Was het NHT daar niet al gewoon aanwezig op het festival?
Haay.
Om 8.42 uur werd ik gepaged met de volgende melding 'Ivm calamiteit Pinkpop aflossing gevraagd. Indien mogelijk contact opnemen en opkomen'. Ik was te laat om op opkomen te drukken (2 minuten later, moest ervoor opstaan). Ik ben vervolgens naar de NHT bus gegaan (Limburg Zuid, standplaats Buchten). Ondertussen kwam info dat wij de ploeg die de nachtdienst had (en tot 12 uur door zou moeten) gingen aflossen. Zij waren bij het incident geweest.
Ik was als enige bij de bus, overige teamleden ging zelf direct naar de camping, die woonden in de buurt. Omdat ik niet wist wie gepaged had heb ik via de porto contact opgenomen met de MKA en die vervolgens met de OVD-G. De OVD-G gaf enige minuten later aan niet te weten op wiens verzoek wij waren gepaged en dat het waarschijnlijk een interne opschaling was. We konden ons melden bij Camping B alwaar Frans Gorrisen (vrijwiigers manager) ook aanwezig was.
Achteraf bleek het inderdaad een interne opschaling te zijn en was het inderdaad de bedoeling dat wij de betrokken collega's gingen aflossen.
Dit zelfde verhaal gold voor Limburg Noord. Echter begreep ik dat voor de gene die op opkomen gedrukt hadden gebeld waren door de Piket Dienst.