FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88221 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

ltdoka

  • Gast
Reactie #320 Gepost op: 10 december 2005, 21:44:56
Oke Rinus ik heb het begrepen de reactie was me net voor ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #321 Gepost op: 10 december 2005, 21:48:20
En wat betreft broodroof..... tja enerzijds natuurlijk wel anderzijds denk ook de hogere staf zich in wat natuurlijk begrijpelijk is en of je dat doet met vrijwilligers of defensiepersoneel is denk ik om het even denk alleen dat je de mensen van defensie iets makkelijker kan dwingen dan de vrijwilligers maar dat je geen wagen de deur uit laat rijden gaat volgens mij net te ver.
Wel als het om vrijwilligers gaat. Uiteraard staat noodhulp nog steeds bovenaan en doen we er zelf alles aan om die te kunnen garanderen. Dus bij ons komen vooralsnog geen vrijwilligers etc. en is ook niet de bedoeling maar wil hiermee aangeven dat het niet van simpathie getuigt als je als vrijwilliger hier aan mee wil doen. Zeg dan ook collectief daar geen behoefte aan te hebben en zit je daarmee de onderhandelingen ook niet in de weg.

Ga je dit wel doen dan is het voor de onderhandelaars alleen maar makkelijker om niets te ondernemen en de tijd af te wachten.


ltdoka

  • Gast
Reactie #322 Gepost op: 10 december 2005, 21:52:09
Wel als het om vrijwilligers gaat. Uiteraard staat noodhulp nog steeds bovenaan en doen we er zelf alles aan om die te kunnen garanderen. Dus bij ons komen vooralsnog geen vrijwilligers etc. en is ook niet de bedoeling maar wil hiermee aangeven dat het niet van simpathie getuigt als je als vrijwilliger hier aan mee wil doen. Zeg dan ook collectief daar geen behoefte aan te hebben en zit je daarmee de onderhandelingen ook niet in de weg.

Ga je dit wel doen dan is het voor de onderhandelaars alleen maar makkelijker om niets te ondernemen en de tijd af te wachten.

Waar ik je weer gelijk in ga geven heb net even het verhaal bij kazernewillem gelezen en daaruit blijkt idd dat de heren van defensie dus in meer of mindere mate gedwongen zijn tja zo verwordt onze rechtstaat toch een aardige dictatuur maar er wordt weer onderhandeld nu hopen dat de bonden en het VNG wijzer zijn geworden en jullie toch meer tegemoed komen dan kan iedereen weer rustig slapen, al moet gezegd dat we er hier niet veel last van zullen hebben met de vrijwilligers


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #323 Gepost op: 10 december 2005, 21:56:09
inderdaad Itdoka, netjes omschreven maar wel wat ik bedoel te zeggen ook ;D

Hopen dat ze alsnog de dingen die wij graag aangepast zien erdoor kunnen krijgen.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #324 Gepost op: 10 december 2005, 22:22:56
Abvakabo en VNG overleggen over brandweerlieden

DEN HAAG - Vakbond Abvakabo FNV en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) overleggen of er een manier is om het conflict met de brandweerlieden over hun vroegpensioen op te lossen. De FNV-Bond heeft zaterdagavond bij de VNG een verzoek ingediend om te verkennen of er „tussen de regels van het akkoord toch niet wat ruimte zit”.
 
De onderhandelingsdelegatie van de gemeenten heeft het verzoek in beraad genomen, volgens een woordvoerster van de VNG. De Abvakabo hoopt zondag verder te kunnen praten met de VNG.

„Wij staan nog steeds achter het cao-akkoord dat we met de VNG voor gemeenteambtenaren hebben gesloten. Maar wegens de hoog opgelopen emoties, de bedreigde orde en veiligheid willen we verkennen of er tussen de regels van het akkoord toch niet wat ruimte zit”, aldus een woordvoerster van de Abvakabo. Ook is volgens haar aanleiding voor het overleg dat diverse burgemeesters te kennen hebben gegeven dat ze de kwestie graag willen oplossen.

Uit de Telegraaf

[verwijderd door de beheerder]


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #325 Gepost op: 10 december 2005, 23:14:31
Och jah het gaat erom dat er elke dag genoeg media aandacht is en we SAMEN ons doel bereiken...

Wij haalden wel de hele dag van 'smorgens vroeg tot het laten nieuws alle media ;D ;D. Dus zolang er elke dag aandacht voor is, gaat het goed......

Morgen volgt er weer een klapper dus volhouden ook al haal je niet het nieuws........


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #326 Gepost op: 11 december 2005, 00:18:26
Gezien het conflict wat nu loopt snap ik niet dat je dit nog doet......  :-X Zowel voor de rode kant als voor de gele kant...

http://www.brandweer-meerssen.nl/foto/2005/20051209maa/index.html


ajax

  • Gast
Reactie #327 Gepost op: 11 december 2005, 00:56:54
Hoop dat ze vriendelijk worden ontvangen dan. Kan me weinig simpathie inbeelden bij deze gedachten eerlijk gezegd.

Defensie personeel valt onder een andere categorie dan onze "eigen" vrijwilligers en ik zou het niet erg waarderen als dat bij ons zou gebeuren......Laat ik het anders zeggen: bij ons komen ze er niet in en gaat er geen 1 wagen nog rijdend de deur uit :-[

Wat ik begrepen heb is er door denhaag een paar korpsen aangewezen waar nu geinformeerd word of ze het kunnen en willen het is meer een voorzorgsmaatregel voor het geval er nog meer steden uitvallen. Het leger heeft aangegeven niet meer mensen te kunnen leveren.


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #328 Gepost op: 11 december 2005, 01:09:52
Ik heb nog niks gehoord over de beroeps in Amersfoort of ze nu gaan staken.
Ik weet wel dat rond de vorige staking de dienst maar al te snel was met het ronselen van vrijwilligers als er een staking zou zijn dat wij de dienst over zouden nemen.
Ik heb niks gehoord en ben dus ook niet op de hoogte van de lopende zaken (aktie's of geen ak
tie's) binnen de beroeps kern.

1Ding weet ik wel: IK BEN GEEN STAKINGSBREKER EN GA OOK ZEKER NIET OP DE KAZERNE ZITTEN BIJ STAKINGEN!!!


Ik hoop wel dat er schot in komt met onderhandelen het gaat wel om de toekomst van brandweer Nederland!!


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #329 Gepost op: 11 december 2005, 01:27:04
http://www.telegraaf.nl/binnenland/30118581/Ambulancepersoneel_A_dam_blijft_actie_voeren.html

Ambulancepersoneel A'dam blijft actie voeren
AMSTERDAM - De Amsterdamse ambulanceverpleegkundigen voeren ook zaterdag nog actie tegen de nieuwe cao-afspraken. Ze rukken net als vrijdag alleen uit voor spoedritjes, liet een woordvoerder van de GGD weten. Het overige vervoer komt voor rekening van de particuliere ambulancedienst VZA.

Ambulancepersoneel A'dam blijft actie voeren

Hoewel het aantal bestelde ritjes, zoals het vervoer van en naar een ziekenhuis, in het weekeinde een stuk minder is dan door de week, zijn er op zaterdag toch nog wel wat extra klussen voor VZA. Volgens de zegsman houden de ziekenhuizen wel rekening met de actie. Hoe lang het nog gaat duren is niet bekend.

Het ambulancepersoneel valt evenals de brandweer in de categorie zware beroepen en had daarom ook recht op het functioneel leeftijdsontslag (FLO), de regeling dat mensen op hun 55ste met pensioen kunnen gaan. Nu de vakbonden deze week met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten overeenkwamen de regeling af te schaffen, komen de ambulancebroeders en -zusters in navolging van de brandweer met wilde acties. Overigens meldden zij zich niet ziek.

Tjonge jonge jonge, kwaliteitskrantje hoor die Telegrof.......   ambulance broeders en zusters?? t is gene kloosterorde zeg!!   en alleen verpleegkundigen worden genoemd i.p.v. ambulanceteams, weer eens een typisch klok-en-klepel geval bij de Telegrof!! :( >:(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod