Daar doel ik dus op...
Waarom worden er dan op landelijk niveau daar geen afspraken over gemaakt?
in Den Haag gaat het goed, in Zeeland alles behalve...
Daar kan je nu eenmaal geen afspraken over maken. Niet in de zin van 'als jij daar staat, kan ik hier staan zonder gevaar te lopen/in de weg te lopen' etc. Elke situatie is anders. En vandaar 'geven en nemen' en 'gebruik gezond verstand'.
Ik ben van mening dat AT inzetten in ieder geval op beeld vastgelegd moeten kunnen worden; zonder restricties. Of je alles wil/moet publiceren is een tweede, maar nogmaals: met die vergaande bevoegdheden en geweldsmiddelen die een AT ter beschikking staan is het op zich heel gezond als zichtbaar is wat ze daar mee doen. Een AT vervult een belangrijke rol in onze maatschappij, maar staat niet buiten/boven die maatschappij.
Ik denk o.a. aan het filmpje waarbij een AT-er iemand in (ik dacht) Rotterdam neerschiet. Daar heb ik niet zo'n moeite mee - maar het is wel goed dat vastligt wat daaraan vooraf gegaan is.
Dan nog kan je in overleg bepaalde zaken niet publiceren - maar het maken van beelden moet niet vooraf/per definitie verboden worden, bedoel ik.
Dat gezegd hebbende: met een beetje moderne apparatuur kan je tegenwoordig van een afstandje beeld maken, ook zonder grote lampen etc. Dat betekent dat het AT a) de ruimte heeft om te werken b) niet verblind wordt en dat c) niet alles wat op normaal volume gezegd wordt, hoorbaar is op de video.
Nogmaals: ik ben benieuwd naar wat het AT doet. Maar daarvoor hoef ik nu ook weer niet in de groep tussen ze in te staan.... Laat zij lekker hun werk doen; dan sta ik wat verderop in de straat met desnoods een dikke telelens, en doe het mijne. Helemaal prima. Het werk van het AT gaat voor, maar vaak is het desondanks ook prima mogelijk om daar beeld van te maken - desnoods van een afstandje, dus.
Peen