Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 364777 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #180 Gepost op: 4 september 2009, 01:16:05
de P226 x-five... Schieten als een scheermes, prachtige ergonomie, zeer zuiver schotbeeld. Schietmaat heeft er 1, heerlijk wapen voor statisch en dynamisch.

Zit alleen niet in het lijstje van kandidaten. Heeft ook iets met de prijs van doen... ergens tussen ouch en boing... ( a.i. 1000 en 1200 euri voor een kale 226...)

t is weer achterlijk dat het over zoveel schijven moet... t zal mij verbazen als we daadwerkelijk op tijd de nieuwe wapens krijgen... zal wel weer uit lopen of vertraging oplopen... lol

Ik hoef maar een ding, en dat is te weten dat ie het doet op het moment dat ik nodig heb... voor de rest laat ik m zoveel mogelijk in de tas.. .scheelt een heel hoop papierwerk lol... voor de rest uit de tas... op de schietbaan... maar goed dat is afgenomen tot een zielige 4 x per jaar... als het al meezit..

What the F^*^#....


4 keer per jaar om getraind en veilig over straat te mogen gaan met een handkanon...? Dedju, ik moet minimaal 18 keer per jaar om de ijzers überhaupt thuis in mijn kluis te mogen hebben..... :o
Niet dat ik dat erg vind... ;D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #181 Gepost op: 4 september 2009, 01:23:26
Als je lid bent van een schietclub mag je dan met je dienstwapen schieten? Is er bij de politie ook geen mogelijkheid om in je eigentijd te oefenen?

1. Ja, dat mag. Moet alleen wel je eiegen munitie betalen.
2. Ja, meeste korpsen hebben wel een eigen schietclub.

mvg
Mike


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #182 Gepost op: 4 september 2009, 01:27:46
1. Ja, dat mag. Moet alleen wel je eiegen munitie betalen.
2. Ja, meeste korpsen hebben wel een eigen schietclub.

mvg
Mike

de meeste ? nou hier niet... ik zit er al eventjes over na te denken om lid te worden van een schietclub om iig mijn eigen ge-oefendheid omhoog te krijgen.. .terwijl dit eigenlijk een probleem zou moeten zijn van de baas... maar goed...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #183 Gepost op: 4 september 2009, 01:32:23
Ben waarschijnlijk wel weer op een maar eigenlijk moet dit gewoon geregeld worden in de baas zijn tijd en op kosten van de baas. als jullie straks een nieuw stuk gereedschap krijgen, dan is het allicht effe wennen.

Effe een kennismakingsmiddag, handje schudden, magazijntje legen, effe een paar drills oefenen en hup de straat op lijkt mij niet handig...

@ grizz: het beoefenen van bijv. EPP is niet alleen voorbehouden aan politie en douane ambtenaren. Het wordt ook op meerdere schietverenigingen door sportschutters beoefend. 't Is maar dat je het weet.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #184 Gepost op: 4 september 2009, 01:37:10
Ben waarschijnlijk wel weer op een maar eigenlijk moet dit gewoon geregeld worden in de baas zijn tijd en op kosten van de baas. als jullie straks een nieuw stuk gereedschap krijgen, dan is het allicht effe wennen.

Effe een kennismakingsmiddag, handje schudden, magazijntje legen, effe een paar drills oefenen en hup de straat op lijkt mij niet handig...

@ grizz: het beoefenen van bijv. EPP is niet alleen voorbehouden aan politie en douane ambtenaren. Het wordt ook op meerdere schietverenigingen door sportschutters beoefend. 't Is maar dat je het weet.

EPP ?

Tja ik ben het voor de rest helemaal met je eens... en ik ben ook al druk met de brandweer waar ik dit jaar ga beginnen met de opleiding voor bevelvoerder.... dus... vandaar mijn twijfel... ik weet dat het niet mijn probleem zou moeten zijn... maar aan de andere kant is het het ook weer wel... maar goed...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #185 Gepost op: 4 september 2009, 01:45:02
EPP = Europees Politie Parcours.

En jij hebt een volle agenda... oeff...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #186 Gepost op: 4 september 2009, 01:55:35
EPP = Europees Politie Parcours.

En jij hebt een volle agenda... oeff...

lol ach... tel daarbij ook nog 3 a 4 keer per week sporten bij op... en het normale werk en brandweer gebeuren....
dan kun je je voorstellen waarom ik twijfel... lol

alhoewel je zo ook geen ruzie thuis kunt krijgen...lol
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #187 Gepost op: 4 september 2009, 02:07:57
???

Thuis, wat voor thuis...? ;)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #188 Gepost op: 4 september 2009, 07:14:55
@ grizz: het beoefenen van bijv. EPP is niet alleen voorbehouden aan politie en douane ambtenaren. Het wordt ook op meerdere schietverenigingen door sportschutters beoefend. 't Is maar dat je het weet.

Ook bij ons ( CLAS beveiliging ) zijn er diverse regio's waar, op vrijwillige basis, getraind wordt voor EPP.
Gezien dit naast de IBT plaatsvindt ... (en das heel wat vaker dan 4x per jaar) ... doen ze het niet slecht.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #189 Gepost op: 4 september 2009, 10:32:25
als de vrijwilliger weer de mogelijkheid krijgt om een schietijzer op zn heup te dragen zal ik het doen, maar het eerste wat ik dan doe is lid worden van een schietclub.