Een filmpje over een diender zegt naar mijn mening niet heel veel over diens professionaliteit, is net wat Dinges aangeeft we weten niet waarom ze zo aangebrand is en ik me indenken dat na sommige zaken even geen zin hebt in een mobieltje en daar ook niet mee kan dealen.
Dat neemt niet weg dat haar reactie flink overtrokken is, niet rechtmatig en in haar functie ook zeker niet gewenst toch denk ik dat je na 1 filmpje alleen kun spreken over een "oepsie" moment het zou een ander verhaal worden als de zelfde diender (referent aan Vlieland) met enige regelmaat als leidend voorwerp op internet verschijnt, dan kun je je met recht gaan afvragen of de bewuste persoon wel helemaal geschikt is voor zijn / haar functie. Of de "hogere legerleiding" ook wat doet wanneer van een bepaald persoon met enige regelmaat filmpjes verschijnen weet ik niet maar ik kan me wel een beetje voorstellen dat er dan toch een gesprekje gaat plaats vinden. En ook dan kan het best wel zo zijn dat er iets heel anders boven komt drijven dan alleen dwars willen zijn naar journalisten alleen horen / lezen wij dat niet.
Betekent dit dat je dergelijke filmpjes niet mag plaatsen, ik denk het niet want hoewel een flinke misser, kan het leer voer zijn voor anderen, zeker met een publieketaak