Corona virus COVID-19 Discussie topic

Auteur Topic: Corona virus COVID-19 Discussie topic  (gelezen 128924 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #130 Gepost op: 15 maart 2020, 11:53:40
Ik ben niet wanhopig maar ik vind dat de Nederland en de rest van Europa teveel doordraaien.
de regeringen hebben zich voor het karretje laten spannen door een groep idioten die iedereen geïsoleerd wil laten leven.

En ik hoop dat de ronde van Spanje in Utrecht en Breda door gaat.
daar heb ik me al een jaar naar toe ge leeft en de vakantie op aan gepast.
Als het allemaal maar in je eigen straatje past, en je er zelf maar geen last van hebt hè


didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #131 Gepost op: 15 maart 2020, 12:03:05
Alle wetenschappers Horen in een concentratie kamp deze zijn hartstikke gek Die hebben een soort BSE.
Nederland Moet NORMAAL doen en gewoon gaan leven en naar evenmenten gaan.
En zich niet laten hersenspoelen door die [grove belediging] van Rutte

Ik de vakantie speciaal geplant voor de rode van Spanje in Nederland en daar wil ik koste wat het kost naar toe.
De gene wie mij dit onthoud of af neemt heeft een groot probleem

Wetenschappers zijn net de telegraaf ook alleen leugens


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #132 Gepost op: 15 maart 2020, 12:14:46
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5056941/ggd-chef-al-6000-mensen-besmet-met-coronaviurs?

Een goed verhaal, met duidelijke uitleg waarom bv sluiting van scholen niet nodig hoeft te zijn, en als er dat soort maatregelen getroffen gaan worden we hier tot aan de zomervakantie mee zitten


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #133 Gepost op: 15 maart 2020, 12:32:34
Alle wetenschappers Horen in een concentratie kamp deze zijn hartstikke gek Die hebben een soort BSE.
Nederland Moet NORMAAL doen en gewoon gaan leven en naar evenmenten gaan.
En zich niet laten hersenspoelen door die [grove belediging] van Rutte

Ik de vakantie speciaal geplant voor de rode van Spanje in Nederland en daar wil ik koste wat het kost naar toe.
De gene wie mij dit onthoud of af neemt heeft een groot probleem

Wetenschappers zijn net de telegraaf ook alleen leugens

Steek jij je kop maar in het zand.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #134 Gepost op: 15 maart 2020, 12:35:46
Alle wetenschappers Horen in een concentratie kamp deze zijn hartstikke gek Die hebben een soort BSE.
Nederland Moet NORMAAL doen en gewoon gaan leven en naar evenmenten gaan.
En zich niet laten hersenspoelen door die [grove belediging] van Rutte

Ik de vakantie speciaal geplant voor de rode van Spanje in Nederland en daar wil ik koste wat het kost naar toe.
De gene wie mij dit onthoud of af neemt heeft een groot probleem

Wetenschappers zijn net de telegraaf ook alleen leugens

Ben jij komiek ofzo, echt lachen met jou. De gene die jou je fiets rondes af gaat nemen heeft een groot probleem. Dan zul je toch echt bij die organisaties zelf zijn, want die nemen zelf het besluit. Succes hè


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #135 Gepost op: 15 maart 2020, 13:55:43
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5056941/ggd-chef-al-6000-mensen-besmet-met-coronaviurs?

Een goed verhaal, met duidelijke uitleg waarom bv sluiting van scholen niet nodig hoeft te zijn, en als er dat soort maatregelen getroffen gaan worden we hier tot aan de zomervakantie mee zitten

Ook wel een betrouwbare bron dit. De GGD directeur die al weken aantoonbare desinformatie aan het verspreiden is. Waarom denken wij nu echt dat wij het weten in Nederland?

Nederland weet het en de rest van Europa en de wereld weten het niet?

Waarom zouden zoveel landen scholen sluiten en Nederland niet? (vandaag wordt besloten dat ze dicht gaan onder druk)

Ik denk dat wij lijden aan chronische zelfoverschatting in Nederland, er zijn bepaalde onderwerpen waar Nederland heel veel kennis in huis heeft (denk aan waterbeheersing) maar op dit onderwerp heb ik weinig vertrouwen.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #136 Gepost op: 15 maart 2020, 14:01:40
Jij bent echt wanhopig hè? Wilders en Baudet zijn op dit moment maar met 1 ding bezig, zieltjes winnen voor hun partijen. En ordinair (mis)bruik maken van deze situatie. Tja, volgend jaar verkiezingen. Zoals gewoonlijk springen deze 2 figuren er hard op in, en zijn zij weer bezig met inspelen op de emotie en onzekerheid van de burgers, waar ze dus feitelijk misbruik van maken. En zo werkt de politiek, maar de burger zal er geen moer mee opschieten. Als zij maar weer wat sterker in de peilingen komen te staan, dat er verder werkelijk geen enkele inhoud zit in deze figuren daar malen hun medestanders niet om. Ik ben erg blij dat we nu een regering hebben die de nodige vlieguren al hebben gemaakt. En op dit moment trachten structuur te houden in deze lastige situatie. En dan is het goed om je maar door 1 partij te laten adviseren, in dit geval het RIVM.

Kijk dat is nu het probleem we gaan weer kijken naar het verleden wat Wilders gezegd of gedaan heeft over andere onderwerpen, maar dat is deze discussie helemaal niet relevant. Het gaat nu om het corona virus.

Dit is relevant wat het RIVM ooit zei over het virus: de ziekte lijkt met wat nu bekend niet heel besmettelijk

Terwijl toen al lang bekend wat dat het op grote schaal circuleerde in China.


didam2010

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #137 Gepost op: 15 maart 2020, 14:02:48
Gaat de ronde van Spanje in Utrecht en Breda wel door ?
Ik heb hier als sinds de bekendmaking op verheugd.
ook heb ik mijn vakantie er op geplant
Dit is de enigste wielerkoers wat ik nog niet gezien hebt in nederland
Dus ik wil er koste wat het kost bijzijn.


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #138 Gepost op: 15 maart 2020, 14:51:11
Ook wel een betrouwbare bron dit. De GGD directeur die al weken aantoonbare desinformatie aan het verspreiden is. Waarom denken wij nu echt dat wij het weten in Nederland?

Nederland weet het en de rest van Europa en de wereld weten het niet?

Waarom zouden zoveel landen scholen sluiten en Nederland niet? (vandaag wordt besloten dat ze dicht gaan onder druk)

Ik denk dat wij lijden aan chronische zelfoverschatting in Nederland, er zijn bepaalde onderwerpen waar Nederland heel veel kennis in huis heeft (denk aan waterbeheersing) maar op dit onderwerp heb ik weinig vertrouwen.
Denk jij nu werkelijk dat het RIVM het wiel opnieuw aan het uitvinden is? Waarom vertrouw je de uitspraken van een expert niet? Alleen maar om het geen er in China en Italië is gebeurd? Dit verhaal van die GGD directeur is klip en klaar, en wordt al constant gemeld ook door het RIVM. Wie verzekerd mij dat de verhalen uit China kloppen? Daar zien we toch ook enkel maar de beelden die in hun Journaals te zien zijn. Het is niet voor niets dat we China wantrouwen. Zij houden nogal eens van stiekeme dingen.

Kijk dat is nu het probleem we gaan weer kijken naar het verleden wat Wilders gezegd of gedaan heeft over andere onderwerpen, maar dat is deze discussie helemaal niet relevant. Het gaat nu om het corona virus.

Dit is relevant wat het RIVM ooit zei over het virus: de ziekte lijkt met wat nu bekend niet heel besmettelijk

Terwijl toen al lang bekend wat dat het op grote schaal circuleerde in China.
Is het in deze discussie niet relevant wat Wilders heeft gezegd? Nou zeker wel. Deze man, en zijn mede compaan staan er om bekend. En ook nu weer spelen ze in op de emotie van de burger, en zeggen zij exact wat de burger wil horen. Als zij inhoudelijk zouden zijn zouden ze mee denken met de regering, en zich conformeren met wat er door het RIVM wordt gezegd en geadviseerd. Maarja, dan ben je in ene minder populair. Nederland heeft geen zak aan deze twee figuren, zeker niet in deze crisis situatie. In deze situatie ben je afhankelijk van eenduidigheid en een duidelijke structuur. Daar helpen een Wilders en Baudet niet aan mee. Ook beide figuren weten dondersgoed wat het voor Nederland kan betekenen als alles op slot gaat, en het economische leven stil komt te staan, dat weten zij dondersgoed. Alleen ZIJ steken de kop in het zand, en verzwijgen dat!!


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #139 Gepost op: 15 maart 2020, 14:54:44
Hier, neem een menuutje of 5,6.
&feature=emb_logo