Ik heb de link die Peter 71 aangaf even bekeken en tot mijn schrik de reactie van 112 brabant door genomen.
Zonder iemand af te willen branden denk ik dat hij een aantal zaken over het hoofd ziet.
1. Achter een afzetting mogen officieel geen onbevoegden komen (leer je in elke opleiding of dat nu een HV opleiding of een civiele opleiding betreft, (denk bijv. aan het VCA) achter een lint horen geen onbevoegden, dus zomaar door banjeren zonder je PPK te tonen en daarmee zonder legitimatie achter de afzetting te begeven toont al dat je werkwijze niet strookt met de regelgeving !! Je hebt namelijk in "principe" toegang tot het afgezette gebied OP VERTOON VAN je PPK dat betekent zoveel als het vertonen van je kaart alvorens het afgezette gebied te betreden !!
2. Jij kunt aan een lint niet zien aan welke gevaren je je bloot stelt, je gaat af op je eigen waarnemingen en eventueel een alarmering toch is de eindverantwoordelijke de betreffende bevelvoerder of diens meerdere (al naar gelang het incident want het kan ook een agent betreffen) en ik kan me zo voorstellen dat je als verantwoordelijke graag wilt weten wie er waar en wanneer onder jouw verantwoording vallen, door dom weg door te banjeren onttrek je je aan de verantwoording van de bevelvoerder en ben je ongewenst / onbevoegd bezoeker, op het onbevoegd betreden van een afgezet gebeid staat volgens mij zelf minimaal een geldboete (welke je van mij ook per direct zou krijgen of je nu wel of geen kaart kunt tonen als je geen naam kunt noemen van de persoon die jou toegang heeft verschaft ben je gewoon onbevoegd)
112 brabant, stel je nu heel simpel voor (en dan neem ik een ernstig incident als voorbeeld) je loopt met je camera en je PPK bij een brand als de Koningskerk in Haarlem, alles verloopt zoals het werkelijk is voorgevallen (helaas met 3 doden) en jij loopt zonder medeweten van de verantwoordlijke je sensatie plaatjes te schieten en komt ook onder de betreffende muur terecht, niemand weet dat je er bent want je hebt je niet gemeld en bent gewoon door gebanjerd want je hebt volgens jou met een PPK schijt aan een afzetting, de drie verongelukte brandweer lieden worden gevonden en verder wordt er niemand vermist, immers wie er niet is raak je ook niet kwijt toch....., de brand is geblust en het opruimen van de ruine gaat beginnen, we hebben enige respect voor de nabestaanden van de brandweerlieden en we wachten dus even met opruimen tot de SO's begraven zijn.
Ondertussen beginne omwonenden te klagen dat er meer hangt dan alleen een brandlucht en tijdens de opruim werkzaamheden vinden ze de overblijfselen van wie eens 112 brabant was, uit sectie blijkt vervolgens dat je het ongeval had overleeft indien je je had gemeld alvorens het afgezette gebied te betreden, als de bevelvoerder dus had geweten dat je er was had je nog geleefd.
Nu is er niet alleen een onnodig dodelijk slachtoffer extra ook de betreffende bevelvoerder krijgt nog een klap extra want men zal eerst bij hem, die toch al drie collega's is kwijt geraakt, om opheldering vragen waarom men na ruim een week nog een stoffelijk overschot heeft gevonden, iemand die nog geen twee meter van een ander SO verwijderd was maar nooit is opgemerkt.
Denk eens aan de gevolgen voor die bevelvoerder die dat op zijn boterhammetje krijgt en verzin dan nog eens een smoes om zonder toestemming en zonder het vooraf tonen van je PPK domweg een afzetting te negeren en het negeren van verzoeken en bevelen van HV-ers ter plaatse.
Ik zal het je heel eenvoudig stellen, in mijn werk zetten we ook wel eens iets af met een lint, dit doen wij ook uit veiligheids overwegingen en iedereen die achter de afzetting komt zonder onze toestemming (zelfs eventueel agenten) schoppen we weer vierkant achter het lintje want wij maken uit wie er achter ons lintje komen en niet de personen die er graag achter willen staan om welke reden ook.