Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597015 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Als jij dat respectloos vindt, is het ook respectloos om foto's te maken van een kat in de boom. Wegens de eigenaar en zijn gevoelen. Same story
Na deze reactie neem ik jouw postings niet meer serieus. :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Ik heb zoiets dat als er iemand wordt gereanimeerd je wel betere dingen te doen moet hebben als familie dan op mensen letten die foto's maken. Daarbij maakte ik geen foto's van de reanimatie zelf, maar de moeite om de patiënt naar beneden te krijgen. Dat staat ook in het stukje. Eerst geheel lezen dan reageren zou ik zeggen.

Ik heb het geheel gelezen enneh, ik sluit mij helemaal aan bij de rest. Ik vind uberhaupt al dat er teveel wordt verwacht van "persvrijheid" en dat die maar de "privacie" moet overtreden. Denk eerst eens na hoe jezelf zou reageren, is een stukje dat een filosoof ooit zei. Ook een tegeltje dat bij mijn oma in de wc hing maar dat terzijde, de tekst is " Doet een ander niet dat u niet wilt dat u zelf geschied.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


pavdhu

  • Gast

Verder begrijp ik dat het in een trappenhuis is? Dat is in principe geen openbaar terrein. Als je buiten op straat staat kan het weer wel.


Omdat ook gelijk de wereld uit te helpen. Het was in een flat, bij de keuken. Ze konden hem niet via het raam en ook niet via het balkon naar beneden krijgen (het was op eerste verdieping). Dus toen moesten ze via het trappenhuis naar beneden krijgen. Toen heb ik mijn camera gepakt om dat op foto vast te leggen voor mijn privé 'verzameling. Dit omdat ik dat niet eerder had meegemaakt. Dus ik heb geen foto's van de reanimatie zelf!!!!!!!!!!!!!


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Uh, snap jij überhaupt wel iets van hulpverleningsfotografie? Wat dacht je er van om eens niet te kijken naar gevoelens maar enkel te kijken naar het 'harde nieuws'. Is een reanimatie voor een groot deel van een stad/dorp interessant nieuws wat op de voorpagina zou kunnen komen van een krant? Lijkt mij niet toch? Daarom is een reanimatie ook gewoon niet nieuwswaardig en daarom vind ik het ook totaal niet gek dat er zulke reacties komen. Een reanimatie is niet nieuwswaardig, een kat in de boom kan best leuk zijn in een komkommerperiode om de lokale krant wat vulling te geven. Als jij het verschil niet ziet tussen een reanimatie en een kat in de boom, dan hoop ik dat je snel wat besef gaat krijgen van dat gene waarmee je bezig bent.  >:(

Het gaat bovendien niet alleen over wát je op de foto zet, het is ook de manier waarop je je opstelt. En als je met enig voortschrijdend inzicht te werk zou gaan zou je weten dat je bij reanimaties en medische kwesties gewoon erg voorzichtig moet zijn als fotograaf.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Ga je nou serieus op elke reactie, zelf een losse reactie posten?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Na deze reactie neem ik jouw postings niet meer serieus. :-X

Nee helemaal mee eens je heb echt geen idee waar je over praat. Voor jou even, hier zijn 100de hulpverleners lid die dagelijks te maken krijgen met dit soort meldingen en het verdriet van familieleden bij een reanimatie. Tevens zijn er vast een hoop leden die dergelijke traumatische ervaringen hebben meegemaakt in hun privé situatie. Dus conclusie we zitten niet op dit soort kortzichtige opmerkingen te wachten


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Omdat ook gelijk de wereld uit te helpen. Het was in een flat, bij de keuken. Ze konden hem niet via het raam en ook niet via het balkon naar beneden krijgen (het was op eerste verdieping). Dus toen moesten ze via het trappenhuis naar beneden krijgen. Toen heb ik mijn camera gepakt om dat op foto vast te leggen voor mijn privé 'verzameling. Dit omdat ik dat niet eerder had meegemaakt. Dus ik heb geen foto's van de reanimatie zelf!!!!!!!!!!!!!

Heb je zelf wel eens gedacht dat het over jou ging en dat het totaal ergens anders over ging? Ik denk dat in dit geval de zoon ook zo dacht, het gaat over de reanimatie van mijn pa, en niet over hoe of watvoor hulpverlening.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Toen heb ik mijn camera gepakt om dat op foto vast te leggen voor mijn privé 'verzameling. Dit omdat ik dat niet eerder had meegemaakt. Dus ik heb geen foto's van de reanimatie zelf!!!!!!!!!!!!!
A) Hoe weet een familielid dat jij foto's maakt voor je privé collectie. Als er een leger fotografen staat, is het dan ook logisch dat het 'voor privé collecties' is? en B) Hoe weet een familielid dat jij geen foto's hebt van de reanimatie?

Simpel gezegd; weet waar je naar toe gaat en bedenk gewoon waar je aan begint. Achteraf lopen klagen dat je nogal boos bent over bedreiging heb je uiteindelijk zelf ook deels veroorzaakt.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Ga je nou serieus op elke reactie, zelf een losse reactie posten?

Inderdaad, als ik in zijn plaats zou staan zou ik wijselijk mijn mond houden en me in een hoekje gaan zitten schamen.
Ik heb gezegd wat ik gezegd heb, veel wijsheid verwacht ik niet meer van pavdhu.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


pavdhu

  • Gast
Ik heb het geheel gelezen enneh, ik sluit mij helemaal aan bij de rest. Ik vind uberhaupt al dat er teveel wordt verwacht van "persvrijheid" en dat die maar de "privacie" moet overtreden. Denk eerst eens na hoe jezelf zou reageren, is een stukje dat een filosoof ooit zei. Ook een tegeltje dat bij mijn oma in de wc hing maar dat terzijde, de tekst is " Doet een ander niet dat u niet wilt dat u zelf geschied.

Omdat ik zelf foto's maak, weet ik wat er altijd een groep fotografen zal staan. Sommige doen het als hobby andere als hun werk. Respecteer het gewoon, dat zal ik doen. Zou erg vind ik het ook niet als er foto's worden gemaakt van mij bij zoiets gelijkwaardig's.