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88153 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #120 Gepost op: 8 december 2005, 15:07:29
Oef...ik heb toch wel een beetje moeite met het over één kam scheren van het werk van verpleeghuispersoneel en AHV'ers.
Niet echt reeel zou ik zeggen!

Misschien kan je dan ook even de voordelen van het ambuwerk opnoemen tov het werk op de IC....want als ik het bovenstaande lees dan vraag ik mij af waarom je ooit uit de ICU- hemel bent weg gegaan? ::)

Wat dacht je van vrijheid  ;D  mobiliteit  ;D  zelfstandigheid  ;D

enen, overeenkomsten tussen verpleeghuispersoneel en ambulanceteams doel ik voornamelijk op de fysieke zorgzwaarte en werkdruk, in verpleeghuizen is behoorlijk wat personeel(vooral de ''dure'' verpleegkundigen) wegbezuinigd, en de patienten blijven ondanks alle tilliften nog steeds behoorlijk hetzelfde in gewicht, op een IC zit men in een luxere positie wat betreft tillen/verplaatsen, en daaraheeft men per pleeg maar 1 of 2 patienten te verplegen/draaien/verplaatsen. Dus wat betreft saralis, voorzieningen en scundaiere en tertiare arbeidsvoorwaarden alsmede de verantwoordelijkheid, zorgzwaarte en fysieke belasting zou ik best riant terugwillen op een IC  ;) maar doe dat dus niet vanwege de vele ''voordelen'' van het ambulancewerk, om over het salaris nog maar te zwijgen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #121 Gepost op: 8 december 2005, 15:11:00
ten eerste moet je je niets aantrekken van het FOK IQ, ten tweede de mensen die lopen te zeuren, laat hun maar eens met een brandslang honderd meter rennen, liefst nog met ademlucht op



ik denk dat al die mensen die nu op de brandweer lopen te zeuren (zoals op Fok en vele andere plekken) niet echt weten waar het precies om gaat op dit moment ( naast het feit dat het gemiddelde IQ op plekken zoals Fok inderdaad niet boven de 20 uitkomt)

zal voor die mensen die het niet weten best vreemd in de oren klinken als ze horen dat er bijvoorbeeld in Amsterdam een aantal kazerne's dicht blijven en vele brandweermensen staken

verder dient er gewoon begrip getoont te worden
 :o
 ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #122 Gepost op: 8 december 2005, 15:39:31
Militairen niet getraind voor stad
De vakbonden voor defensiepersoneel zijn fel tegen de inzet van militairen en burgers van Defensie om de stakende brandweer te vervangen.
De brandweerlieden van Defensie zijn volgens de vakbonden "niet getraind om een flat in Amsterdam te ontruimen of een grote brand in een flat te blussen". Maar de militairen zijn wel aansprakelijk als er iets gebeurt. De vakbonden zijn fel tegen het inzetten van militairen als stakingsbreker.
Militairen moeten volgens hen alleen stakende brandweerlieden vervangen als de ministerraad heeft geoordeeld dat het echt niet anders kan.

www.at5.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #123 Gepost op: 8 december 2005, 15:46:05


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #124 Gepost op: 8 december 2005, 16:01:17
ik denk dat al die mensen die nu op de brandweer lopen te zeuren (zoals op Fok en vele andere plekken) niet echt weten waar het precies om gaat op dit moment ( naast het feit dat het gemiddelde IQ op plekken zoals Fok inderdaad niet boven de 20 uitkomt)

zal voor die mensen die het niet weten best vreemd in de oren klinken als ze horen dat er bijvoorbeeld in Amsterdam een aantal kazerne's dicht blijven en vele brandweermensen staken

verder dient er gewoon begrip getoont te worden
 :o
 ;)
Begrip tonen wil ik best.... maar als het zo uit de hand loopt dat er gewoon niet meer uitgerukt wordt ben ik door mijn begrip heen.... dat is namelijk niet meer "een beetje vreemd"... als je dat normaal vindt dan ben je zelf "een beetje vreemd"... ik draag de brandweer echt wel een warm hart toe, maar je kunt het ook overdrijven.... voor mij is hier een grens overschreden....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #125 Gepost op: 8 december 2005, 16:26:11
Is het bekend welke korpsen naast amsterdam ook niet meer uitrukken?? Ik hoorde in de wandelgangen dat Leiden ook niet meer rijdt maar kan dit nergens terug lezen....


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #126 Gepost op: 8 december 2005, 16:39:51
En morgen met z'n allen naar Den Haag neem ik aan ?

Gr. ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #127 Gepost op: 8 december 2005, 16:44:40
Citaat
Ik word later geen bakker en ook geen marinier,
Wat ik wel wordt is Brandweerofficier

Ricardo,

Nog steeds interesse nu e.e.a dreigt te veranderen bij de brandweer??
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #128 Gepost op: 8 december 2005, 16:58:07
Begrip tonen wil ik best.... maar als het zo uit de hand loopt dat er gewoon niet meer uitgerukt wordt ben ik door mijn begrip heen.... dat is namelijk niet meer "een beetje vreemd"... als je dat normaal vindt dan ben je zelf "een beetje vreemd"... ik draag de brandweer echt wel een warm hart toe, maar je kunt het ook overdrijven.... voor mij is hier een grens overschreden....

Helemaal mee eens.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #129 Gepost op: 8 december 2005, 16:59:19
misschien krijgen we binnekort een ontslag golf bij de brandweer  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !