Zoals een bekend voetbaltrainer zegt: elk nadeel heb zijn voordeel.
Zo is dat...
En ook dat geldt voor elke beroepsgroep; denk aan de uitzending over de snelheidcontroleurs van Peter R. de Vries. Reken maar dat elke controleur daar de komende jaren nog opmerkingen over krijgt. Toch kan je dat juist niet anders bestrijden dan de individuen die over de schreef gaan, corrigeren.
Ik denk dat mensen vooral bewust moeten worden gemaakt van wat ze vertegenwoordigen. Iedereen in uniform/bedrijfskleding of dusdanig herkenbaar is in feite een ambassadeur van zijn beroepsgroep. Daar mag men wel meer bewust van zijn. Of het nou werklui zijn in hun busjes op de linkerbaan, snelheidscontroleurs die 140 rijden of de journalist die zonder gordel al bellend rijd (PRdV).
Realiseer je dus (voor onze mensen) in ieder geval het verschil tussen mensen in R15 kleding; en mensen die zeggen dat ze voor R15 fotograferen. Een aantal doet dat ook daadwerkelijk; maar er zijn ook mensen die onze naam slechts gebruiken (en dus niets door sturen). Ze komen er natuurlijk makkelijker mee weg dan dat ze zeggen dat ze van RTL of SBS zijn; want dat gelooft dan echt geen hond.
Daar ben ik mij nu in ieder geval bewust van. Ik zal jullie niet meer over een kam scheren
Sterker nog: ik ben er zelf bijvoorbeeld bewust niet naartoe gegaan; maar ik zag achteraf op video's en foto's een hoop fotografen die ik normaal nooit zie (en waarvan ik dus niet eens weet wie het zijn). Ik kan me dus voorstellen dat het daar goed vol stond.
Waar het waarschijnlijk omgaat is dat daar een beetje de grens van sensatiezoekerij en nieuwsvergaring ligt, het is allemaal nog redelijk nieuw, met de komst van het internet en moet nog allemaal afgetast worden. Maar als je als medium met meer dan noodzakelijk voor je verslaggeving, reporters ter plaatse bent en het ook nog eens hobby-isten zijn, ja dan raak je die grens wel een beetje.
Helemaal mee eens; ik moest er ook om lachen. Maar journalistiek gaat het niet het journaal jaaroverzicht 2009 halen
Het is in ieder geval zo'n zelfde soort 'intern grapje' als die andere foto wat mij betreft.
Jawel alleen ook wat duidelijker voor de buitenstaanders
anders was je toelichting ook niet nodig, denk ik.
Het betekent o.a. dat je serieuzer moet worden; en dat je er op moet letten dat je geen vaktermen gebruikt die de burger dan niet snapt.
Sterker nog je moet niks. Je bent vrij om je site in te vullen zoals je dat zelf wil. Als je echt een serieuze nieuwssite wil worden of zijn dan zal je wellicht wat meer aan die voorwaarden moeten voldoen. Ik vraag me alleen af of je dat moet willen? Je hebt nu niet voor niets zoveel bezoekers, lijkt mij? En het heeft ook zo z'n charme.
Oh; maak je over mij geen zorgen. Er moet heel wat meer gebeuren, wil Peentje over zijn theewater gaan
En deze reactie is al heel wat genuanceerder dan je eerste, dus even goede vrienden verder....
Peen
Gelukkig maar, was ook zeker niet mijn bedoeling. Ik las dit:
Zolang de politie niet bij ons klaagt (en: we spreken ze regelmatig) denk ik dat het wel mee valt.
En voelde mij geroepen er op te reageren, zonder je aan te vallen.
Vriendelijke groet