Het is heel vervelend voor jullie, maar ook al mag je wettelijk ergens foto's van maken betekent nog niet dat het moreel ook "mag".
Ik kom als ehv-er ook vaker mensen tegen die emotioneel zijn en soms verbaal "sterk", en daar accepteer je gewoon meer van, en die help je in zo'n geval. Bij emotionele verbale agressie tegen een fotograaf vraag ik me af waarom je dan niet gewoon weg gaat, de mensen vinden het duidelijk niet fijn dat er foto's van hun geliefde/vrienden/huis/etc. gemaakt worden en dan doe je dat toch gewoon niet, is iets met fatsoen imo.
Fysieke agressie is niet acceptabel, emotioneel gemotiveerde verbale agressie moet je vaak met een korreltje zout nemen.
Als ik bij een ongeval als hulpverlener/omstander aanwezig ben zal ik fotografen ook vriendelijk doch dwingend oproepen op te zouten om heel eerlijk te zijn, mensen hebben gewoon recht op hun privacy, zeker als ze kwetsbaar zijn, idem over foto's maken van ehbo op evenementen in actie, niet acceptabel tenzij de patient toestemming geeft.