Snogg verband

Auteur Topic: Snogg verband  (gelezen 11079 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

jo

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 november 2005, 22:04:58
kijk eens hier:

http://www.eerstehulp.nl/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_61&products_id=348

Daar staat de nodige uitleg bij. Mocht je eens in de buurt van Bussum zijn, laat het dan even weten dan kunnen we je eea demonstreren.

Andere maten staan ook in de categorie verbandmaterialen. Wij verkopen het nu al een tijdje en het bevalt onze klanten erg goed. Vooral ideaal omdat je er ook mee in het water kunt, plakt niet aan de wond en met weinig materiaal veel toepassingen (fixeren van Samsplints etc.). Super product.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 29 november 2005, 22:09:52
leuk, je hebt ze ook in rood wit en blauw en leverkleur ik heb er zelfs in het roze.

Zoals ik al zij is gazofix een voorbeeld nog meer zijn selfgrip, tear @ tape, cohesportwindsel etc
Elke verbandleverancier heeft zijn eigen merk.
Waar je wel voor moet opletten is van welk materiaal ze zijn je hebt er ook van een crepe achtig materiaal.
Er zijn er ook met heel veel rek en er zijn er ook met weinig rek.

Voor dat je iets koopt vraag dus naar de rek en het absorbtievermogen van het materiaal.

jo

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 november 2005, 22:14:03

Elke verbandleverancier heeft zijn eigen merk.

Nee, die andere varianten die je noemt hebben we ook (c.q. gehad) maar ben niet met je eens dat dat helfzelfde is als Snogg. Zelfs Snogg is geen Snogg, want daar zij 3 typen in (Snogg is merknaam). Wordt inderdaad veel door dierenartsen gebruikt maar ook in pedicure, ziekenhuizen, etc. En dus natuurlijk EHV-ers.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 29 november 2005, 23:31:33
ik moet je gelijkgeven Jo,

Elk merk / type is meestal ook weer een ander verband dus je moet weten waar je het voor wilt gebruiken en voor de ene toepassing is snogg goed en voor het andere is merk / type  B.

zo hebben al deze broertjes en zusjes hun eigen voor en na deel

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 30 november 2005, 09:31:08
Nee, die andere varianten die je noemt hebben we ook (c.q. gehad) maar ben niet met je eens dat dat helfzelfde is als Snogg. Zelfs Snogg is geen Snogg, want daar zij 3 typen in (Snogg is merknaam). Wordt inderdaad veel door dierenartsen gebruikt maar ook in pedicure, ziekenhuizen, etc. En dus natuurlijk EHV-ers.

Jo, beschrijf eens voor alle mensen hier, wat precies de verschillend tussen de 3 typen zijn, en waarom snog bijvoorbeeld beter werkt als Gazofix voor bepaalde toepassingen..

De toepassing voor de SAMSPLINT, zijn de snogg verbanden daar wel sterk genoeg voor ?, en waarom gebruik je dan liever snogg verband, als een driekanten doek of een rol DUCK-TAPE ?
Maak er hier er eens een leuk gedocumenteerd verhaal van.. (dus niet alleen verwijzen naar je website..)

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #15 Gepost op: 30 november 2005, 15:51:32
Kent eigenlijk alleen maar voordelen dus!!
Maar zoals ik op de pagina lees waarna Jo verwijst kan het rechtstreeks op de wond geplaatst worden.
Absobeert het bloed ook zo goed dan??
Eduard, ik denk dat ze juist bedoelt, omdat het zo multi-functioneel is, je de rest niet mee hoeft te slepen maar je aan Snogg genoeg hebt.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 30 november 2005, 16:01:03
Ik denk zelf dat de meeste EHBO verenigingen dit niet aan zullen schaffen ik zag dat een rolletje  een euro of 5 kost !
Voor een Ehbo dienst  is dat mischien wat veel. Een gazofix heb je al voor iets meer dan een euro.

We moeten er wel voor waken dat we  de EHBO trommel betaalbaar houden toch ? anders worden de penningmeesters boos hi ;D

rob-r

• Forum gebruiker
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #17 Gepost op: 30 november 2005, 16:46:09
Ow?? Maar je zei eerder zelf; ideaal spul en het kost niet veel!! :-\

jo

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 30 november 2005, 17:31:47
De toepassing voor de SAMSPLINT, zijn de snogg verbanden daar wel sterk genoeg voor ?, en waarom gebruik je dan liever snogg verband, als een driekanten doek of een rol DUCK-TAPE ?

Je moet dan natuurlijk wel Uni gebruiken en geen soft. Het leuke van Snogg is dat je één product voor meerdere (heel veel toepassingen kunt gebruiken. Ducktape kun je natuurlijk overaf voor gebruiken, maar het even strakker of losser doen is niet mogelijk en je moet dan net maar weer een rol bij je hebben. Voor bepaalde doelgroepen is dat niet handig (bergsport: alleen in de winter als reparatietape, speciale eenheden politie: altijd ruimtegebrek...).

Met driekante doeken is inderdaad standaard methode, maar hij verschuift nogal eens. Wat je wil...

Het grappige is dat in veel EH koffers veel spul zit dat je kunt vervangen door Snogg. Dus het is maar de vraag of het echt duurder is. Laten we het zo stellen sinds we snogg verkopen verkopen we niet méér producten  ;)
Maar voor mij hoeft echt niet iedereen aan de Snogg hoor! Je moet daar mee werken waar je prettig mee werkt. Voor sommige mensen is dat een visgraatverbandje, voor anderen een product als Snogg, voor anderen tape.

Ten opzichte van Gazofix: absorbeert iets beter, werkt prima direct op de wond (zonder kompres). Plakt beter op elkaar. Bovendien vraag ik me af of je gazofix kunt laten zitten als je gaat zwemmen. Peha is niet flexibel, komt te gemakkelijk los.

Even voor de duidelijkheid, je moet je rolletje snogg niet helemaal afrollen op het getroffen deel maar een klein stukje afscheuren en rondom het deel op elkaar plakken. Komt er bloed door scheur je nog een stukje af, vouw je dubbel en drukt het dan gewoon boven op de wond (onder spanning). Dat nieuwe stukje geeft dan druk op de wond. Als je wilt kun je er een luikje inscheuren, je vingers en uit scheuren (dus een handverband waar je je vingers door de gaten heen steekt die je er eerst in scheurt.

Het idee was voor ons wel even wennen maar het is erg verfrissend. Een soort knutseltape. Infuuszakje hangen, naaldje vastzetten...

sigmash

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 30 november 2005, 20:39:09
Het Snogg verband zoals het in de ALS koffer zit is zoals reeds werd vermeld elastisch op zichzelf-klevend verband (zoals klitteband). Het is dus te gebruiken waar je in de normale EHBO een elasitische hydrofiele zwachtel zou gebruiken. Wel een steriel gaasje er onder dus, want het Snogg is niet steriel. De witte watten voor ertussen en het stukje kleefpleister om het vast te zetten heb je niet nodig. Want het Snogg is zelf best dik en opzichzelf klevend.

Rob-r, het is prima dat je navraag doet bij je forum-vrienden hierover, maar laat dit je er niet van weerhouden de volgende keer als je met een ALS-koffer aan de slag gaat om een verband pakket open te maken en samen met je team genoten de inhoud hiervan te leren kennen.
Af en toe moet je gewoon een beetje stout zijn met de spullen van ome Johan Remkes, beter een pakket "verknoeien" om te oefenen dan bij een inzet het veld ingaan met spullen die je niet kent. En als je het oefenmateriaal mooi bewaard op de standplaats hoeft dit maar eenmalig.

veel oefenplezier met het Snogg verband,

Robin