Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365135 keer)

0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #490 Gepost op: 7 maart 2011, 16:25:05
Het heeft even geduurd...

Maar ik realiseerde me opeens dat ik tijdens het schieten met de P250 FS iets had gemist. Even wat nagespeurd en ik denk dat ik een NL in het P250 DCc-NL-pistool gevonden heb. Puntje 1.8 uit het PvE.

Het is mij niet helemaal duidelijk.  :D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #491 Gepost op: 7 maart 2011, 17:28:25
Citaat
1.8 Het Pistool moet zijn voorzien van een Laadindicator die aan de buitenzijde zichtbaar en voelbaar aangeeft dat er zich een Patroon of Huls in de Kamer bevindt. (eis)

;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #492 Gepost op: 7 maart 2011, 19:25:59
Het heeft even geduurd...

Maar ik realiseerde me opeens dat ik tijdens het schieten met de P250 FS iets had gemist. Even wat nagespeurd en ik denk dat ik een NL in het P250 DCc-NL-pistool gevonden heb. Puntje 1.8 uit het PvE.



helaasch..... Ik had je hoger ingeschat in je research werk DB ;)

http://www.sigsauer.de/uploads/media/P250_02gb_09.pdf pagina 8


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #493 Gepost op: 7 maart 2011, 19:57:55
Hmmm...  >:(

Touché.

We snuffelen verder.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #494 Gepost op: 8 maart 2011, 00:53:35
Hmmm...

3gun.nl bakt ze óf bruin óf met veel mazzel....

Effe doorscrollen op de onderste pagina en eventueel even zuchten wat het dus misschien niet geworden is.

http://www.3gun.nl/website/vuistvuurwapens-gebruikt.html


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #495 Gepost op: 27 maart 2011, 01:11:54
Verklaring voormalig directeur SIG Saur  
 
  
'Corrupte agent speelde rol bij koop dienstwapen'

Van verslaggevers Merijn Rengers, John Schoorl − 23/03/11, 02:00


© anp

DEN HAAG - De van corruptie verdachte Rotterdamse politieman Arie P. had de afgelopen jaren 'nauwe contacten' met de Duitse wapenfabrikant SIG Sauer, de beoogde leverancier van het nieuwe dienstpistool voor de Nederlandse politie. P., die wordt verdacht van het aannemen van steekpenningen rond de aanschaf van pepperspray in 2001, speelde een centrale rol in de recente gunning van het miljoenencontract aan SIG Sauer.


Dit blijkt uit een verklaring van de voormalig algemeen directeur van SIG Sauer, die deze week werd ingediend bij de rechtbank van Den Haag. De topfunctionaris, die van 2002 tot 2009 bij SIG Sauer werkte, stelt hierin dat de Rotterdamse politieman voorafgaand aan de aanbesteding van het dienstpistool een graag geziene gast was bij de Duitse wapenfabrikant, samen met de directrice van wapengroothandel TBM uit Arnhem.


Onderzoeken
Het relaas van de SIG Sauer-directeur staat haaks op twee onderzoeken die minister Opstelten van Binnenlandse Zaken heeft laten uitvoeren. Opstelten maakte in januari bekend dat de procedure rond de aanschaf van de dienstpistolen rechtmatig was verlopen. Aanleiding voor de onderzoeken was de betrokkenheid van de Rotterdamse politieagent en het bedrijf TBM in de pepperspray-zaak. Ook was er uit de hoek van de politiebonden verbazing over de keuze voor SIG Sauer.


Uit de verklaringen van de SIG Sauer-directeur blijkt dat agent Arie P. 'adviseerde' bij het 'ontwikkelen en testen van het prototype van het pistool SIG P250', dat onlangs de aanbesteding won. Hij bezocht 'meerdere malen' de fabriek in Duitsland en was bovendien te gast bij de zusteronderneming Sigarms in de Verenigde Staten. Ten slotte nam hij, volgens de algemeen directeur, deel aan 'interne beproevingen' van het nadien gekozen wapen, waardoor hij al voor de aanbestedingsprocedure vertrouwd raakte met het pistool.


Groothandel
De contacten tussen P. en de wapenfabrikant werden in eerste instantie gelegd door de Nederlandse groothandel Technisch Bureau Müller (TBM), de vertegenwoordiger van SIG Sauer in Nederland. De directrice van TBM is eveneens verdachte in de peppersprayzaak. De komende jaren krijgen alle 40 duizend Nederlandse agenten een nieuw dienstpistool. De waarde van het contract - inclusief vervanging en training - loopt in de tientallen miljoenen.


Bronnen bij de politie stellen dat bezoeken aan wapenfabrikanten binnen de integriteitsregels kunnen vallen, maar dat het agenten niet is toegestaan advieswerkzaamheden te verrichten, of zich te laten fêteren.


De verklaring van de algemeen directeur kwam vorige week aan de orde tijdens een kort geding dat was aangespannen door twee concurrenten van SIG Sauer, de wapenfabrikanten Heckler & Koch en Walther. Ook een derde fabrikant, Glock, nam deel aan de procedure. De drie fabrikanten willen dat de aanbesteding van het dienstpistool wordt overgedaan.


Cruciaal
De rol van P. in de besluitvorming over het nieuwe dienstpistool is cruciaal geweest, aldus de fabrikanten. P. was betrokken bij het opstellen van de technische eisen van het dienstwapen en bij het testen en beoordelen van de pistolen.


P. heeft in de rechtbankstukken, onder verwijzing naar zijn ambtsbelofte, ontkend banden met SIG Sauer te hebben.
 
 
BRON: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/1863763/2011/03/23/Corrupte-agent-speelde-rol-bij-koop-dienstwapen.dhtml


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #496 Gepost op: 27 maart 2011, 05:31:28
Persverklaring Sig Sauer n.a.v. berichtgeving de Volkskrant 23/03/2011
donderdag 24-03-2011
Dit is een origineel bericht van Sig Sauer
Sig Sauer wil zich nadrukkelijk distantiëren van de berichtgeving in de Volkskrant van 23 maart 2011. Daarin wordt beweerd dat een Rotterdamse politieman, voorafgaand aan de aanbesteding van het dienstpistool, een graag geziene gast was bij de Duitse wapenfabrikant. Deze beweringen komen voort uit een verklaring van een voormalig directielid van Sig Sauer.

Sig Sauer wil zich baseren op feiten. Deze feiten staan ook aan de basis van twee onafhankelijke integriteitonderzoeken door respectievelijk de Rijksrecherche en de Rijksauditdienst.

1. Sig Sauer betwist dat haar P250 op wat voor manier dan ook is ontwikkeld op aanwijzing van of in samenwerking met de (Nederlandse) Politie. Sig Sauer heeft de P250 geheel zelf ontwikkeld en die ontwikkeling van de P250 is reeds begonnen in 2000. Sig Sauer heeft tijdens de rechtszaak ook aangetoond dat zij in 2005 al deelnam aan aanbestedingen met dit pistool. Toen was de P250 dus al klaar en in productie.
2. Sig Sauer wil bevestigen dat er in 2005 een bedrijfsbezoek vanuit de Politie bij haar heeft plaatsgevonden. Zij ziet echter niet in hoe een eenmalig bedrijfsbezoek de ontwikkeling kan beïnvloeden van een pistool dat op dat moment klaar is en reeds in productie is gegaan. Sig Sauer ontvangt overigens doorlopend klanten van over de gehele wereld. Ook concurrenten van Sig Sauer organiseren bedrijfsbezoeken bij hun onderneming. Dat is volstrekt logisch, omdat je dit soort producten niet kan bekijken bij reguliere verkooppunten. De Rotterdamse politieman heeft verklaard niet meerdere malen een bezoek te hebben gebracht aan SIG Sauer.
3. Sig Sauer ziet ook niet in hoe eisers zich voorstellen hoe je in 2005 al kunt sturen op het ontwikkelen van een product met het oog op een aanbesteding die vier jaar later aanvangt en wordt georganiseerd door een in 2005 nog niet bestaand project en dan nog onbekende mensen.

De berichtgeving in de Volkskrant is gebaseerd op de verklaring van een ex-directielid van Sig Sauer. In het lopende proces wordt er verder geen enkele onderbouwing gegeven van deze beweringen. Er wordt geen enkel bewijs overlegd betreffende de bezoeken of de mogelijke invloed van de politie in het aanbestedingsproject.

De berichtgeving kan Sig Sauer ernstig schade berokkenen in de nog lopende juridische procedure. Om de rechtsgang niet te belemmeren zal Sig Sauer zich beperken tot deze verklaring en zich van verder commentaar onthouden.


BRON:http://www.perssupport.nl/apssite/persberichten/full/2011/03/24/Persverklaring+Sig+Sauer+nav+berichtgeving+de+Volkskrant+23032011


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #497 Gepost op: 28 maart 2011, 17:14:56
Nederlandse politie kan verder met nieuw dienstwapen Sig Sauer
door Bart Hinke

De Nederlandse politie kan overstappen op het nieuwe dienstwapen, de Sig Sauer PPNL. Bezwaren van de concurrenten in de aanbesteding zijn vandaag afgewezen door de rechtbank in Den Haag.
Zes fabrikanten dienden een voorstel in, met Sig Sauer uiteindelijk als winnaar. Concurrenten Heckler & Koch en Walther hadden een kort geding aangespannen tegen de Nederlandse overheid, omdat de aanbesteding niet volgens de regels zou zijn verlopen. Het pistool van Sig Sauer wordt geleverd door wapengroothandel Technisch Bureau Muller (TBM) uit Arnhem, dat verdacht is in een corruptiezaak.

Volgens minister Opstelten (Justitie, VVD) is de aanbesteding volgens de regels verlopen. Daarin wordt hij nu ondersteund door deze rechterlijke uitspraak.

De Sig Sauer PPNL (Politie Pistool Nederland) is een speciaal voor de Nederlandse politie aangepaste versie van de Duitse Sig Sauer P250 DCc. Dit pistool wordt onder meer gebruikt door de beveiligingsdienst van de Amerikaanse president, de pauselijke Zwitserse Garde en het Amerikaanse leger.

De politie koopt 42.000 pistolen, voor een bedrag dat loopt in de tientallen miljoenen euro’s. Alle 40.000 agenten moeten eind 2013 met het wapen zijn uitgerust. De oude Walther P5’s en 250 Glock 17’s, die door de arrestatieteams werden gebruikt, worden vernietigd.

De Sig Sauer heeft een handvat dat kan worden aangepast aan de grootte van de hand, zodat iedereen gemakkelijk bij de trekker kan. Het wapen is voor rechts- en linkshandigen te gebruiken. In de patroonhouder kunnen 15 patronen, tegen 8 kogels in de voorganger Walther P5. Het wapen heeft geen veiligheidspal die met de hand moet worden bediend, maar is na het doorladen direct veilig. Het pistool kan niet afgaan als het op de grond valt.

bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/28/nederlandse-politie-kan-verder-met-nieuw-dienstwapen-sig-sauer/


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #498 Gepost op: 28 maart 2011, 21:35:20
Hmmm...

Zullen we eens een pooltje op zetten...? ;)

Wat heb ik gewonnen? Een krat bier? :P


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #499 Gepost op: 28 maart 2011, 21:39:40
Nope.

Er schijnt een overgewichtsprobleem te zijn bij aspirant-agentjes. Ik weiger mee te werken om dit verschijnsel door te trekken naar de "vaste" krachten.

Kan ik je verleiden tot een avondje schieten op een schietbaan zonder dat er een IBT-instructeur in je nek ligt te hijgen? ;)