Mijn man vindt 't NIET leuk dat ik LOTUS ben

Auteur Topic: Mijn man vindt 't NIET leuk dat ik LOTUS ben  (gelezen 8265 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

ineke2153

  • Gast
Gepost op: 15 november 2005, 11:28:22
Hallo ik ben Ineke en speel vaak Lotusslachtoffer.
ALs ik dan thuis kom ben ik vaak enthousiast.
Zo vertelde ik dat ik tijdens een oefening bewusteloos was en versleept was door een mannelijke Bhv-er.Hij vindt dat direkte contact met mijn lichaam en de hulpverlener maar niks.
Een andere keer werd  ik onderzocht en mijn T shirt kapotgeknipt .
Toen ik dat vertelde werd hij neerslachtig en vond  het maar vreemd dat wij toestemming verlenen om (overal) aan ons lichaam te zitten.
Hij zegt dat hij het genant vindt om in zo'n vrijwillige situatie aan iemand te zitten en hij noemt dan de situatie waarin tijdens een BHV herhalinsdag op een vrouwelijke lotus wordt geoefend (heimlich,rautek,ademhaling).




Gast48368

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 november 2005, 12:45:12
Hier zul je toch samen uit moeten komen. Je bent dan Lotus, en dat moet je toch los zien van normaal lichamelijk contact.

Het is net zoiets als een arts die je onderzoekt , e.d................
of heeft ie daar ook moeite mee?


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #2 Gepost op: 15 november 2005, 16:11:59
Tja Ineke dat is iets dat je al wist toen je lotus werdt dat er lichamelijk contackt bij kijken komt. ;)
Dat je man daar niet zo blij mee is of niet mee kan omgaan daar kan ik je niet bij helpen. Dat is zoals firefamke zegt iets waar jullie samen moeten uitkomen.

Mijn vriend heeft er geen (tenminste niet dat ik weet) problemen mee hij is zef hulpverlener dus weet wat het is om met lotus te maken te hebben.
Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen en dat jij nog lang met plezier lotus kan blijven spelen.
groetjes Lotus Bianca :)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 15 november 2005, 19:40:35
Hai Ineke,

Is het andersom dan ook zo bij je man,zou hij bij een eventuele hulpverlening het slachtoffer liever niet aanraken dan??
Dan zal hij er ook niet bij nadenken dat hij iemand aanraakt terwijl dat niet 'hoort'...

Jammer dat hij het in deze gevallen dan misschien niet ziet als een oefening voor iets heel belangrijks,de training van een hulpverlener. :-\
  Ta


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 15 november 2005, 20:57:08
Hallo Ineke,

Als instructeur sta ik aan de andere kant van het lijntje, ik laat mensen op LOTUS oefenen.

Ik moet het afkloppen, maar ik heb, naar mijn weten, nog nooit meegemaakt dat een LOTUS in die zin is "lastig" gevallen.
Sterker nog ik laat de cursisten op elkaar oefenen, en ook dat leid nauwelijks tot problemen.
En als er problemen zijn, dan is dat vaak te wijten aan de onzekerheid van de hulpverlener.

Zou het een idee zijn, als hij een paar keer met je meegaat, zodat hij kan zien waar wij mee bezig zijn.

Maarten


Apekopje

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 15 november 2005, 21:37:44
Ineke,
Ik kan me de zorgen van je man best wel voorstellen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 15 november 2005, 21:48:06
Ineke,
Ik kan me de zorgen van je man best wel voorstellen.

Nou ik niet.
Ik vind Maarten zijn suggestie een goede. Laat hem meegaan.
Er gebeurt gewoon niks raars. Bovendien een hulpverlener die dat wel doet, zijn diploma moet onmiddelijk ingetrokken worden.
Je moet op een beroepsmatige wijze een so (lees lotus) benaderen. Kun je dat niet dan ben je ongeschikt voor je werk.

RAdeR


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #7 Gepost op: 15 november 2005, 22:50:08
Het blijkt dus  dat jullie verschillend over sexualiteit denken, je kan dit alleen oplossen door hier goed over te praten en je er over te laten informeren.
Ik neem aan dat de landelijke tak van lotus hier mensen voor heeft die jullie  in dit traject kunnen begeleiden.

Ik zelf heb geen moeite met functioneel bloot, verslepen e.d. als dit gebeurt in een leermoment en volgens de regels.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #8 Gepost op: 18 november 2005, 19:48:32
Het blijkt dus  dat jullie verschillend over sexualiteit denken, je kan dit alleen oplossen door hier goed over te praten en je er over te laten informeren.
Ik neem aan dat de landelijke tak van lotus hier mensen voor heeft die jullie  in dit traject kunnen begeleiden.

Ik zelf heb geen moeite met functioneel bloot, verslepen e.d. als dit gebeurt in een leermoment en volgens de regels.




Ik denk niet dat er mensen zijn van de Lotus organisatie die daar voor zijn om zoiets te begelijden.
Ik heb er tenminste nooit van gehoord.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 19 november 2005, 00:59:09
Het blijkt dus  dat jullie verschillend over sexualiteit denken, je kan dit alleen oplossen door hier goed over te praten en je er over te laten informeren.
Ik neem aan dat de landelijke tak van lotus hier mensen voor heeft die jullie  in dit traject kunnen begeleiden.

Ik zelf heb geen moeite met functioneel bloot, verslepen e.d. als dit gebeurt in een leermoment en volgens de regels.




Ik wist niet dat Lotus " spelen"  met sexualiteit te maken had...maar ja, je bent nooit te oud om te leren.... ::) ::)