Beste Forumleden,
In april 2019 heb ik op een polderweg 42 km/h te hard gereden. Dit was een 60 weg. Juist dat ene moment stonden agenten mij te laseren. Hier heb ik een strafbeschikking voor gekregen (dus niet voor hoeven komen) en dit is met een bekeuring van iets meer dan 500 euro afgedaan. Dit houdt dus ook in dat ik voor deze overtreding een aantekening heb gekregen in mijn strafblad. Voor mij is dit de eerste keer (nu 19 jaar oud en 3,5 jaar rijbewijs, waarvan 2 jaar brommer en 1,5 jaar motor) dat ik een (verkeers)overtreding bega en ben verder nooit in aanraking geweest met de politie.
Lang verhaal kort: Ik ben enorm geïnteresseerd in een baan bij de politie. Momenteel ben ik ook burger hulp verlener en vind het fantastisch om voor mensen klaar te kunnen staan. Ik zit eraan te denken om in februari/maart 2020 te solliciteren op de MBO-4 politieopleiding functie. Op dat moment is de strafbeschikking 10/11 maanden geleden. Naar mijn mening pas ik in het plaatje van een goede agent, echter het enige wat mij doet twijfelen is die overtreding.
Nu mijn vraag: Heb ik nog kans om aangenomen te worden? Of is zoiets dusdanig erg dat ik nooit door de screening heen ga komen? Uiteraard geef ik dit bij het eerste gesprek direct aan (integriteit staat voorop), maar wil graag weten in hoeverre mij dit gaat hinderen.
Ik kijk erg uit naar de reacties.
^Robin