Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 604944 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Hoeven ze niet voor te googlen. Staat gewoon op het landelijke intranet

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1253335 date=1395590191
Hoeven ze niet voor te googlen. Staat gewoon op het landelijke intranet
Zolang mensen het actief moeten zoeken blijft het probleem dat niet iedereen dat doet.
Er was twee jaar geleden sprake van om het vanuit de stichting rond te sturen naar alle bureau's, bestemming prikbord. Is dat ooit gebeurd?

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1253337 date=1395590429
Zolang mensen het actief moeten zoeken blijft het probleem dat niet iedereen dat doet.
Er was twee jaar geleden sprake van om het vanuit de stichting rond te sturen naar alle bureau's, bestemming prikbord. Is dat ooit gebeurd?
Ik weet dat het op bureau's hangt, ik weet ook dat het op bureau's niet hangt. Maar dan is in het laatste geval niet bekend of het er niet meer hangt of nooit gehangen heeft.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1253337 date=1395590429
Citaat van: Haageneesch link=msg=1253339 date=1395590692
Ik weet dat het op bureau's hangt, ik weet ook dat het op bureau's niet hangt. Maar dan is in het laatste geval niet bekend of het er niet meer hangt of nooit gehangen heeft.

De bureau's waar ik heb gewerkt en dat zijn er 5 geweest de afgelopen 7 jr heb ik er nooit wat van gezien of gelezen op enig prikbord/mededelingenbord.

Nu heb ik er ook nooit echt actief naar gezocht omdat ik de "regeltjes" al vroeg aangeleerd had gekregen van mijn oom, die ook persfotograaf is en het mij niet zo veel boeit of er iemand foto's wil maken. Zolang ze maar niet in de weg lopen of dingen vernielen en niet verwachten dat ik om hun veiligheid ga denken. Heb namelijk meestal wel wat beters te doen.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie gaat weer de fout in: persfotografen onder schot

24-3-14 - 08:34  bron: AD Rotterdams Dagblad

ROTTERDAM Twee jonge persfotografen kregen de schrik van hun leven: ze werden aangezien voor gevaarlijke autodieven en keken recht in de loop van politiepistolen. Toch kunnen ze begrip opbrengen voor de pijnlijke vergissing van het korps Rotterdam-Rijnmond. 'We waren op het verkeerde moment op de verkeerde plek,' zegt Sven van Beek.

lees verder: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3621405/2014/03/24/Politie-gaat-weer-de-fout-in-persfotografen-onder-schot.dhtml
Samen sterk in de hulpverlening!

Dion

• Senior gebruiker
Citaat van: Live link=msg=1253536 date=1395660707
Politie gaat weer de fout in: persfotografen onder schot
Lijkt me niet geheel relevant voor in dit topic?  ^-^

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: Dion link=msg=1253588 date=1395669284
Lijkt me niet geheel relevant voor in dit topic?  ^-^
Hoe zo niet? Ze bevonden zich toch op de openbare weg?
Lijkt mij eerder geen eigen topic waard gezien beide partijen het hebben afgezoend ;-)

Dion

• Senior gebruiker
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1253592 date=1395671091
Hoe zo niet? Ze bevonden zich toch op de openbare weg?
Lijkt mij eerder geen eigen topic waard gezien beide partijen het hebben afgezoend ;-)
Ze bevonden zich wel op de openbare weg, maar dat het fotografen waren maakt in dit geval niks uit. Ze werden niet aangehouden omdat ze aan het fotograferen waren (ze maakte helemaal geen foto's). Het hadden net zo goed Piet en Kees de bouwvakkers in een zwarte Alfa Romeo kunnen zijn geweest.  0098

Ik bedoel overigens niet dat het een eigen topic behoeft, wel dat het in dit topic mensen op een verkeerd been kan zetten.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=Eo2ODn2xYkM
Amsterdam Dienst Stadstoezicht aanhouding
Kevin P. Roberson
Gepubliceerd op 12 apr. 2014
Citaat
On April 2nd, we had a hearing with the Klachtencommissie Eenheid Amsterdam, in regards to a complaint I filed against the Amsterdam police. After we witnessed an arrest, we were denied the right to give a witness testimony on behalf of the person who was arrested. I directed the complaint towards the police chief who was on duty that night. In my complaint I explain that by not allowing us to give a witness statement, they are violating the individuals right to a fair trail.

When we were on the location of the arrest, this Amsterdam Dienst Stadstoezicht worker (in this video), told us that if we gave a false statement, it would be punishable by law. "Een valse verklaring afleggen is strafbaar.". He said this 3 or 4 times. We really didnt think anything of it, until we got to the police station. When we walked into the room, where we thought we would be giving our witness statements, the DST worker was already there. We sat down across of him and a police officer, we told them what we saw. After we finished, the DST worker asked me if I knew why the man was arrested. I replied with "no". I also explained that I wasn't a police officer and only wanted to tell them what I witnessed. He replied by saying that the man was arrested for not having an I.D. and he had littered. He explained that the man had thrown the plastic around his cigarette-pack, onto the ground. This was a bold lie. They also told us that we wouldn't be able to give an official witness statement.

After filing the complaint, an internal investigation took place. We recently received a 30-page report, summarizing the results of that investigation. Everyone remembers this guy (from DST), who was in the room with us, while we were giving our witness testimony. But, no one seems to remember his name...Well today I happened to run into him, while I was in Amsterdam. He said that he heard about the complaint, but nothing is going to happen because they don't have a name. I gave him my two cents and let him know that we will be seeing each other really soon.

https://www.youtube.com/watch?v=t0ZZ6MmgROA
Amsterdam Dienst Stadstoezicht
Kevin P. Roberson
Gepubliceerd op 12 apr. 2014
Citaat
I confronted the Amsterdam Dienst Stadstoezicht worker, with the fact that I know who he is...and he flipped! He grabbed my phone and also began grabbing me. He attacked me. After the camera turned off, I had to ask him a number of times to let me go and too give back my phone. Once I had my phone back...we began a conversation. He said that the complaint that I filed against him wouldn't work because I didn't have his name. A picture is worth a thousand words
Samen sterk in de hulpverlening!

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Filmer is gewoon aan het uitdagen en lastig vallen. Vooral in dat 2e filmpje met 'ik weet wie u bent en u kunt zich niet meer verstoppen'. Doet mij denken aan dat al wat oudere filmpje waarbij een jongen met gitaar een paar agenten uitscheldt en van een van die agenten een draai om zijn oren krijgt.

Er wordt hier weliswaar niet gescholden maar gewoon heel irritant van dichtbij gefilmd.

De man van Stadstoezicht had wel meer zelfbeheersing mogen tonen en de filmer niet moeten aanraken enzo.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)