Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364650 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1240 Gepost op: 22 februari 2014, 19:45:16
Beetje wapenolie op de drukknop van het patroonhoudertasje. Dat kan enorm schelen!


Germen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #1241 Gepost op: 23 februari 2014, 10:45:51
Weet iemand toevallig hoe het wapen zich gedraagt bij een schot als deze onder water is geweest?

Bijvoorbeeld na een achtervolging van een Ve door het water/kanaal en je kort hierna een schot moet lossen.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1242 Gepost op: 23 februari 2014, 11:16:12
Citaat van: Germen link=msg=1245967 date=1393148751
Weet iemand toevallig hoe het wapen zich gedraagt bij een schot als deze onder water is geweest?

Bijvoorbeeld na een achtervolging van een Ve door het water/kanaal en je kort hierna een schot moet lossen.

Of ie er beter van wordt betwijfel ik maar hij zou het volgens mij gewoon moeten doen. De ontbranding van de patroon (waardoor hij door de druk de loop uit vliegt) moet gewoon lukken verwacht ik.

Maar... er zijn vast forumleden hier die er meer van weten als ik en die het mooier kunnen uitleggen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #1243 Gepost op: 23 februari 2014, 15:19:45
De tijd dat je je kruit droog moet houden om de vlam in de pan te kunnen laten slaan... die hebben we toch echt wel al zo'n dikke 140 jaar achter ons liggen met het verschijnen van de eenheidspatroon.  ^-^

Wat je natuurlijk niet moet doen is je munitie voor een langere periode onder water proberen te bewaren - vroeg of laat kruipt daar het vocht wel in en dan kun je FTF's en FTE's krijgen.

Een wapen doet nog steeds boem als deze door- en door nat is. Zelfs onder water. Enig verschil is dat de stopkracht van je kogel in dat scenario te verwaarlozen is.

Underwater Bullets at 27,000fps - The Slow Mo Guys

Dus kun je gewoon vertrouwen op je wapen bij een hoosbui of na een zwempartij. Wel daarna de boel uit elkaar halen en opnieuw in de olie zetten.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1244 Gepost op: 23 februari 2014, 18:37:46
Als het goed is is dat ook een eis geweest of in ieder geval meegenomen tijdens de testen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Lawman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #1245 Gepost op: 11 april 2014, 13:29:45
De onderwater test heeft geen deel uitgemaakt van de technische test die is uitgevoerd voor de aanbesteding van het project APP.


Lawman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #1246 Gepost op: 11 april 2014, 13:42:29
De onderwater test maakte overigens wel deel uit van de technische test bij het project NPNP (voorganger van het APP project) en toen is de Walther P99QNL (bij de tweede ronde nadat in eerste instantie geen enkel wapen voldeed aan de technische eisen) door de technische test gekomen en gecertificeerd.


ReinierNH

  • Hoofdagent, motorrijder, ME-lid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
  • Noodhulp
Reactie #1247 Gepost op: 6 mei 2014, 16:43:27
Vandaag de eerste dag van de omscholing gehad, wat een superwapen zeg. Veel zuiverder en ook prettiger in gebruik. Leuke dag gehad.

Overigens voor wat betreft de eerdere discussie hier over het gebruik van de verlengde platen voor het holster (voor onder andere de motorrijders onder ons) en of dit wel mag en kan wegens goedkeuringen etc:

Ik vroeg er simpelweg om en kreeg gewoon een verlengde plaat bij de uitreiking. Ze zijn dus gewoon toegestaan en je kunt ze als je er een reden voor hebt aanvragen. Eigen aanschaf is dus al helemaal niet nodig.


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #1248 Gepost op: 6 mei 2014, 16:46:52
Ik heb hem inmiddels ook al een tijdje in heb bezit ( 1jaar ) en ik moet zeggen hij schiet echt super! Het enige min puntje wat ik zelf ervaar en ook van andere collega's hoor is dat collega's met grote handen (waaronder ik) soms per ongeluk de slede vangpal omhoog duwt met je duim waardoor het wapen open blijft staan en denkt dat je leeg bent. Al met al gebeurt dit niet heel erg vaak en vind ik het een heel fijn wapen!
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1249 Gepost op: 6 mei 2014, 17:28:17
Citaat van: brandweerman511 link=msg=1265274 date=1399387612
Ik heb hem inmiddels ook al een tijdje in heb bezit ( 1jaar ) en ik moet zeggen hij schiet echt super! Het enige min puntje wat ik zelf ervaar en ook van andere collega's hoor is dat collega's met grote handen (waaronder ik) soms per ongeluk de slede vangpal omhoog duwt met je duim waardoor het wapen open blijft staan en denkt dat je leeg bent. Al met al gebeurt dit niet heel erg vaak en vind ik het een heel fijn wapen!
Heb je dan ook de L greep er opzitten? Zelf heb ik er geen last van, maar dat komt ook (volgens mijn instructeur) dat ik het oude wapen al op de nieuwe manier heb leren vasthouden waardoor ik eigenlijk al direct de goede greep had
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v