Richtlijn politie voor spoedritten

Auteur Topic: Richtlijn politie voor spoedritten  (gelezen 13345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #30 Gepost op: 2 december 2005, 16:34:42
Volgens mij rechtvaardigd dat niet een rechtstreeks vergelijk tussen beide diensten.
Neuu,om maar te zwijgen over het verschil van type voertuig  ::)


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #31 Gepost op: 2 december 2005, 18:00:43
Neuu,om maar te zwijgen over het verschil van type voertuig  ::)
Ja wat weegt nou zo'n TAS, ongeveer 12.000 kg? Is een motorfiets van 250-350 kg toch ff een verschil...

...en begin nou niet van ja we komen te laat...

Hoeven we zelf niet over beginnen, dat doet de burgerij al standaard. ;D

Maar los van alle flauwekul, als ik het hier in mijn omgeving zo eens aanschouw, dan zou het ook niet verkeerd zijn als alle brandweervrijwilligers de rit naar de kazerne toe voor een uitruk, ook volgens die brancherichtlijn zouden rijden. Want dan zie je dingen en hoor je verhalen van betrokkenen, dat zou ik mét OGS van z'n levensdagen nog niet uithalen. En dan gaat het ook niet altijd om een prio 1 melding met levensbedreigend karakter ...
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #32 Gepost op: 2 december 2005, 23:43:24
Ja wat weegt nou zo'n TAS, ongeveer 12.000 kg? Is een motorfiets van 250-350 kg toch ff een verschil...

Hoeven we zelf niet over beginnen, dat doet de burgerij al standaard. ;D

Maar los van alle flauwekul, als ik het hier in mijn omgeving zo eens aanschouw, dan zou het ook niet verkeerd zijn als alle brandweervrijwilligers de rit naar de kazerne toe voor een uitruk, ook volgens die brancherichtlijn zouden rijden. Want dan zie je dingen en hoor je verhalen van betrokkenen, dat zou ik mét OGS van z'n levensdagen nog niet uithalen. En dan gaat het ook niet altijd om een prio 1 melding met levensbedreigend karakter ...
:-X breek me de bek niet open..... een voorbeeldje dan... automaatje op zaterdag bij een handelskwekerij, ik sta toevallig op de brug bij ons...zie ik een auto aan komen racen, inhalend en alles, alarmverlichting aan, groot licht seinend, op een drukke b-weg.... levensgevaarlijk... en dan in een brandweerauto stappen en je overal netjes aan de snelheid houden :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 3 december 2005, 10:22:52
ja, daar heb je gelijk in, sommige rijden alsof ze een rode lap zien, volgas, door rood etc etc, alleen maar om die eerste uitruk te pakken, dit was een automaatt  ::) (de tweede in twee dagen op dezelfde plek)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ajax

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 5 december 2005, 00:23:05
:-X breek me de bek niet open..... een voorbeeldje dan... automaatje op zaterdag bij een handelskwekerij, ik sta toevallig op de brug bij ons...zie ik een auto aan komen racen, inhalend en alles, alarmverlichting aan, groot licht seinend, op een drukke b-weg.... levensgevaarlijk... en dan in een brandweerauto stappen en je overal netjes aan de snelheid houden :-\

Dit slaat ook nergens op dit is bij ons een rede voor ontslag als je dat doet en terecht


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 5 december 2005, 15:34:53
Neuu,om maar te zwijgen over het verschil van type voertuig  ::)

dat is onzin want de brandweer rijd ook met kleine voertuigen en daar gelden ook de regels voor. Ik vind het wel een goeie zaak dat de politie niet zomaar meer mag aan scheuren


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 10 december 2005, 14:08:19
dat is onzin want de brandweer rijd ook met kleine voertuigen en daar gelden ook de regels voor. Ik vind het wel een goeie zaak dat de politie niet zomaar meer mag aan scheuren
dat is helemaal geen onzin,denk eens na wat voor voertuigen je het meest met prio1 ziet rijden,en dan kom ik op de TS,redvoertuig of een HV.En daarna komt een keer een OVD om de hoek kijken.
Nou je weet zelf dat een TS of redvoertuig nog steeds vrachtwagens zijn,als wij met de TS met prio1 hier over de Wakkerendijk rijden.Lijkt het wel of we 100 rijden,inplaats van 70 en dat komt alleen maar door de groote ervan.Plus dat een vrachtwagen totaal anders reageert dan een normale personenauto


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #37 Gepost op: 10 december 2005, 22:06:02
dat is onzin want de brandweer rijd ook met kleine voertuigen en daar gelden ook de regels voor. Ik vind het wel een goeie zaak dat de politie niet zomaar meer mag aan scheuren

Zomaar scheuren heeft zo en zo nooit gemogen, je hebt alleen vrijstelling van het RVV als dat voor je taak noozakelijk is, dus er moet een gegronde reden voor zijn. Ter aller tijden ben ik verantwoordelijk voor mijn vrijstellingen en als ik daar misbruik van maak dan moet ik gewoon op het matje komen bij de chef. Laats nog over de A4 achet een meneer aan met een ingevorderd rijbewijs, wou de er vandaar maar konden hem toch staanden houden door de maximum snelheid te overtreden. Zoals iedereen weet staat er een traject controle op de A4 en een week later op het matje bij de chef waarom er te hard was gereden. Pas na overleg van de proces-verbalen wordt de boete verscheurd anders heb ik gewoon een probleem.

mvg
Mike


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #38 Gepost op: 15 december 2005, 08:56:46
Zomaar scheuren heeft zo en zo nooit gemogen, je hebt alleen vrijstelling van het RVV als dat voor je taak noozakelijk is, dus er moet een gegronde reden voor zijn. Ter aller tijden ben ik verantwoordelijk voor mijn vrijstellingen en als ik daar misbruik van maak dan moet ik gewoon op het matje komen bij de chef. Laats nog over de A4 achet een meneer aan met een ingevorderd rijbewijs, wou de er vandaar maar konden hem toch staanden houden door de maximum snelheid te overtreden. Zoals iedereen weet staat er een traject controle op de A4 en een week later op het matje bij de chef waarom er te hard was gereden. Pas na overleg van de proces-verbalen wordt de boete verscheurd anders heb ik gewoon een probleem.

mvg
Mike 

Even eneevraagje, had die fijne chef niet zelf alvast even kunnen kijken of er een gegronde reden was om de max. snelheid te overtreden, op matje komen omdat je je functie uitoefént lijkt me ook niet echt adequaat van zon ''chef''
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 15 december 2005, 10:42:20
Zomaar scheuren heeft zo en zo nooit gemogen, je hebt alleen vrijstelling van het RVV als dat voor je taak noozakelijk is, dus er moet een gegronde reden voor zijn. Ter aller tijden ben ik verantwoordelijk voor mijn vrijstellingen en als ik daar misbruik van maak dan moet ik gewoon op het matje komen bij de chef. Laats nog over de A4 achet een meneer aan met een ingevorderd rijbewijs, wou de er vandaar maar konden hem toch staanden houden door de maximum snelheid te overtreden. Zoals iedereen weet staat er een traject controle op de A4 en een week later op het matje bij de chef waarom er te hard was gereden. Pas na overleg van de proces-verbalen wordt de boete verscheurd anders heb ik gewoon een probleem.

mvg
Mike 

dus die bestuurder krijgt dan en van jullie en bon EN van de traject controle of zie ik dat verkeerd?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !