FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88125 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #70 Gepost op: 7 december 2005, 20:35:54
Nee mijn vraag is jullie zijn voor, Indien dat doorgaat, wie gaat dat betalen?

als ik mij niet vergis, heb de papieren nu niet naast me liggen, is het zo dat je met het nieuwe systeem zeg maar 1 jaar opbouwt per 10 gemaakte bezwarende jaren, in een eerder voorstel was dit nog 1 per 5 jaar.......in combinatie met een levensloopregeling zou je dus ergens achter in de 50 uitkomen


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #71 Gepost op: 7 december 2005, 20:38:20
Laat ik nu met zeer grote regelmaat in een verpleegtehuis komen,en ik daar zeer regelmatig zien wat daar allemaal gebeurt.Ook daar heeft het personeel zwaar.
maar die worden niet midden in de nacht uit hun bed  gehaald om 5 minuten later in het steenkoude water  naar slachtoffers te gaan zoeken.of een brandende woning binnen,om daar een slachtoffer te halen.Ik denk dat op dat punt een brandweerman/vrouw zwaarder wordt belast dan mening ander.En het is aangetoont dat met 55 jaar een brandweerman echt wel opgebrand is

Ben jij ook s`avonds en s`nachts in het verpleeghuis, waar je de mensen uit hun eigen ontlasting moet halen, die alleen maar tegen werken en zich compleet hebben bevuilt. Die er totaal niets meer van begrijpen en liggen te huilen dat zij naar huis willen.
Dan durf jij te beweren dat de brandweer het zo zwaar heeft dat ze een kleine 10 jaar korter moeten werken?

Gaat elke brandweerman als duiker te water?
Wat denk je dan van de reddingsbrigades en KNRM?

Nogmaals ik vind de brandweer erg veel zelfmedelijden hebben


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #72 Gepost op: 7 december 2005, 20:39:06
Ik denk alleen wij van mening verschillen welke maatstaven je gebruikt, ook denk ik dat heel weinig mensen in deze discussie goed beeld hebben van de werkzaamheden van verschillende beroepsgroepen om hier een oordeel over te geven.
Geloof me, in mijn werk kom ik al dingen tegen wat soms hartverscheurend is en in naam van de bezuinigingen. En de brandweer loopt te klagen dat zij niet met 55 mogen stoppen. Sorry maar ik noem dat niet sociaal als ik op het nieuws die brandweer zie schreeuwen.

Je zegt het zelf al. Je kan geen oordeel vellen over ons net zoals wij dat niet over jou kunnen. Dus waarom zwengel je de discussie dan aan ? Het is al zo vaak verteld hier waarom de FLO voor het zittende personeel moet blijven. Het is heel naar voor de nieuwe generatie, maar die weet waar ze voor tekenen. Nu wordt je dadelijk na 20 jaar uit je beroep weggehaald. Ben ik in 4 jaar mijn ORT kwijt. Wat mede invloed heeft op mijn pensioenopbouw. Trouwens als jij 65 bent, hoeveel uurtjes heb je dan gewerkt ? Ik durf te wedden dat ik er op mijn 55 al 1˝ keer zoveel heb als jij.

Ed


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #73 Gepost op: 7 december 2005, 20:42:45
Je zegt het zelf al. Je kan geen oordeel vellen over ons net zoals wij dat niet over jou kunnen. Dus waarom zwengel je de discussie dan aan ? Het is al zo vaak verteld hier waarom de FLO voor het zittende personeel moet blijven. Het is heel naar voor de nieuwe generatie, maar die weet waar ze voor tekenen. Nu wordt je dadelijk na 20 jaar uit je beroep weggehaald. Ben ik in 4 jaar mijn ORT kwijt. Wat mede invloed heeft op mijn pensioenopbouw. Trouwens als jij 65 bent, hoeveel uurtjes heb je dan gewerkt ? Ik durf te wedden dat ik er op mijn 55 al 1˝ keer zoveel heb als jij.

Ed



Sorry, maak je echt een rekenfout


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #74 Gepost op: 7 december 2005, 20:43:08
Komt touwens ook nog bij kijken dat een zeer groot gedeelte van de beroepskern erbij ook nog eens vrijwilliger is. Moeten die dan ook stoppen na 20 jaar. Dan gaat de vrijwillige brandweer een aardige aderlating doen. Ik weet trouwens niet wat jij voor werk doet, misschien zou je dat eens willen vertellen ?


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #75 Gepost op: 7 december 2005, 20:43:27
Sorry, maak je echt een rekenfout

Nou kom maar op dan.. vertel het me maar...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #76 Gepost op: 7 december 2005, 20:44:28
Ben jij ook s`avonds en s`nachts in het verpleeghuis, waar je de mensen uit hun eigen ontlasting moet halen, die alleen maar tegen werken en zich compleet hebben bevuilt. Die er totaal niets meer van begrijpen en liggen te huilen dat zij naar huis willen.
Dan durf jij te beweren dat de brandweer het zo zwaar heeft dat ze een kleine 10 jaar korter moeten werken?

Gaat elke brandweerman als duiker te water?
Wat denk je dan van de reddingsbrigades en KNRM?

Nogmaals ik vind de brandweer erg veel zelfmedelijden hebben
Ik geloof dat ik duidelijk heb gesteld dat het personeel in een verpleegtehuis het ook zwaar heeft,ik neem zelfs m,n pet voor hen af.Maar een brandweerman moet onder hele andere omstandigheden functioneren,in weer en wind.
En wat heb ik met een reddingsbrigade of de KNRM te maken,dat is maar een klein clubje in vergelijking met de brandweer Nederland


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #77 Gepost op: 7 december 2005, 20:45:48
Nou kom maar op dan.. vertel het me maar...

Je weet niet wat voor werk ik doe, maar weet wel dat jij meer werkt ??? ???


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #78 Gepost op: 7 december 2005, 20:46:35
Komt touwens ook nog bij kijken dat een zeer groot gedeelte van de beroepskern erbij ook nog eens vrijwilliger is. Moeten die dan ook stoppen na 20 jaar. Dan gaat de vrijwillige brandweer een aardige aderlating doen. Ik weet trouwens niet wat jij voor werk doet, misschien zou je dat eens willen vertellen ?

de vrijwilligers blijven ongemoeid denk ik.......ben ook benieuwd hoe je een aantal dingen uit het akkoord moet lezen.....staat ook nog iets opgenomen dat er van de twintig bezwarende jaren afgeweken kan worden mits werkgever en werknemer akkoord zijn en medisch goedbevonden........let op dat de keuringseisen straks ineens dusdanig aangepast worden dat je na 20 jaar zware arbeid er niet meer door komt............ben ik benieuwd hoe ze dat met de vrijwilligers gaan doen dan


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #79 Gepost op: 7 december 2005, 20:47:05
Ik geloof dat ik duidelijk heb gesteld dat het personeel in een verpleegtehuis het ook zwaar heeft,ik neem zelfs m,n pet voor hen af.Maar een brandweerman moet onder hele andere omstandigheden functioneren,in weer en wind.
En wat heb ik met een reddingsbrigade of de KNRM te maken,dat is maar een klein clubje in vergelijking met de brandweer Nederland
En die weer en wind geeft dan recht op de FLO ???