Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365080 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #430 Gepost op: 28 januari 2011, 17:30:04
Hoorde vanaochtend op radio 1 nog even iemand praten van de politievakbond die vond het vreemd dat
er voor de SIG is gekozen omdat hij vernomen had dat de testers een andere voorkeur hadden. Kwam de
tegen vraag hoeveel hij had gesproken, wat denk je dat het antwoord was?

2 testers heeft hij gesproken van de 90 en die 2 waren niet voor de SIG dus is iederen maar tegen :'( >:(
Volgens mij was hij een beetje boos dat hij niet tot de inner circle van ivo behoord  98uiye

terugluisteren op: http://www.radio1.nl/contents/25181-vakbond-npb-verbaasd-over-politiewapen?autostart=39937

Die vent van de NPB lult gewoon over de vraag heen of de meerderheid voorkeur kan hebben voor de SIG SAuer; hij haalt alleen de 2 aan die het wapen niet de beste vonden. Slechte PR voor de Nederlandse politie, zo'n 'inhoudelijke' reactie van een vakbondsman! Zeg maar gerust: waardeloze reactie op radio 1.

Hij wil graag geinformeerd worden... tsjah, als we het op zijn manier spelen (iedereen mag zijn oordeel er over geven en wilt inbreng hebben in een besluit), duurt het alleen nog maar langer om een beslissing te nemen; dan wilt elke vakbond, politiekorps, politieman wel in een rol van invloed en inspraak hebben. En dat kan nou eenmaal niet.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #431 Gepost op: 28 januari 2011, 17:39:32
En als er geen meerderheid van de testers voor was, wat dan nog? Er spelen nog meer belangen mee dan alleen het lievelingswapen kiezen (nee, ik insinueer geen omkoping oid). Waarom denken testpanels vaak dat zij de beslissende stem hebben: dat hebben ze niet. Ze worden gevraagd voor gebruikersadvies, meer niet.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #432 Gepost op: 28 januari 2011, 17:48:22
Krijt de Marechaussee dit wapen ook, want ik lees dat het ook ter vervanging van de Glock17 is.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #433 Gepost op: 28 januari 2011, 17:51:56
Krijt de Marechaussee dit wapen ook, want ik lees dat het ook ter vervanging van de Glock17 is.

Leden van het AT lopen ook met de Glock.
De Walther was voor hun doeleinden niet geschikt, omdat door het vele trainen er te veel slijtage optrad. Bovendien was er niks 'aan' te hangen, licht bijvoorbeeld.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #434 Gepost op: 28 januari 2011, 17:55:46
Inderdaad, die groep was ik vergeten e050.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #435 Gepost op: 29 januari 2011, 03:43:56
Overigens heb ik de eerste nederlandse modificatie al ontdekt.
Volgens mij is de guide rod van metaal ipv plastic.

Waar dat goed voor is.... Ivo zal het wel weten...



helaas, je haalt hier de full size en de compact size door elkaar ;)

compact heeft plastic guiderod, fullsize een metalen versie. En tjsa...de accuracy on the double. Nutnfancy is gewoon teleurgesteld in 'zijn' merk Sig, dat de trekker niet zo soepel is als z'n p226, een valide argument. Maar voor een straatdiender prefereer ik toch echt een DAO trekker. Schiet incidenten bevinden zich echt bijna nooit op de 25m, dus met die accuraatheid in de praktijk valt het reuze mee.

Ik had mn geld gezet op de P30, ik denk (weet bijna zeker) dat dit ook de voorkeur was voor de testers, maarja, prijs he, dat geeft de doorslag ;) Al met al een prima wapen en ook een verstandige keuze van de overheid. Tis een relatief nieuw wapen (2006/2007?) en de onderdelen kunnen met elkaar uitgewisseld worden, dus dik/dun/medium handgrip en desnoods ook nog switchen van small medium en large kast (lengte).


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #436 Gepost op: 29 januari 2011, 22:42:23
Nu bekend is wat het nieuwe wapen gaat worden heb ik de poll maar vergrendeld  ;)

Had ik nog net op tijd goed gegokt  0098


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #437 Gepost op: 29 januari 2011, 23:04:04
helaas, je haalt hier de full size en de compact size door elkaar ;)

compact heeft plastic guiderod, fullsize een metalen versie.

Ben er ook inmiddels achter waarom ik ze door mekaar heb gehaald.

Bekijk de foto nog eens goed. Wat valt je nu op...? 0098



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #438 Gepost op: 30 januari 2011, 16:20:28
Tevens vraag ik me af of iedereen nu een lamp op het wapen gaat krijgen, mede gelet op de (nieuwe) AMOK-procedure ....

Zou inderdaad mooi zijn als ze iedereen van een 'tactical light' voorzien. Niet alleen voor op het wapen, maar gewoon ook voor het dagelijkse schijnwerk. Sommige korpsen hebben al van die kleine lampjes verstrekt (o.a. Utrecht meen ik).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #439 Gepost op: 30 januari 2011, 16:28:07
Zou inderdaad mooi zijn als ze iedereen van een 'tactical light' voorzien. Niet alleen voor op het wapen, maar gewoon ook voor het dagelijkse schijnwerk. Sommige korpsen hebben al van die kleine lampjes verstrekt (o.a. Utrecht meen ik).

Even een plaatje van Google er bij voor wat ik bedoel,


Gaat een hoop rare blikken opvragen denk ik, als je em voor dagelijks schijnwerk gaat gebruiken  0098
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !