Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2005

Auteur Topic: Waarschuwing KNMI en Incidenten gevaarlijk weer (geel) of extreem weer (oranje) 2005  (gelezen 340843 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
hier ligt geen vlok sneeuw
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Gast48368

  • Gast
Dus vooral in het Noord-Oosten van het land! ;) In Leeuwarden ligt er al 12!

ja, hier ligt ook al mooi wat (30 km v L'warden  ;D) Maar dr kan nog meeeeeeeer bij hoor  ;D


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Voorwaarschuwing Weeralarm


IJZEL

Het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag 70% kans op een weeralarmsituatie met sneeuw en later ijzel.
Een brede zone met sneeuw en ijzel trekt vanaf vrijdagmiddag tot zaterdagochtend van zuidwest naar noordoost over het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die aanleiding kan geven tot sneeuwjacht.
Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast.

donderdag 29 december 2005 12.13 uur

Bron: knmi.nl


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
haha als dat zo zou zijn.. dat wordt het hier wel heel geweldig :P met mijn neefje en nichtje en mss wel 5 abrahammen in de tuin omdat mun pa 50 wordt ;)

hier sneeuwt t wel af en toe maar niet zo veel oh :(


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
www.pietpaulusma.nl dan forum volgens mij!  ;D
thanks.....ik zal zo eens lezen tussen het werken door ;D


Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Hier In Zuid-holland-Zuid werden de ovd's zojuist gepiept met een voorwaarschuwing



 
INFO MELDING: ivm met voorwaarscuwing van het knmi. van vrijdagmiddag tot zaterdagochtend trekt er een brede zone van sneeuw later overgaand in ijzel over ons land. voor verder informatie verwijs ik u naar www.knmi.nl. OVD Hoeksewaar West (Prio 1)
Regio Zuid-Holland-Zuid


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Opgesteld op donderdag 29 december om 13.00 uur

MORGEN SNEEUW EN IJZEL

Weersituatie Rijnmondgebied:



Een lagedrukgebied boven Polen trekt naar Denemarken en zorgt voor een noordwestelijke stroming waarmee heldere, minder koude en onstabiele lucht wordt aangevoerd. Morgen krijgen we te maken met een depressie ten zuiden van IJsland. Het bijbehorend frontaal systeem, wat de voorste begrenzing vormt van vrij zachte lucht, zal de regio in de loop van de middag met sneeuw bereiken.


Verwachting voor vandaag en morgen:    

De afgelopen nacht was het koud met op Rotterdam Airport een minimumtemperatuur van -7.4 graden. Vanmiddag is het wisselend bewolkt en bestaat er kans op een sneeuwbui, langs de kust kan ook regen vallen. De temperatuur loopt op naar +4 graden aan zee en +2 graad in het oosten van de regio. Er staat een zwakke tot matige westen tot noordwestenwind.

Vanavond en vannacht is het wisselend bewolkt en bestaat er nog steeds kans op een sneeuwbui. De minimumtemperatuur is sterk afhankelijk van opklaringen en ligt rond -3 graden.

Morgenochtend is er zon en blijft het droog. In de tweede helft van de middag gaat het vanuit het westen flink sneeuwen. Er kan meer dan 5 cm sneeuw vallen. Pas in de avond zal deze overgaan in ijzel of regen. De temperatuur zal de hele dag rond of iets onder het vriespunt  liggen. De zuidenwind neemt toe tot vrij krachtig en langs de kust tot krachtig tot hard.

Voorwaarschuwing weeralarm:  Het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag grote overlast door sneeuw en ijzel.
Een brede zone met sneeuw en ijzel trekt vanaf vrijdagmiddag tot zaterdagochtend van zuidwest naar noordoost over het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die aanleiding kan geven tot sneeuwjacht.
Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast.

Bron: Ed Aldus, rijnmond.nl

Ben benieuwd! Ik hoef er morgen gelukkig niet per se uit...
greetz,  Enrique


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Laat die rommel maar lekker in ijsland blijven     >:( >:( >:(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


janneman82

  • Gast
0704739 16:15:55 29-12-05 I BRAN D GRAAG CONTACT AC IVM HET DOOR HET KNMI VOORSPELDE WEERBERICHT VAN DE DAG VAN MORGEN

Nou laat maar komen ;D


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
hier nog steeds geen sneeuw
flappus  niet elke verandering is een verbetering