Henk ik kan tot nog toe jou verhalen grotendeels beamen, ik heb toen wij nog 'meeluisterden' meerdere malen instanties kunnen aanvullen, corrigeren, alles in goede harmonie met elkaar.
Dit ging toen om brandweer, politie , en zelfs 1 maal het nibra (naar aanleiding van een onderzoek na een grote brand) waar bij een incident discussie was over wel of niet gemeld ondanks de tape die op de meldkamer mee gelopen zou moeten zijn.
dat er zaken soms liever onder de pet gehouden worden is een feit, vaak zwijg ik ook, een enkele keer komt het toch naar voren als het noodzakelijk is om dit kenbaar te maken, dus die 'controle' is helemaal niet zo slecht, per slot zijn het ook gewoon mensen en gaat er wel eens iets fout!
veel mensen begrijpen niet dat er wel eens iets voorvalt, totdat ze er zelf mee geconfronteerd zijn, ik heb dit helaas al meerdere malen mee mogen maken, indertijd is mijn bedrijf een week lang geschaduwd, getapt en gevolgd omdat men dacht dat wij de ontvoerders waren van Gerrit Jan Hein, de man was toen helaas al een week dood.
ook tot 2 maal toe een inval gehad terwijl ze op een verkeerd adres waren, het gaat er dan niet zacht aan toe, en als ze eenmaal begrijpen dat ze verkeerd zitten, weten ze niet hoe snel ze weg moeten komen, en uiteraard zonder excuus, terwijl het dichtsbijzijnde bureau van al onze zaken op de hoogte waren, zij kwamen regelmatig kijken en koffie drinken omdat wij bijzonder gewilde apperatuur verwerkten.de beveliging van het pand was ook erg hoog.
al die misverstanden zijn ontstaan doordat 2 personeels leden lid waren van een schietvereniging en ook wapens in hun bezit hadden (netjes thuis in de kast).
uiteindelijk werk ik nu al weer een aantal jaren (indirekt) voor de politie diensten, en brandweer.