Goed lezen kerel .....ik verbied niemand iets, ik vraag mij alleen iets af namelijk de meerwaarde van een foto van een afgebrand huis of gedeukte auto, gekreukelde fiets e.d.
Als iemand meent met dit soort foto's maatschappelijk geengageerd bezig te zijn slaat die persoon m.i de plank volledig mis.
Dus lees goed m.i. betekend mijn inziens, iemand anders mag daar anders over denken en naast persvrijheid(vrijheid betekend ook verantwoordelijkheid) bestaat er nog vrijheid van meningsuiting, en daar maak ik graag gebruik van.
Een goed gebruik van persvrijheid is b.v. het aan de kaak stellen van maatschappelijke (wan)toestanden.
Het is toch zonde van iemands talent om zijn tijd te verdoen met fotograafje spelen (vaak een exuus om aan je eigen geilheid toe te geven) dan je wezenlijk in dienst te stellen van de democratie.
Ik zelf schrijf vrijwel wekelijks artikelen in een viertal regionale weekbladen. (2 kranten een oplage van 35.000, de andere 2 een oplage van 11.000). In die stukken plaats ik foto's, nieuwsartikelen en achtergrondinformatie over de plaatselijke hulpverlening. Vrijwel alles komt aan bod, van ongeval blikschade op een gevaarlijke weg tot aan uitslaande branden. Bij actualiteiten probeer ik altijd nog iets extra's uit te leggen: waarom staan er nou 3 brandweerauto's voor 1 zo'n auto in het water? waarom komt die gele helikopter soms wel en soms niet?
Dit doe ik al een tijdje zo, en ik krijg van alle kanten alleen maar positieve reacties. Nouja, er is van de week 1 klacht bij de redactie binnen gekomen: dat ik GEEN aandacht heb besteed aan een auto ongeluk!! (had geen foto's.) Er is dus wél veel vraag naar lokaal nieuws. Opvallend wel dat (volgens jou) weinig mensen interesse hebben in een autowrak dat in elkaar zit, maar dat het hele land tegelijkertijd zit te springen om foto's die ik gemaakt heb bij een steekpartij met 2 zwaar gewonden. Vreemd
Veel mensen zijn nou eenmaal nieuwschierig naar wat er in hun woonplaats gebeurt, getuige ook van de gemiddeld 4000 bezoekers per dag op MediaTV.nl. Jij niet, blijkbaar. Maar ik hoop dan ook vurig types zoals jij mijn artikelen niet lezen... Ik lever mijn foto's van de kleine dingetjes met veel succes, en zo lang er vraag naar is ga ik daar mee door.
Groeten, Roland
(P.S. morgen in deze regio op de deurmat: auto te water en auto met hoge snelheid tegen een boom geparkeerd.)