Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597315 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Citaat van: peen van dienst link=msg=1449243 date=1474887495
Ik kan me geen enkele reden voorstellen waarom in dergelijke situaties welk kenteken dan ook geblurred zou moeten worden. Ook niet van geparkeerde voertuigen.

Het is in ieder geval op geen enkele wetgeving gebaseerd. Dus ja: blijkbaar een actie van die politie agent. Als ik dit in de praktijk tegen zou komen, zou ik toch aansturen op een gesprek achteraf met die agent. "Waar gaat dit over ?", zeg maar.

Peen

Na aanleiding van een aantal incidenten is er met de politie gesproken. Ze gaan het bespreken met de betreffende agenten, maar ook een aantal regels opstellen. Zeker omdat er klachten bij hun zijn vanuit Ambulance en Brandweer zorg.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1449915 date=1475140349
Na aanleiding van een aantal incidenten is er met de politie gesproken. Ze gaan het bespreken met de betreffende agenten, maar ook een aantal regels opstellen. Zeker omdat er klachten bij hun zijn vanuit Ambulance en Brandweer zorg.

Je kunt altijd in gesprek gaan met de pers. Maar je kunt ze niets verplichten. Als je het kenteken dan zo belangrijk vind. Zorg er dan voor dat het niet in beeld te krijgen is. Ik heb hier onlangs al gezien dat de politie met gele tape een kentekenplaat even afplakte. Zo stond het kenteken niet op beeld bij de pers, en de nieuwsgierige omstanders.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1449915 date=1475140349
Na aanleiding van een aantal incidenten is er met de politie gesproken. Ze gaan het bespreken met de betreffende agenten, maar ook een aantal regels opstellen. Zeker omdat er klachten bij hun zijn vanuit Ambulance en Brandweer zorg.
Leuk. Maar waarom is dit geen enkel probleem binnen de eenheid Haaglanden ?

Wat ik bedoel is: het is in principe 'de nationale politie', en toch gaan ze weer zelf dingen uitzoeken en er tijd in stoppen.

Peen
Redacteur van


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Citaat van: peen van dienst link=msg=1450052 date=1475227455
Leuk. Maar waarom is dit geen enkel probleem binnen de eenheid Haaglanden ?

Wat ik bedoel is: het is in principe 'de nationale politie', en toch gaan ze weer zelf dingen uitzoeken en er tijd in stoppen.

Peen
Ja één politiekorps, maar toch grote verschillen in handelen en inzetten. Laatst een collega gesproken uit een andere regio daar was de samenwerking ook weer anders. Denk dat er toch een verschil is in leidinggeven in de regio's.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Citaat van: peen van dienst link=msg=1450052 date=1475227455
Leuk. Maar waarom is dit geen enkel probleem binnen de eenheid Haaglanden ?

Wat ik bedoel is: het is in principe 'de nationale politie', en toch gaan ze weer zelf dingen uitzoeken en er tijd in stoppen.

Peen
Lokale openbare orde is de verantwoordelijkheid van de burgemeester (of de in die regio coördinerende burgemeester), de gemeenten kunnen dus aandringen op bepaalde accenten en nuances in hun regio. Net zoals elke gemeente een eigen APV heeft. Zo krijg je dus vanzelf verschillen. Daarnaast kun je op papier wel korpsen samenvoegen, dat wil niet zeggen dat in de praktijk ineens alles uniform moet en gaat..


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
En wat heeft dit met persvrijheid te maken? De burgemeester kan idd bepalingen in de APV opnemen, maar die zijn altijd ondergeschikt aan hogere (lees landelijke, europese) wetgeving.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: silque link=msg=1453410 date=1477039596
En wat heeft dit met persvrijheid te maken? De burgemeester kan idd bepalingen in de APV opnemen, maar die zijn altijd ondergeschikt aan hogere (lees landelijke, europese) wetgeving.
Mee eens.

Peen
Redacteur van


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Citaat van: silque link=msg=1453410 date=1477039596
De burgemeester kan idd bepalingen in de APV opnemen

Algemene Plaatselijke Verordeningen (APV( worden in de regel door de gemeenteraad vastgesteld, niet door de burgemeester (artikelen 147 en 149 Gemeentewet).
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Interessante discussie...  ::)

Afgesplitst uit: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=100787.0

Citaat van: Live link=msg=1466502 date=1481666713
Persbureau NieuwsFoto / Laurens Bosch

! No longer available
Samen sterk in de hulpverlening!


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Dan zijn er 2 van zijn collega's zwaargewond... En dan moet hij zich daar noodgedwongen mee bezig houden. Triest.