Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 604935 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Red link=msg=1271122 date=1401199224
Nee hoor, ik lees namelijk dat er eerst gepoogd is om te overleggen met de betrokken fotografen maar dat dit kennelijk geen enkel effect had.

Niet op de manier die ik zeg. Er staat dat men zei dat de methode niet uit mocht lekken en dat men daarom helemaal moest stoppen met hun werk. Dat staat haaks op het idee wat ik gaf.

Citaat van: Red link=msg=1271122 date=1401199224
vertel?

Ik bedoel het idee om schermen op 100 meter afstand neer te zetten. Dat is een dom idee. Men heeft altijd wel een manier om het te omzeilen. Het idee om drones uit de lucht te laten schieten door de landmacht is sowieso krankzinnig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Tot nu toe vaag verhaal, want als opsporingsmethode geheim moet blijven, zijn dan ook bewoners binnen het gebied afgevoerd of het zicht hierop ontnomen, en de bewoners in de omgeving?

Maar ik wacht geduldig op verdere uitleg van justitie, voordat ik mijn mening bepaal

Luke, hoe zeker ben je dat materiaal gewist is?  Of zijn de gegevensdragers niet terug gegeven en de camera's wel?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Citaat van: zwelgje link=msg=1271127 date=1401199645
Luke, hoe zeker ben je dat materiaal gewist is?  Of zijn de gegevensdragers niet terug gegeven en de camera's wel?

Dat is hetgene wat de betreffende fotografen zeggen, dus dat zal wel ongeveer kloppen.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1271125 date=1401199496
Ik bedoel het idee om schermen op 100 meter afstand neer te zetten. Dat is een dom idee. Men heeft altijd wel een manier om het te omzeilen.
Tja, hoe moet je dan voorkomen dat er opnames gemaakt worden van iets waarvan je kennelijk niet wil dat het gefilmd wordt?
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1271125 date=1401199496
Het idee om drones uit de lucht te laten schieten door de landmacht is sowieso krankzinnig.
Tja, dat is het effect van de moderne media. Zelfs als je alles afzet om pottenkijkers te voorkomen zal je hier rekening mee moeten gaan houden. Je kan wel zwarte schermen van een paar meter hoog neer zetten, maar als je daar overheen vliegt....

Het idee van de landmacht was natuurlijk sarcastisch.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Citaat van: Red link=msg=1271129 date=1401199728
Tja, hoe moet je dan voorkomen dat er opnames gemaakt worden van iets waarvan je kennelijk niet wil dat het gefilmd wordt? Tja, dat is

Zoals ik zeg duidelijk uitleggen. Hoor en wederhoor. En las een persmoment in waarop de pers net even iets verder mag komen dan op andere momenten zonder dat die 'Geheime' dingen zichtbaar zijn. Geloof me, d'r is genoeg te zien bij zo'n inval, dat hoeft echt geen probleem te zijn. Zeggen dat er helemaal niets gefilmd mag worden levert problemen op. Het is nieuws en daar hoort dit bij.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
We hebben zo juist onze camera's teruggekregen bij incident Zalbommel. Beeldmateriaal hebben we echter niet terug!! @politieperskrt @nvj
https://twitter.com/bmeesters/status/471280837087227905
Zo nadat we onze camera verregend en wel terug hebben gekregen nu onderweg naar huis!! @politieperskrt @nvj
https://twitter.com/bmeesters/status/471290826753327104
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Citaat van: JJ75 link=msg=1271115 date=1401198061
Fototoestel van een simkaart voorzien en foto's meteen uploaden naar een ander land, is dat een mogelijk optie? Zal mogelijk niet lukken ivm grootte misschien?

Eye-Fi kaartje de foto's direct naar je telefoon, tablet of laptop laten sturen lijkt mij een betere optie. Eventueel ook nog een gelijk back-uppen naar een server in een ander land en je hebt altijd de foto's nog achter de hand  ;) (overigens ook handig om de redactie direct te voorzien van de eerste fotobeelden)

Of gewoon lekker old skool doen en het geheugenkaartje in je onderbroek stoppen zoals ANP-fotograaf Robin Utrecht deed toen hij dé foto van Pim Fortuyn maakte  ::)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1271112 date=1401197664
Dat de invorderaars hun boekje weer eens te buiten is gegaan is dus wel zeker. Zorgelijk  :-\

Weer eens. Lekker stigmatiseren en alles over een kam scheren. Ik zeg toch ook niet dat het weer eens die persfotografen zijn die niet luisteren?

In goed overleg kan er veel. Er zijn echter genoeg persfotografen die het zichzelf nodeloos moeilijk maken door hun houding en gedrag op en rondom een plaats delict. Die fotografen creeeren een beeld van zichzelf dat niet alleen hun zelf maar ook hun collega's dwars zit.

In dit geval is een en ander besloten door een RC. Dat zijn mensen met zeer veel kennis van wat wel en niet kan, en die zich niet snel branden aan onrechtmatige handelingen.  Laten we met zijn alleen eerst een verklaring van beide kantem afwachten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1271118 date=1401198577
Of gewoon leren communiceren.
Kijk, dit zijn de constructieve tweets waar je absoluut iets mee gaat bereiken. (niet dus)

Stefan Verkerk ‏@Stefanuzz 1 u
En weer een klein stukje meer Noord-Korea in Nederland. Ben benieuwd hoe Justitie dit juridisch gaat verantwoorden. http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omgeving/zaltbommel/beeldmateriaal-persfotografen-in-beslag-genomen-bij-inval-zaltbommel-1.4378759

Zonder hoor en wederhoor zulke tweets plaatsen, dan ben je op constructieve wijze bezig om de samenwerking te verbeteren. Overigens vind ik de vergelijking tussen Nederland en Noord-Korea walgelijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Citaat van: DiNozzo link=msg=1271140 date=1401202590
Weer eens. Lekker stigmatiseren en alles over een kam scheren. Ik zeg toch ook niet dat het weer eens die persfotografen zijn die niet luisteren?

In goed overleg kan er veel. Er zijn echter genoeg persfotografen die het zichzelf nodeloos moeilijk maken door hun houding en gedrag op en rondom een plaats delict. Die fotografen creeeren een beeld van zichzelf dat niet alleen hun zelf maar ook hun collega's dwars zit.

In dit geval is een en ander besloten door een RC. Dat zijn mensen met zeer veel kennis van wat wel en niet kan, en die zich niet snel branden aan onrechtmatige handelingen.  Laten we met zijn alleen eerst een verklaring van beide kantem afwachten.
Hoort dan niet eerst een rechter in een rechtbank zich uit te spreken over de zaak voordat de foto's gewist mogen worden?