Snogg verband

Auteur Topic: Snogg verband  (gelezen 11078 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 7 januari 2006, 17:09:27
Ik denk zelf dat de meeste EHBO verenigingen dit niet aan zullen schaffen ik zag dat een rolletje  een euro of 5 kost !
Voor een Ehbo dienst  is dat mischien wat veel. Een gazofix heb je al voor iets meer dan een euro.

We moeten er wel voor waken dat we  de EHBO trommel betaalbaar houden toch ? anders worden de penningmeesters boos hi ;D

Daarom betaald een organisatie het gebruikte materiaal bij ons. Mij maakt het niet uit wat er wordt gekocht en gebruikt, we berekenen het toch door. ;)
Wij gebruiken pehahaft, dat zal ongeveer hetzelfde zijn, ideaal! Maar een drukverband is niet te doen, omdat zeker bij wat actievere sporten het verband verschuift.

** sorry voor de wat late reactie... **

jo

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 10 januari 2006, 15:47:44
Wij gebruiken pehahaft,

Dag Christiaan!
Wij ook (voor we snogg ondekten) maar kun je bijv. niet op spanning trekken. Minder elastisch, blijft slechter zitten (snogg schuift minder op huid). Ongeschikt voor drukverband. Bovendien heb je er meer van nodig (meer materiaal voor zelfde effect). Staat tegenover dat het per cm wel goedkoper is.
Grtx,
Jeroen

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 10 januari 2006, 22:40:11
Ik zal 't eens aan de 'verbandmeester' doorgeven... ;)

jobwol

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 9 april 2006, 20:16:29
Snogg verband wordt ook in Utrecht altijd gebruikt bij de bloedbank om de prikplek te verbinden. Meld je aan als bloeddonor en kom in levende lijve in aanraking met heus snogg verband!

Update: heb net geleerd dat SNOGG verband ook medicijnen schijnt te bevatten. Iemand meer info daarover?