Ik denk het wel. Je hindert kortdurend het filmen, en je ziet gewoon even niets anders dan een verblindend lichtje in je camera.
Dat begrijp ik ook, en ik begrijp ook dat het voor het werk van ATs van belang is dat juist bepaalde details zo lang mogelijk onbekend blijven.
Maar het voorkomt bijv. geen geluidsopnamen. En bij de duurdere apparatuur is het effect een stuk minder, zeker als je achteraf de beelden bewerkt.
Ik keur het ook niet af, stel alleen de vraag.
Een AT'er is bezig met een actie.
.......
Die heeft geen tijd om te gaan vorderen en daarmee in discussie te gaan met de pers.
Juist een AT heeft veel en verregaande bevoegdheden gekregen om hun werk te doen. Als veiligheid en opsporingsbelang zo groot zijn, waarom zou je dan niet optimaal gebruik maken van al die bevoegdheden ?
Een AT'er is bezig met een actie.
.......
Die heeft geen tijd om te gaan vorderen en daarmee in discussie te gaan met de pers.
Een ATer die wel kan schelden op filmers, kan ook die tijd gebruiken om een duidelijk bevel te geven, al dan niet voorzien van scheldwoorden.
Vergeet niet dat er ook veel mensen zijn die wel gewoon voldoen aan zulke bevelen, ook onder de pers.
Dat er direct daarna dwingend wordt opgetreden, al dan niet fysiek, is prima. En natuurlijk staan zaken als veiligheid voorop, waardoor ATers gedwongen worden om eerst te handelen en niet de luxe hebben om na te denken over hoffelijkheden.
(Let wel dat ik nog steeds in het algemeen praat, dus niet over het filmpje uit Zeeland. En voor Red: ja ik begrijp ook dat alles in de context van het moment bij een AT inzet moet worden gezien. Die context zal verschillen bijv op het moment dat een verdachte wel of niet veilig is gesteld.)
Hij is bezig met een aanhouding en de taak die daarbij hoort. Als hij omstanders (fysiek) op afstand moet zetten dan zal hij dat niet laten
Nee, dat lijkt mij ook prima. Afhankelijk van de context lijkt mij dit ook gewoon binnen de grenzen van de werkwijze van een AT.
Edit: stukje reactie op Red's post verwijderd. Voegde niks toe van mijn kant