Richtlijn politie voor spoedritten

Auteur Topic: Richtlijn politie voor spoedritten  (gelezen 13111 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #60 Gepost op: 2 januari 2006, 22:33:00
Blaat

Waarom val je iemand aan op het feit dat hij om informatie vraagt over een eventueel gevolgde rijopleiding?? Het is voor zijn vraag toch helemaal niet relevant of jouw zoon 17 is? Politiewerk brengt risico's met zich mee... Die risico's kun je verminderen door het volgen van trainingen. Een vuurwapen is gevaarlijk, ook in de handen van een agent, maar door training weet hij hoe je er mee om moet gaan. Het is ook gevaarlijk om een vechtpartij uit elkaar te halen, maar door training en communicatie kun je er zonder kleerscheuren meestal wel uit komen. Dat is het hele punt van Mike, en daarover gaat de vraag van Maarten...

En dan nog: als je achtervolgt wordt is daar meestal een reden voor.... is die reden er niet kun je net zo goed stoppen....toch??
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #61 Gepost op: 2 januari 2006, 22:46:40
We eens gezien wat een beetje autokraker met z'n voertuig kan? Weet je wie het gevaarlijkst en bijna onverslaanbaar zijn? Jonge jongens als mijn zoon van zeventien. Zien geen gevaar, (ligt aan een nog niet aangemaakt stofje in de hersenen op die leeftijd) rijden jou eruit of zich dood. Achtervolgen heeft grote kans om op één van die twee manieren af te lopen.

Henk

Ik weet uiteraard niet hoe jou zoon is, maar ik weet wel dat ik ook 17 ben en toch aardig in kan schatten wat gevaarlijk is en wat niet ;)
Maar ik snap je punt, er zitten gekken tussen, misschien meer op jonge leeftijd dan op latere leeftijd. Het in sommige situaties moeten afbreken van een achtervolging is dus ook precies wat ik hier bedoel:

(...) bijvoorbeeld nog wat extra informatie over wanneer je de achtervolging af moet breken of dat je door kunt gaan. (Een beetje helpen met de verschillende argumenten tegenover elkaar te zetten, zodat men een goede overweging kan maken.)

Het achtervolgen zal technisch gezien het probleem niet zijn, maar misschien zou er meer mentale training gegeven moeten worden ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #62 Gepost op: 2 januari 2006, 23:50:20
Waarom val je iemand aan op het feit dat hij om informatie vraagt over een eventueel gevolgde rijopleiding?? Het is voor zijn vraag toch helemaal niet relevant of jouw zoon 17 is? Politiewerk brengt risico's met zich mee... Die risico's kun je verminderen door het volgen van trainingen. Een vuurwapen is gevaarlijk, ook in de handen van een agent, maar door training weet hij hoe je er mee om moet gaan. Het is ook gevaarlijk om een vechtpartij uit elkaar te halen, maar door training en communicatie kun je er zonder kleerscheuren meestal wel uit komen. Dat is het hele punt van Mike, en daarover gaat de vraag van Maarten...

En dan nog: als je achtervolgt wordt is daar meestal een reden voor.... is die reden er niet kun je net zo goed stoppen....toch??

Waarin zie jij dat mijn posting een aanval is? Zo is het echt niet bedoeld. Ik bedoel (en zal nu nog wat duidelijker zijn) dat je nog zo'n goede rijopleiding kan hebben, en dat dat nuttig is ontken ik niet, maar van een onbesuisde geen gevaar ziende net de tienerleeftijd ontgroeide gamer is een wedstrijd (want zo zien jonge boefjes een achtervolging) levensgevaarlijk, voor henzelf, voor de omgeving en voor de achtervolger. Niets dan goeds van mijn vier zonen, maar als ze 15 tot zo'n 18 jaar zijn, zijn ze soms volkomen levensmoe, net als ik op die leeftijd. Je gaat vaak onterecht uit van enig rationeel inzicht, maar op sommige momenten is die er gewoon niet. Zo van "hij zal toch nu wel...". Nee, nog steeds niet. Ze gaan zelfs op een normale doordeweekse dag met een fiets zo hard de bocht om dat een steentje voldoende is om de balans naar alweer een nieuwe fiets door de laten slaan. Ik reed zelf drie Puchs en een Tomos totall loss op die leeftijd, dus wie ben ik dat ik oordeel, maar ik zie het wel overal gebeuren. Maarten pikte er gelukkig wel uit wat ik bedoelde, en ik hoop dat het jou nu ook duidelijk is dat ik (dit keer  ;D) geen kwaad in de zin had/heb...

Henk