FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88218 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Reactie #300 Gepost op: 10 december 2005, 19:50:05
Ik wordt alleen schijtziek van de verwijten dat de brandweer niet denkt aan de veiligheid,waar wordt dat op gebaseert dan?Overal wordt er aangedacht dat de bezetting geen gevaar loopt,en dat ter allertijde de uitruk gewaarbogt blijft

Als de brandweerzorg in de 2 grote steden verzorgd moet worden door mensen die niet bekend zijn met de bijzondere risico's en gevaren en de specifieke procedures .....  :-\
Denk maar eens aan : metro-ongevallen, objecten met veel gevaarlijke stoffen, laboratoria, portiekflats die toch een specifieke snelle inzet vereisen....  

Dan kan het toch niet anders zijn dat het niveau van veiligheid in die 2 steden aanzienlijk omlaag is gegaan......

Ik wordt er behoorlijk verdrietig van... en hoop echt dat er helemaal niets ernstigs gebeurt....   :'(

groeten,
René de Caluwé


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #301 Gepost op: 10 december 2005, 19:57:08
Ik heb nergens gezegd dat ik denk dat de inzetbaarheid ingevaar komt (ben er ook van overtuigd dat dat niet zal gebeuren) maar ben wel bang dat men de eigenveiligheid uit het oog dreigt te verliezen om eerder genoemde argumenten, dit bedoel ik absoluut niet om af te zeiken maar eerder als een soort van aandachtspunt !! Ik neem dan ook aan dat de opmerking van Peter niet voor mij bedoeld is.

Die opmerking was inderdaad niet voor jouw bedoelt ;)

Als de brandweerzorg in de 2 grote steden verzorgd moet worden door mensen die niet bekend zijn met de bijzondere risico's en gevaren en de specifieke procedures .....  :-\
Denk maar eens aan : metro-ongevallen, objecten met veel gevaarlijke stoffen, laboratoria, portiekflats die toch een specifieke snelle inzet vereisen.... 

Dan kan het toch niet anders zijn dat het niveau van veiligheid in die 2 steden aanzienlijk omlaag is gegaan......

Ik wordt er behoorlijk verdrietig van... en hoop echt dat er helemaal niets ernstigs gebeurt....   :'(

groeten,
René de Caluwé
Ik lees overal dat er gebiedsbekende bevelvoerders aanwezig zijn,dus ook daar zal aangedacht zijn.Ik neem aan dat de actievoerders zelf ook weten waar bij hun de speciale objecten zijn en waar ze zijn.
Ik ben zelf ook niet gelukkig met die hele situatie,maar dit is toch veroorzaakt door de bonden en de VNG.Als er nu eens beter was geluisterd naar de jongens,was dit misschien helemaal niet nodig geweest :-\


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #302 Gepost op: 10 december 2005, 19:57:41
Als de brandweerzorg in de 2 grote steden verzorgd moet worden door mensen die niet bekend zijn met de bijzondere risico's en gevaren en de specifieke procedures .....  :-\
Denk maar eens aan : metro-ongevallen, objecten met veel gevaarlijke stoffen, laboratoria, portiekflats die toch een specifieke snelle inzet vereisen.... 

Dan kan het toch niet anders zijn dat het niveau van veiligheid in die 2 steden aanzienlijk omlaag is gegaan......

Ik wordt er behoorlijk verdrietig van... en hoop echt dat er helemaal niets ernstigs gebeurt....   :'(

groeten,
René de Caluwé

René niet alle brandweerzorg wordt door defensie uitgevoerd. In Rotterdam zijn ze zelfs alleen maar ingezet op de buitenposten als ik het goed begrepen heb mede om de risico's die de binnenstad met zich meebrengt.

Ik dan ook niet dat het zo'n vaart zal lopen.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #303 Gepost op: 10 december 2005, 19:59:45
Ik snap het niet, hoe kun je nu tegelijk boos zijn dat je op je 55 ste aan de kant wordt gezet, er uit wordt gebonjourd én boos zijn om dat je niet langer door wil werken na je 55 ste.

Bij de KNRM mag je ook niet maar onbeperkt bootbemanning zijn, velen willen doorgaan maar moeten stoppen omdat het vaak lichamelijk niet meer kan.

Er zijn binnen de brandweer zoveel functies die je nog uit kan voeren die niet zo zwaar zijn. De brandweermensen die ik ken wille graag bij de brandweer blijven ook al zijn ze lichamelijk niet meer in staat een ladder op te rennen. Preventie of beleidsmedewerker zijn lijkt me ook leuk. Chauffeurs, hebben die het eigenlijk ook zo zwaar? Ik weet nog dat ik -toen ik chauffeur was in 't leger- het ook zwaar had, ik moest de jongens soms wel 80 km ver weg brengen.

Alleen moesten zij terug lopen en iemand (ik dus) moest de auto naar de kazerne brengen.

Of scheren ze alle brandweermensen niet over één kam, alleen de duikers bv. Die van Huizen komen al gauw drie to vier keer per jaar in aktie!  8)

Henk

beste Henk je heb maar een klein deel van het verhaal gelezen, iemand die met zijn 18 jaar bij de vrijwillige brandweer komt en op zijn 22 jaar doorstroomd naar beroepsbrandweer moet met zijn 38 jaar stoppen en overgaan in preventie of mischien beleidsmedewerker, helaas zullen tegen die tijd alle functies al voor lange tijd bezet zijn, immers veel oudere collega's voor je zitten al op die functies, ook zij moesten stoppen, bovendien worden preventie taken uitgevoerd door degene die ook voor de uitruk staan, m.a.w. zoveel van die functies zijn er niet.
Nemo me impune lacessit


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #304 Gepost op: 10 december 2005, 20:14:23
Beste mede forumleden,
telkens lees ik weer over de onervarenheid van de defensie medewerkers echter de mensen die momenteel in rotterdam dienst doen hebben bijna allemaal hbt en de meeste zitten bij een vrijwillig brandweerkorps in hun woonplaats,echter ze zeggen zelf ook wij hebben weinig ervaring in woningbranden zoals deze voorkomen in de grote stad daarom zijn ze natuurlijk door de leiding aan de rand van de stad geplaatst alle kazerne's waar defensie zit liggen aan de rand, en inderdaad er kan beter maar wat gebeuren misschien gaan de ogen bij de heren open en komt er gauw een goede oplossing voor ons
het ergste is nog dat het momenteel vreselijk stil is met de alameringen en de jongens die nu al heel lang dienst doen hebben het wel vreselijk druk in het centrum dus mannen hou vol

een ding weet ik zeker de mannen van defensie staan achter de collegaes van de brandweer en laten we het goed onthouden deze mensen worden ook maar gestuurd terwijl de militaire bond het ook niet wil
dus laten we nu even stoppen om elke keer weer deze mannen in een zwart daglicht te zetten
mannen we gaan door sterkte allemaal het is voor een goed doel
groeten,
rinus


ajax

  • Gast
Reactie #305 Gepost op: 10 december 2005, 20:18:45
0703109 16:39:08 10-12-05 Op verzoek van uw commandant graag om 19.30 verzamelen in de kazerne. - Laren korpsalarm

Vanavond vergadering gehad over de stakingen en we hebben 1 ploeg standy voor het geval dat er meer "wilde" stakingen kom in het Land.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #306 Gepost op: 10 december 2005, 20:19:25
0703109 16:39:08 10-12-05 Op verzoek van uw commandant graag om 19.30 verzamelen in de kazerne. - Laren korpsalarm

Vanavond vergadering gehad over de stakingen en we hebben 1 ploeg standy voor het geval dat er meer "wilde" stakingen kom in het Land.
En wat willen ze  doen dan :o


ltdoka

  • Gast
Reactie #307 Gepost op: 10 december 2005, 20:20:58
Sorry Rinus,

en inderdaad er kan beter maar wat gebeuren misschien gaan de ogen bij de heren open en komt er gauw een goede oplossing voor ons

Is een opmerking die mij niet goed valt het klinkt als of je anderen wilt offeren (misschien wel een gezin met kinderen) voor een goede zaak met dergelijke "wensen" verspeel je volgens mij een hoop goodwill bij de medestanders van de brandweer in elkgeval wordt het mij koud om het hart bij zulke opmerkingen  >:( :'(


ajax

  • Gast
Reactie #308 Gepost op: 10 december 2005, 20:25:06
En wat willen ze  doen dan :o

die ploeg word als er ergens in het land een kazerne plat gaat naar die plaats toe om daar de uitruk te verzorgen


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #309 Gepost op: 10 december 2005, 20:47:38
Sorry Rinus,

Is een opmerking die mij niet goed valt het klinkt als of je anderen wilt offeren (misschien wel een gezin met kinderen) voor een goede zaak met dergelijke "wensen" verspeel je volgens mij een hoop goodwill bij de medestanders van de brandweer in elkgeval wordt het mij koud om het hart bij zulke opmerkingen  >:( :'(

het is ook niet te hopen dat er slachtoffers bij vallen maar het toont wel aan waar onze kwaliteiten uit bestaan............