Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597083 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Dat mag, als je geen hinder veroorzaakt voor hulpverleners en dat agenten je ook niet weg sturen..

Op moment dat een agent je weg stuurt ben je verplicht achter de afzetting te gaan staan..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
der was geen afzetting we stonden op het fietspad je kon er zo heen lopen
Vrijwillige brandweer


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
laatst (vorig jaar ) was er een ongeval en de hele weg was afgezet dus er was geen
verkeer meer mag ik dan op de weg gaan staan ??
der was geen afzetting we stonden op het fietspad je kon er zo heen lopen

Was er nou wel een afzetting of niet? ???

Als er ook maar duidelijk wordt gemaakt, bijvoorbeeld een lintje tussen 2 lantarenpalen, betekend afgesloten ofwel niet betreden. Je kan er wel links of rechts langs, maar dan kan je er net zo goed overheen of onderdoor. Het gaat om de betekenis van dat lintje, wat zegt 'tot hier en niet verder'


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Was er nou wel een afzetting of niet? ???

Als er ook maar duidelijk wordt gemaakt, bijvoorbeeld een lintje tussen 2 lantarenpalen, betekend afgesloten ofwel niet betreden. Je kan er wel links of rechts langs, maar dan kan je er net zo goed overheen of onderdoor. Het gaat om de betekenis van dat lintje, wat zegt 'tot hier en niet verder'

Hij praat zich zelf inderdaad beetje tegen, we horen graag de uitleg..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Was er nou wel een afzetting of niet? ???

Als er ook maar duidelijk wordt gemaakt, bijvoorbeeld een lintje tussen 2 lantarenpalen, betekend afgesloten ofwel niet betreden. Je kan er wel links of rechts langs, maar dan kan je er net zo goed overheen of onderdoor. Het gaat om de betekenis van dat lintje, wat zegt 'tot hier en niet verder'

ik bedoelde dat er geen auto's konden rijden
Vrijwillige brandweer


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Vaak gaat het ook niet over "recht" of "geen recht" maar om een stukje fatsoen.


WTMedia.tk

  • De kat uit de boom kijken, de brandweer een uitruk besparen!
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • Fotograaf - Hollands-Midden/Haaglanden
    • WTMedia, hulpdiensten in actie!
Ik stond ook bij een ongeval en daar werd ook een lintje gespannen, en ik als niet-prof.- brandweerfotograaf moest ook achter het lint staan.
In principe mag je op de openbare weg gewoon foto's maken, mits je denkt aan de privacy.
Fotograaf regio Hollands-Midden & Haaglanden  Foto's op www.wtmedia.tk


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Ik stond ook bij een ongeval en daar werd ook een lintje gespannen, en ik als niet-prof.- brandweerfotograaf moest ook achter het lint staan.

Dat klinkt alsof je dat raar vind?

Gewoon achter de linten, heb respect voor slachtoffers en hulpverleners bij het maken van foto's, houd afstand en loop niet in de weg.
Hiermee kom je al een heel eind om herkenning en respect te krijgen van plaatselijke hulpverleners die je vaker tegenkomen bij een incident.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
hallo

heb ik alle recht om ...???


b.v.d.

gr elvin

Misschien goed om ook na te denken over welke plichten je hebt.  O0


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Misschien goed om ook na te denken over welke plichten je hebt.  O0

amen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.