Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597016 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

pavdhu

  • Gast
A) Hoe weet een familielid dat jij foto's maakt voor je privé collectie. Als er een leger fotografen staat, is het dan ook logisch dat het 'voor privé collecties' is? en B) Hoe weet een familielid dat jij geen foto's hebt van de reanimatie?

Simpel gezegd; weet waar je naar toe gaat en bedenk gewoon waar je aan begint. Achteraf lopen klagen dat je nogal boos bent over bedreiging heb je uiteindelijk zelf ook deels veroorzaakt.

Weet hij niet, en in dit geval waren er maar 2 fotograven. Ik wilde dit ook aan hem uitleggen alleen de politie kwam al en later is hij gelijk achter de ambulance aangereden. Dus dat kon niet. Ik ben niet boos over de bedreiging maar over de agent die alles hoorde maar niks deed.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Als jij dat respectloos vindt, is het ook respectloos om foto's te maken van een kat in de boom. Wegens de eigenaar en zijn gevoelen. Same story

Ik heb me hier een hele tijd buiten gehouden en alleen maar gelezen... maar hier moet ik toch echt even in mengen. Ik hoop ECHT dat je dit sarcastisch bedoelt... Anders weet ik niet wat anderen nog tegen jou moeten zeggen om door te dringen dat dit soort incidenten geen nieuwswaarde hebben en dus ook niet echt de moeite waard zijn om te fotograveren... Als een dierbare wordt gereanimeerd en ik zie dat er iemand foto's loopt te maken daarvan denk ik dat er bij mij ook wel "iets" zou knappen. Een reanimatie is een rotgezicht voor een dierbare en best wel prive. Als jij dan de vergelijking gaat trekken met een kat in de boom wil ik je voorstellen dat je je camera daar misschien maar bij moet hangen. Daarom zeg ik.... ik hoop dat het sarcastisch was.... Ik ben het namelijk volledig met mijn voorgangers eens... een reanimatie is redelijk prive en voor de dierbaren erbij heel vervelend.... dat jij dan foto's maakt getuigt niet van respect en enige realiteitszin.... Doe er mee wat je wilt, maar enige ethiek is ook in de fotografie wel op zijn plaats ! mvg Griz
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Simpel gezegd; weet waar je naar toe gaat en bedenk gewoon waar je aan begint. Achteraf lopen klagen dat je nogal boos bent over bedreiging heb je uiteindelijk zelf ook deels veroorzaakt.

Spijker op zijn kop, bij een melding reanimatie in P2000 moet je er niet een naar toe WILLEN gaan.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Omdat ik zelf foto's maak, weet ik wat er altijd een groep fotografen zal staan. Sommige doen het als hobby andere als hun werk. Respecteer het gewoon, dat zal ik doen. Zou erg vind ik het ook niet als er foto's worden gemaakt van mij bij zoiets gelijkwaardig's.
Waarom heb ik dan gewoon het gevoel dat als ik jouw reacties lees, ik denk dat jij totaal geen besef hebt van wat je in zo'n situatie wel of niet moet doen? Als voorbeeld vandaag hier in Wezep een suďcide. Via P2000 kwam er voor de persvoorlichter een verzoek inmelden C2000 met een adres maar zonder 'incidentbeschrijving'. Ik ben samen met een maat van mij ter plaatse gegaan, maar omdat je niet weet wat je kunt verwachten kun je veel beter voorzichtig te werk gaan. We zijn eerst iets voorbij de woning gereden, zodat we uit het zicht stonden. Camera's in de auto en tassen gelaten en gewoon even afwachten. Vervolgens kwam dus de familie aan... hoe denk je dat die familie zou hebben gereageerd als wij daar met zoomlensen zouden staan? Denk je dat die mensen het dan prettig vinden dat er opeens een leger fotografen ongewild voor hun deur staan? En bedenk dan eens dat het om een reanimatie gaat... je kunt hulpdiensten op zoveel momenten fotograferen... waarom zou dat dan persé bij een reanimatie moeten dan?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


pavdhu

  • Gast
Inderdaad, als ik in zijn plaats zou staan zou ik wijselijk mijn mond houden en me in een hoekje gaan zitten schamen.
Ik heb gezegd wat ik gezegd heb, veel wijsheid verwacht ik niet meer van pavdhu.

Dan ga ik mij maar lopen 'schamen'.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Weet hij niet, en in dit geval waren er maar 2 fotograven. Ik wilde dit ook aan hem uitleggen alleen de politie kwam al en later is hij gelijk achter de ambulance aangereden. Dus dat kon niet. Ik ben niet boos over de bedreiging maar over de agent die alles hoorde maar niks deed.

zucht... je bent niet boos over de bedreiging ? Maar je bent wel boos op de agente die alles hoorde maar niets deed ? In welke wereld leef jij ? Verwacht jij nu echt dat een agente, die net bij de reanimatie betrokken is geweest, een familielid van de gereanimeerde op zijn plek gaat zetten of gaat aanhouden.... man jij bent echt niet van deze wereld...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Weet hij niet, en in dit geval waren er maar 2 fotograven. Ik wilde dit ook aan hem uitleggen alleen de politie kwam al en later is hij gelijk achter de ambulance aangereden. Dus dat kon niet. Ik ben niet boos over de bedreiging maar over de agent die alles hoorde maar niks deed.
Zolang het bij een bedreiging blijft (in de zin van wat oververhitte woorden door emoties) en het binnen het 'fatsoenlijke' blijft kan ik het mij best voorstellen dat zo'n agent op dat moment even niet ingrijpt. Misschien is het dan eindelijk eens duidelijk hoe agenten denken over dit soort dingen. En nee, ik juich bedreigingen niet toe... maar soms op je 'klote' krijgen van omstanders laat je wel merken dat het geen spelletje is.  >:(

Oh en trouwens... het is 'fotografen'. Fotograven vind je enkel op een kerkhof. 0098
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


pavdhu

  • Gast

Oh en trouwens... het is 'fotografen'. Fotograven vind je enkel op een kerkhof. 0098

Bedankt voor de spelling tip, ik denk dat google chroom hem automatisch heeft aangepast.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Zolang het bij een bedreiging blijft (in de zin van wat oververhitte woorden door emoties) en het binnen het 'fatsoenlijke' blijft kan ik het mij best voorstellen dat zo'n agent op dat moment even niet ingrijpt. Misschien is het dan eindelijk eens duidelijk hoe agenten denken over dit soort dingen. En nee, ik juich bedreigingen niet toe... maar soms op je 'klote' krijgen van omstanders laat je wel merken dat het geen spelletje is.  >:(

Oh en trouwens... het is 'fotografen'. Fotograven vind je enkel op een kerkhof. 0098

lol sorry, ben ondertussen ook aan het werk... dus het werk gaat af en toe voor
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Mag ik nog wel vragen waarom je halverwege de discussie je forumnaam veranderd?

Edit: Je geeft je hele profiel een make-over. Is dat om niet meer herkend te worden van dit topic?
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!