Koning over aanslag Utrecht: 'We leven mee en zijn intens verdrietig' - RTL NIEUWSRTL Nieuws
Gepubliceerd op 20 mrt. 2019
Koning Willem-Alexander heeft zijn medeleven uitgesproken met de nabestaanden en naasten van de slachtoffers die in Utrecht bij de schietpartij in de tram zijn gevallen. Dat zei hij bij een werkbezoek aan het Brabantse Lieshout. De koning sprak ook zijn dankbaarheid uit voor het kordate optreden van politie en hulpdiensten.
Bloemenzee Utrecht groeit: ‘Ik heb er geen woorden voor’ - RTL NIEUWSRTL Nieuws
Gepubliceerd op 19 mrt. 2019
Op het 24 Oktoberplein in Utrecht waar de dodelijke schietpartij plaatsvond blijft de bloemenzee groeien. “Het komt zo dichtbij. Dat maakt mij en mijn kinderen bang”, vertelt een man die bloemen neerlegt.
Vriend slachtoffer schietpartij: ‘Roos was iemand die anderen hielp’ - RTL NIEUWSRTL Nieuws
Gepubliceerd op 19 mrt. 2019
Zakaria Benzina (21), een goede vriend van Roos Verschuur (19), kan nog niet bevatten dat zij is omgekomen bij de aanslag in Utrecht. “Ze had haar hele leven nog voor zich. Ze was echt een heel lief meisje. Ze zorgde meer voor mij dan voor zichzelf.”
Daan zat in tram schietpartij Utrecht: 'Gelukkig gingen de deuren open' - RTL NIEUWSRTL Nieuws
Gepubliceerd op 18 mrt. 2019
Daan zat vanochtend in de tram van de schietpartij. Hij had niet meteen door wat er aan de hand was. "Tot ik de schutter zag. Toen dacht ik: ik moet hier weg."