Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364762 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1090 Gepost op: 5 oktober 2013, 01:13:17
Een grote stap voorwaarts is het zeker.

Maar ik vind nog steeds dat dit hele project én veelste lang heeft geduurd én nog steeds veelste veel heeft gekost (het débacle van de SIG zelfs buiten beschouwing latend!).

Het pakket van eisen blijf ik op een aantal punten nog steeds discutabel vinden en ik kan me er nog steeds niet overheen zetten dat dit politiek is gemotiveerd (alles mag, behalve een Glock). Daarnaast blijf ik mij verbazen dat de nederlandse politie alleen maar raak en verantwoord kan schieten met op maat gemaakte munitie.

Dat de prijs niet leidend is geweest klinkt mooi, maar het had veel goedkoper gekunt en misschien zelfs wel gemoeten gezien de economische situatie.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #1091 Gepost op: 5 oktober 2013, 05:59:47
Ik heb begrepen dat het ding slechts €250,- per stuk kost en dat er bij gebreken niets vervangen wordt, maar je meteen een compleet nieuw vuurwapen krijgt. Juist vanwege de lage prijs van 't ding.

Wat is daar mis mee?
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1092 Gepost op: 5 oktober 2013, 08:00:14
Als dat waar is, hebben jullie dus een wapen wat zo goedkoop is dat het dus niet waard is om te repareren als het stuk gaat...

Bijzonder... (begint alvast te bidden dat de boel heel blijft).

Deze hele order was politiek gemotiveerd. Het is geen toeval dat beide hoofdrolspelers  Duits zijn. Ordertje hier, tegenordertje daar. Waar rijden jullie ook alweer in?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1093 Gepost op: 5 oktober 2013, 10:38:08
Dat is een ander verhaal. Maar daar is het niet de plaats en tijd voor.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1094 Gepost op: 5 oktober 2013, 11:58:01
Citaat van: Diamondback link=msg=1207274 date=1380952814
Als dat waar is, hebben jullie dus een wapen wat zo goedkoop is dat het dus niet waard is om te repareren als het stuk gaat...

Bijzonder... (begint alvast te bidden dat de boel heel blijft).

Deze hele order was politiek gemotiveerd. Het is geen toeval dat beide hoofdrolspelers  Duits zijn. Ordertje hier, tegenordertje daar. Waar rijden jullie ook alweer in?

Daar lig ik zelf niet zo wakker van. Als het maar goed spul is en in dat opzicht zeg ik puur op basis van eigen gevoel: Liever Duits dan Oostblok.


Lawman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #1095 Gepost op: 6 oktober 2013, 20:21:23
@Diamondback:
Waar baseer je je mening op dat het te veel heeft gekost? Je weet niet wat de aanbesteding heeft gekost en niet wat het heeft opgeleverd. Je roept dus maar wat zoals zo veel mensen helaas doen. Ook de stelling dat het politiek gemotiveerd zou zijn geweest is grote onzin en hieruit blijkt dat je niet weet hoe een Europese aanbesteding werkt. De reden waarom Glock niet aan de eisen kon voldoen is dat de politie geen wapen wil dat ontspannen moet worden door het overhalen van de trekker. De reden hiervoor lijkt me duidelijk als je te maken hebt met politieagenten die maximaal vier keer per jaar op de schietbaan staan.






Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1096 Gepost op: 6 oktober 2013, 20:39:21
Lawman:

Ga eens kijken naar munitie bij andere LEO's in de wereld. Daar wordt geen speciale patroon gefabriceerd met eisen die niemand anders verlangt. Men bekijkt de smaakjes die er al zijn en klaar is kees. Waarom doen wij dat wel? Omdat de politiek daarvoor kiest. De reden waarom een agent het al dun door de broek loopt op het moment dat hij aan zijn trekker loopt te friemelen is ook politiek. De politiek weigert gewoon voldoende geld vrij te maken om iets te doen aan die 4 keer per jaar op de schietbaan.

Alles is politiek. Zelfs een europese aanbesteding is politiek. Of wil je mij vertellen dat bepaalde bureautjes op hun handen zijn blijven zitten tijdens deze aanbesteding ( proest....)? Er is leuk gelobby-ed, er zijn minstens 3 rechtzaken in dit proces geweest.

En dan zeg jij dat dit met politiek niets te maken heeft? Hilarisch....


Lawman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #1097 Gepost op: 6 oktober 2013, 21:36:10
Tja tegen zoveel wijsheid kan ik niet op.......


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1098 Gepost op: 6 oktober 2013, 21:41:03
Citaat van: Diamondback link=msg=1207597 date=1381084761
En dan zeg jij dat dit met politiek niets te maken heeft? Hilarisch....
Ik snap niet zo goed waar je jezelf nou zo druk over maakt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1099 Gepost op: 7 oktober 2013, 10:27:28
Ik ook niet, je spuugt feitjes uit alsof je leven er vanaf hangt. Jij hoeft er toch niet mee te schieten? De reacties van collega's die er wel mee schieten zijn ontzettend positief, daar gaat het om!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.