Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 599053 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: Bjorndh link=msg=1248145 date=1394033531
vraag me af waarom fotografen met ppk vaak last hebben. maar fotografen zonder vrijwel nooit?
 en dan heb ik het over netjes achterhet lintje.
Achter (buiten) het lintje kan je eigelijk geen problemen hebben dus dat is een inkoppertje ;-)
Als er buiten het lint wel problemen zijn dan ligt dat meestal aan de hulpverleners.

Binnen het lint zijn er massa's PPK-fotografen die geen problemen hebben. Slechts in een enkel geval of een enkele regio werkt het niet goed. Ook dan is het maar de vraag of het aan de fotografen ligt.

De term 'vaak' is dan ook erg overdreven.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Citaat van: Bjorndh link=msg=1248145 date=1394033531
vraag me af waarom fotografen met ppk vaak last hebben. maar fotografen zonder vrijwel nooit?  en dan heb ik het over netjes achterhet lintje.
Dat heeft verschillende redenen. Fotografen zonder PPK hoeven er in principe niks aan te verdienen en hebben dus minder reden om te klagen als zij een keer bij een incident geen foto's hebben kunnen maken. Fotografen met PPK moeten er over het algemeen van leven, dus dan spelen hele andere belangen een rol. Bovendien, zoals Ko ook al aangeeft, 'vaak' is wat suggestief. Van de 100 incidenten heb ik denk ik bij 95 geen problemen. Bij die overige 5 is misschien bij 3 of 4 incidenten ter plaatse alsnog wat te regelen na contact met persvoorlichting en bij een enkel incident wordt achteraf een klacht ingediend.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
http://www.telegraaf.nl/f/22358845

Zie laatste 20 seconden van de video.

Jaring Rispens ‏@JRFproducties
"Ik ga je camera vernielen! Stoppen met filmen nu!" Aldus agent op Vlieland. @nvj @politieperskrt pic.twitter.com/tlhVWfn6lk

Reactie politie:

Politie Fryslân ‏@polfryslan
@JRFproducties @nvj @politieperskrt Vervelend incident op #Vlieland. Wij zijn inmiddels in gesprek met alle betrokkenen.
If you can dream it, you can do it.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ach op Vlieland doen net de eerste camera's hun intrede. De dienders reageren daar nog een beetje onwennig op kennelijk. Het is nou eenmaal altijd wennen aan nieuwe fenomenen.

En serieus: Triest optreden, een "oudere" diender zo te zien, die helaas de regels dus niet kent.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Inderdaad een heel triest optreden van de agent.
"Ding even weghalen, anders sla ik hem uit je...(Pats)......"
Politie Vlieland slaat camera uit handen van filmer
Moetenwenietwillen NL


sylvester1986

  • Gast
Vooral 2:06, "Als je zo doorgaat pak ik dat ding af en zoeken we later wel uit hoe het in elkaar zit."
Vreemde reactie 98uiye


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Citaat van: Sylvester link=msg=1248467 date=1394140479
Inderdaad een heel triest optreden van de agent.
"Ding even weghalen, anders sla ik hem uit je...(Pats)......"
Politie Vlieland slaat camera uit handen van filmer
Moetenwenietwillen NL
Deze man moet even HEEL snel terug in de schoolbanken en totdat hij bijgespijkerd is van de straat af....


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Of het is een ouder filmpje, of ze lopen in Friesland wat achter. Op de motorkap van het dienstvoertuig is nog de korpsnaam te zien.

Doet overigens niets af van het feit dat dit een merkwaardig optreden is.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Islander ‏@Dirk_Bruin
Wil ik de mijn gaan filmen, wordt mijn GoPro uit de handen geslagen door @Politie_Vlie pic.twitter.com/ZAQSo34xWh Moet niet gekker worden.
2:19 PM - 6 Mar 2014


Islander ‏@Dirk_Bruin
Ik hoop dat @politieperskrt deze agent van @Politie_Vlie nog eens uitlegt dat filmen aan de openbare weg gewoon mag; pic.twitter.com/ZAQSo34xWh
2:24 PM - 6 Mar 2014



Jaring Rispens ‏@JRFproducties
Zowel ik als eilander @Dirk_Bruin hebben een nare ervaring gehad op Vlieland. Inmiddels ben ik weer thuis.
8:31 PM - 6 Mar 2014



Politie Fryslân ‏@polfryslan
@JRFproducties @Dirk_Bruin nogmaals, erg vervelend. Had niet mogen gebeuren. We gaan met de betrokkenen in gesprek.
8:41 PM - 6 Mar 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Gelukkig een GoPro, die kan wel een stootje hebben.

En ik begrijp dat de video inmiddels ook o.a. bij Hart van Nederland is uitgezonden. Vlieland is de laatste tijd niet meer zo nadrukkelijk in het nieuws geweest...

Peen
Redacteur van