Ondanks dat ik me zoals gezegd geheel achter de brandweer opstel denk ik dat de brandweerlieden de veiligheid wel uit het oog verliezen en wel om de volgende reden:
1. Je zelf ziek melden (hoe begrijpelijk ook) verplicht je collega tot een extra dienst (24 uur) dat betekent dat hij of zij dus een dienst draait van minimaal 72 uur !!
2. Door het draaien van een 72 uurs dienst raak je oververmoeid
3. Door die vermoeidheid vallen vroeg of laat slachtoffers onder je eigen collega's of onder burgers.
Wanneer iemand dus stelt dat de veiligheid niet uit het oog verloren wordt dan ben ik dat niet met die persoon eens al was het maar omdat men de EIGENveiligheid ter dege uit het oog verliest. Wanneer je stelt dat e.e.a. wel mee valt dan ondermijn je daar volgens mij ook nog eens je eigen acties mee want blijkbaar is het brandweer leven dan niet zo zwaar als dat de brandweerlieden willen doen geloven
Mijn insteek indeze is dan ook nogmaals:
1. Meld je allemaal beter (geeft je werkgever ook geen kans om je te korten en je van andere zaken te beschuldigen)
2. Stap met zijn allen in de wagens en rijd naar drukke verkeerspunten (ketelplein, brienenoordbrug, coenplein, hollendrecht, rijnsweerd, prinsclausplein enz. enz.) en maak daar tijdens de spits je uitrukpost op bijv. de vluchtstrook rijkswaterstaat zal snel genoeg een rijstrook afkruisen dus een uitruk kan evengoed snel verlopen.
3. Voorzie passanten van flyers met een uitleg van jullie optreden en tap een bakkie koffie voor ze (dat houd de stemming er vast wel in)
Mocht je onverhoopt door de ME verwijderd dreigen te worden dan kun je in alle rust vertrekken naar een belangrijkpunt in je eigenstad en daar de actie voortzetten.
Dergelijke acties hebben in Nederland al vaker voor een goed resultaat gezorgd (denk aan de vrachtwagen chauffeurs en boeren) de meeste mensen zullen in eerste instantie pissig reageren maar wanneer je een goed stuk info verstrekt zullen alle burgers beseefen dat het uiteindelijk ons allemaal aangaat en niet alleen de brandweer, en daar mogen wij als burgers volgens mij best een beetje voor "bloeden"
HOE DAN OOK ZORG DAT HET VNG GEEN 1-0 MAAKT WANT 1-1 WORDT HET NOOIT MEER