Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597116 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Vind het overigens maar triest om meteen alles neer te gooien en offline te halen.. Er zijn veel meer incidenten waar geen lintje gespannen is dan waar wel een lintje gespannen is.. Dus ga gewoon lekker door met foto's maken en als dat een keer van achter een lintje moet, so be it O0

Dat vind ik dus niet. Als jij dermate veel tijd in een hobby steekt, waarvoor een derde partij ''mazzel'' heeft en gratis en voor niets een website, webmaster en fotograaf in ''dienst'' heeft, kun je ook vanaf de andere zijde medewerking verwachten (zéker na 24 jaar). Tegenwoordig blijkt dat het allemaal lastig word mede door de grote diversiteit aan 112ikweethetbetervolk, waardoor alle diensten het mediabeleid gaan aanscherpen (géén perskaart = géén doorgang = géén uitzonderingen)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


firemanr

  • Gast
Als ik tegenwoordig foto's sta te maken voor de brandweer of politie, struikel je steeds meer en meer over de zgn. persfotografen. Het wordt hoog tijd dat hier de kam eens doorgehaalt wordt. En als een agent je terug dirigeert achter het lint of vraagt om iets te doen, heb je het maar te doen. Ligt misschien wel een taak als opvoeder te wachtten om je zoon of dochter het verschil tussen goed en kwaad te leren, en dat gezag en respect voor dat gezag hoog in het vaandel horen te staan. Daar ontbreekt het nogal eens aan tegenwoordig! ::)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
ik kan je mening Ronald alleen maar beamen!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Wordt dit nu zo'n 112-fotografen-bash-topic? Lekker alles en iedereen over één kam scheren, allerlei nare eigenschappen toedichten etc.

Alsof er onder de beroepsfotografen geen lui zitten die desnoods over lijken gaan om de mooiste foto te maken waarmee het meeste geld te vangen valt.

Is niet de juiste benadering gewoon een algehele oproep aan alle fotografen om zich vooral aan geschreven en ongeschreven regels te houden?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
ik kan je mening Tarie alleen maar beamen!




(;))
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Als ik tegenwoordig foto's sta te maken voor de brandweer of politie, struikel je steeds meer en meer over de zgn. persfotografen. Het wordt hoog tijd dat hier de kam eens doorgehaalt wordt. En als een agent je terug dirigeert achter het lint of vraagt om iets te doen, heb je het maar te doen. Ligt misschien wel een taak als opvoeder te wachtten om je zoon of dochter het verschil tussen goed en kwaad te leren, en dat gezag en respect voor dat gezag hoog in het vaandel horen te staan. Daar ontbreekt het nogal eens aan tegenwoordig! ::)

Ronald wat denk je dat een persfotograaf denkt als hij iemand met brandweerjas en de tekst brandweerfotograaf ziet fotograferen? Is dit wel een taak voor de brandweer of schieten we hierin ook niet een beetje door?

Even de kat op het spek binden...... 8)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
ik kan je mening Tarie alleen maar beamen!




(;))
heey je hebt me handjes geciteerd :D

Tarie, jij vult het zo in voor mij dat bash  topic...... als jij vindt dat ik dat moet vinden.....prima
maar dat vind ik niet ;)

ik beaam wat Ronald schrijft  ".. als een agent je terug dirigeert achter het lint of vraagt om iets te doen, heb je het maar te doen. Ligt misschien wel een taak als opvoeder te wachtten om je zoon of dochter het verschil tussen goed en kwaad te leren, en dat gezag en respect voor dat gezag hoog in het vaandel horen te staan. Daar ontbreekt het nogal eens aan tegenwoordig!"
daar ligt namelijk een hele harde kern van waarheid, dat ouders hun kinderen etc.....maar dan ga ik weer off topic


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Wordt dit nu zo'n 112-fotografen-bash-topic?

Blijkt dus dat er op veel lokatie's landelijk dezelfde problemen worden ervaren door eenzelfde soort mensen ....
En ja, dan noem ik het bij naam....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Het verhaal blijft hetzelfde.. De door jullie genaamde 112-Pubertjes staan nu netjes achter het lintje, de serieuze hobbyisten kunnen eventuele coulance ook wel vergeten, en de fotografen met een ppk worden onder het lintje doorgelaten.

Hulpverleners weten ook best dat niet alle fotografen de slechtste zijn, maar er zijn gewoon bepaalde afspraken gemaakt en die zijn erg duidelijk. Het is erg jammer, maar je kunt niet tegen de ene hobbyist zeggen dat die wel onder het lintje doormag en tegen de ander niet.


firemanr

  • Gast
Zie het bericht nu pas weer staan...

@Tarie: het is geen 112bash topic, ik geef alleen maar aan dat bepaalde jonge fotografen met 1 of andere perskaart denkt alles te mogen fotograferen en als een politieman er iets van zegt is hij de gebeten hond. Ik denk niet dat dat correct is. Hij/zij is iemand die het gezag neerzet en op dat moment uitmaakt wat er gebeurt. Te veel jongelui ziet een agent(e) meer als een persoon om maar eens flink tegen te schoppen als het hem of haar uitkomt.

@Shave: ook hier hebben we jongelui die foto's nemen, daar is niks op tegen en als ze op de openbare weg staan ook niks aan te doen. Hier gaat het over het algemeen allemaal in harmonie. Die jongens weten wat mag en kan. Zoals jezelf weet heb ik geen perspas, maar een pas uitgegeven door de gemeente. Waarmee ik overal toegang verkrijg. Fotograferen doe ik allang niet meer alleen voor de brandweer, maar af en toe neem ik ook foto's voor de politie. Doorgeschoten of niet, maar op 1 of andere manier hebben ze er wel wat aan en kunnen ze er wat mee doen.  ;)

@ Alain: deze "hobbyist" krijgt geen cent voor de foto's om de doodeenvoudige reden dat ze worden gemaakt voor de gemeente en ik ze dus niet mag verkopen. Ook door het neerpennen van "hobbyist" heb jij volgens mij geen idee waar je het over hebt. :)