Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597372 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Was niet van plan om te reageren, maar sommige maken het hier wel erg bont.
Kom op zeg we hebben in Nederland geen politiestaat!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Binnen de lintjes geld maar 1 woord: dat van de hulpverlener die deel uitmaakt van de hulpverlening.

In dat geval ondersteun ik de totale dictatuur!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Even een wat evenwichtiger titel neergezet voor dit topic  ;)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Er wordt hier over en weer bediscussieerd wie er gelijk heeft. Ik gooi het het in een heel andere vat:

Stel, je bent onderweg naar Maarn toe met je vrouw. Je rijdt altijd keurig netjes 80 km/uur op een provinciale weg, al 60 jaar lang. Daarom is je niets overkomen in al die jaren. Vandaag is het wederom een prachtige dag, geen vuiltje aan de lucht. Je ziet in de verte in auto aankomen. Plotseling haalt er aan auto in op de andere rijbaan.....je weet niet wat je ziet......hij komt wel erg dichtbij....hoe ga ik reageren......BAMMMMMM!!!!!

Je wordt weer wakker, je ziet stoom om je heen vormen, shit, de airbag is uitgeklapt. In de verte hoor je sirenes aankomen, maar alles is zo wazig. Shit, hoe is het met mijn vrouw Els, Els heb je wat? Els geeft geen antwoord....Els is niet meer aanspreekbaar.....

De aardige man van de ambulance komt je helpen, daar ben je heel blij mee. Eerst wil je natuurlijk wel weten hoe het met Els is. De broeder vertelt je dat de tegemoet komende auto bij Els naar binnen gereden is. Helaas loopt dat niet goed af, de mannen van de ambulance kunnen niets meer voor haar betekenen. Je wilt haar hand pakken, maar....FLITS....er staat een malloot met een camera foto's te maken.

De namen zijn gefungeerd, het incident niet. Daarom houd je afstand.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Je wordt weer wakker, je ziet stoom om je heen vormen, shit, de airbag is uitgeklapt. WM

Maar, maak daar maar talkpoeder van, geen stoom. Ik dacht ook eens dat de wagen in de fik stond.. en dat schreeuwde ik ook, om een ieder er uit te krijgen... Die klapzakken zitten onder de talkpoeder, blijkt.


112Duiven

  • Gast
geweldig dit  ;D ;D ;D ;D
de fotograven (sensatiezoekers) denken alleen maar aan hun eigen,
en als je gevraagd wordt om de hulpverlening niet te hinderen dan heb je daar dus simpelweg naar te LUISTEREN. O0 O0


Bart S

  • Gast
Maar, maak daar maar talkpoeder van, geen stoom. Ik dacht ook eens dat de wagen in de fik stond.. en dat schreeuwde ik ook, om een ieder er uit te krijgen... Die klapzakken zitten onder de talkpoeder, blijkt.

Laten we het nou bij die fotografen houden....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Ger@rd leer nou eens een ding alle Dienders spreken ook niet altijd de waarheid en dat geld voor laag naar hoog
dus doe nou niet of dat jullie allemaal heilig zijn en altijd de waarheid zeggen.

Beste Amstaf,

Op de persoonlijke tour. Prima... Wil je mij even aanwijzen waar ik in dit topic heb gezegd dat dienders altijd de waarheid spreken? Wil je dan tevens even een citaat van mij uit dit topic plaatsen waarin ik aangeef dat alle dienders heilig zijn.

Ik wacht het rustig af.

Groeten...


Glenn2

  • Gast
Was niet van plan om te reageren, maar sommige maken het hier wel erg bont.
Kom op zeg we hebben in Nederland geen politiestaat!


Citaat van: Wikipedia
Onder politiestaat verstaat men een staat waar de sociale, economische en politieke macht door de leiders gehandhaafd wordt met behulp van (geheime) politie. Deze politie heeft in dit soort staten meer bevoegdheden dan normaal in een liberale democratie. Politiestaten worden meestal gekenmerkt door totalitarisme en een sterke sociale controle.

Wat was je punt?


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Dit kaartje gebruiken we sinds enige tijd in Hollands-Midden.
Het is ingevoerd nadat er veel geklaagd werd over het optreden naar de pers.
De kaart is ondertekend door de hoofdcommissaris en heeft 99% van de problemen opgelost.

Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl