Ik heb vorige week een email gekregen dat ik door de selectie ben gekomen Maar de email van de academie laat nog even op zich wachten.
Ik ben van plan om richting Apeldoorn te gaan verhuizen voor de eerste 9 maanden (aansluitende) studie. Ik heb al wel wat verhalen gehoord over dat er misschien wel of niet accommodatie via de academie geregeld kan worden. Hebben jullie plannen om in Apeldoorn te gaan wonen of weten jullie toevallig iets?
Gefeliciteerd en welkom! Je mag dus starten in april aan de verkorte opleiding? Wat betreft het verhuizen, dat lijkt mij persoonlijk niet handig. Wel wil ik doordeweeks op zoek gaan naar tijdelijk huisvesting. Naast de mogelijkheid om je dagelijkse reiskosten te laten vergoeden kun je, als student politie- of recherchekunde, er ook voor kiezen om huisvesting in de buurt te zoeken. 90% van de woonkosten met een bepaald maximum van € 385,01 per maand wordt vergoed. Als je met een aantal andere collega's huurt, is dat dus prima te doen. Daarnaast wordt bij deze regeling 1x per week de heenreis en 1x per week de terugreis vergoed. De reiskosten die je doordeweeks maakt tussen de tijdelijke huurlocatie en de academie zijn in dat geval voor jezelf.
Er is, wat Yassine inderdaad zegt, een vakantiepark in de buurt. Ik begreep van een aantal andere studenten dat zij daar ook huren (
https://www.droomparken.nl/beekbergen).
Je hebt het over 9 maanden aansluitend op de academie, ik heb daar nog geen informatie over gehad. Ik ben benieuwd hoe je aan deze info komt? Ik weet dat de studie uit vier fasen bestaat en de opleiding 2 jaar en 4 maanden duurt. Een snelle rekensom brengt mij op (28 maanden / 4 fasen =) 7 maanden per fase met daarin zowel de periode op de academie als de praktijkperiode. Heb mij daar verder eigenlijk nog niet in verdiept, dus als jij over het studieprogramma van de verkorte opleiding meer info hebt, dan hoor ik het graag.