Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597703 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Ben normaal erg pro-politie, maar dit lijkt toch echt wel erg op machtmisbruik?  Kan me niet voor stellen dat een agent hier serieus over gaat vallen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Als dit niet in scene gezet is dan mogen ze van mij terug de schoolbanken in.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Beschrijving bij het filmpje:
Citaat
Aan de kant gezet door politie omdat er een camera op de brommer zit.

Agent Eric en Roger vonden het uiterst belangrijk om een bestuurder aan de kant te zetten omdat er een camera op het voertuig bevestigd zat.
De camera werd door Eric en Roger ter plekken verwijderd en stopgezet zonder de toestemming van de bestuurder.

Wat gebeurde er buiten beeld?
Hier ga ik niet te diep op in omdat mijn woord tegen hun woord is. Agenten hebben mijn hele bromfiets gecontroleerd: papieren/rijbewijs/knipperlichten/verlic­hting/banden/frame nr. etc.
De agenten constateerden dat mijn zadel niet op slot kan en dit kon een gevaar vormen. Agent Roger wilde hier een bekeuring voor uit -schrijven/printen. Eric heeft uitgelegd waarom
de camera op de brommer verboden is. In kort: Elke aanpassing aan de brommer mag niet mee gereden worden tenzij de brommer met de aanpassing is gekeurd, waaronder ook een camera onder valt.

Uiteindelijk hebben we de staandehouding goed afgesloten met een goed gesprek! (de bekeuring heb ik uiteindlijk niet gekregen, gelukkig!)


Eric en Roger zijn aardige mensen. Maar het (wet)boekje die zij handhaven deugd niet helemaal als ze voor zoiets kleins iemand aan de kant moeten zetten!

Staandehouding vond plaats op: 21-augustus-2014 rond 16:45


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Dus ook navigatie die ik wel eens zie bevestigd op een motor Zijn illigaal? Belachelijk Denk niet dat de wet zo bedoelt is als het al waar is.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Volgens mij staat gewoon in wet en regelgeving beschreven wanneer een wijziging aan een voertuig herkeuring voor kenteken uitgifte noodzakelijk maakt.
Als leek lijkt mij het (op een normale manier) bevestigen van een Pro Go achtige camera daar niet onder te vallen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten




Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Is dat niet diezelfde agent die toen op dat Waddeneiland tekeer ging tegen journalisten?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Arie link=msg=1296801 date=1411156610
Is dat niet diezelfde agent die toen op dat Waddeneiland tekeer ging tegen journalisten?
U bent heel scherp. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/03/persvrijheid_spel_je_met_de_p_van_politie.html

Dat lijkt inderdaad dezelfde agent te zijn. Volgens mij is de agent de vorige keer aangesproken op zijn gedrag...? Ik val niet snel mijn collega's af, maar als je het nu nog niet weet, en jezelf weer zo te buiten gaat... schandalig. Als je er niet mee om kan gaan dan hoor je wat mij betreft niet meer op straat te werken.

Ik schaam me kapot voor dit soort collega's.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Volgens sommige reageerders is het dezelfde agent als die in de video hieronder wel voor Blik op de Weg gefilmd werd:

Ommen.avi
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Wat grijzer en minder haar maar de gelijkenis...