Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597412 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het blijft de gemoederen bezig houden  8)
Als je het over een erg goed stuk verslageving hebt,kan ik je de volhgende foto,s op
http://112actueel.nl/ aanraden.Even Noord-Holland selecteren en dan naar ongeval beknelling in Beverwijk met sprotwagen gaan.keurig de fotograaf op afstand als het slachtoffer nog wordt bevrijdt,zodra het slachtoffer weg is komt de fotograaf dichterbij.Om foto,s te maken van de sportwagen en directe omgeving.En je ziet dat de hulpverleners de fotograaf rustig zijn gang laat gaan.Kortom slachtoffer is buiten beeld,en de fotograaf kan toch een alles zeggende reportage maken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Het blijft de gemoederen bezig houden  8)
Als je het over een erg goed stuk verslageving hebt,kan ik je de volhgende foto,s op
http://112actueel.nl/ aanraden.Even Noord-Holland selecteren en dan naar ongeval beknelling in Beverwijk met sprotwagen gaan.keurig de fotograaf op afstand als het slachtoffer nog wordt bevrijdt,zodra het slachtoffer weg is komt de fotograaf dichterbij.Om foto,s te maken van de sportwagen en directe omgeving.En je ziet dat de hulpverleners de fotograaf rustig zijn gang laat gaan.Kortom slachtoffer is buiten beeld,en de fotograaf kan toch een alles zeggende reportage maken.

Maar lag dat aan de hulpverleners of aan de fotograaf dat het 'netjes' gedaan werd?  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Maar lag dat aan de hulpverleners of aan de fotograaf dat het 'netjes' gedaan werd?  ;)
Ik geloof niet dat dat de insteek was van mijn bericht  ::)
Die lag namelijk op een heel ander vlak,namelijk als voorbeeld hoe een fotograaf toch een mooie reportage kan maken


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik geloof niet dat dat de insteek was van mijn bericht  ::)
Die lag namelijk op een heel ander vlak,namelijk als voorbeeld hoe een fotograaf toch een mooie reportage kan maken

Ok... ;D ;D ;) Ik denk ook dat goede fotograven het vanzelf al doen.....  :) Alleen als je nog maar 'richting' het incident loopt en je wordt al 'bevolen' om geen foto's te gaan maken (zelfs als je een politieperskaart kan tonen) dan riekt het een beetje naar censuur terwijl de agent het met de beste bedoelingen voor het slachtoffer bedoelt! Het is vaak de toon die de muziek maakt....  ;)


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Palmpie snapt hem ;).
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Het is vaak de toon die de muziek maakt....  ;)

 en dat is wederzijds. Menig fotograaf komt aan alsof de wereld van hem is en alles moet schuiven. Tja dan is de toon al gezet.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
En je bent brandweerfotograaf in dienst van een korps? Of een of andere wanneby die interesant wil doen met de naam brandweer?.

Zoja waarom 'brandweer' fotograaf en niet de naam ''fotograaf'' op het hesje dragen. ? Dus met andere woorden waarom met een naam van een hulpdienst rondlopen terwijl je er niet werkzaam voor bent. Wat is hier de meerwaarde van.

Ik vind dat de hulpdiensten eens iets moeten doen aan dit soort zaken. Iedereen meent zich titels te moeten toedelen met alle gevolgen van dien. Als je hobby politieincidenten fotograferen is, haald ook niemand het in zijn hoofd om met een hesje politie-fotograaf bij een incident te fotograferen.

bovenstaande is niet tegen jou als persoon bedoeld maar in het algemeen. Ik kan me best iriteren aan dit soort zaken.


euw, ik denk omdat die hesje met alleen de tekst ''fotograaf'' niet bestaan of niet verkrijgbaar zijn. Die hesjes van ''brandweerfotograaf'' zijn wel gewoon te koop voor maar €14,95 (uit me hoofd) bij een bekende 'brandweer' winkel.
Dus waarom laten ze dan geen 2 soorten maken? Dan heb je ook niet dit 'gezeik' ;)
Weer of geen weer... altijd brandweer


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Vindt het zeer vreemd ??? dat je dit soort hesjes gewoon kunt kopen. Als je goed bekend staat -en dus alles in overleg doet- hoef je zo'n hesje ook helemaal niet te kopen maar krijg je 'm vanzelf een keer.... :|


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Ik wil nog niet dood gevonden worden in zo'n hesje.


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
euw, ik denk omdat die hesje met alleen de tekst ''fotograaf'' niet bestaan of niet verkrijgbaar zijn. Die hesjes van ''brandweerfotograaf'' zijn wel gewoon te koop voor maar €14,95 (uit me hoofd) bij een bekende 'brandweer' winkel.
Dus waarom laten ze dan geen 2 soorten maken? Dan heb je ook niet dit 'gezeik' ;)

Bij die bekende brandweer winkel daar drukken ze de gewenste tekst op de kleding  ;)