Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365142 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #510 Gepost op: 29 maart 2011, 11:55:00
Welk merk heb je in gedachten dan? Safariland zou denk ik een tijdje wennen schelen.

Als je 1/2 week tot een week moet omscholen, wen je snel genoeg aan een nw type holster lijkt mij.

Het wordt voor mij het 4de nwe dienstpistool(browning, Glock17 en Walther P5) en als er een ander holster komt als de Safariland dan wordt het mijn 6de nwe holster. Dus alles went.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #511 Gepost op: 29 maart 2011, 13:08:43
Welk merk heb je in gedachten dan? Safariland zou denk ik een tijdje wennen schelen.

Ik dácht gehoord te hebben dat men eerst de aanbesteding voor het holster ging doen en daarna het nieuwe vuurwapen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #512 Gepost op: 29 maart 2011, 13:16:34
Sinds vandaag, donderdag 27 januari 2011, is het eindelijk bekend: Het nieuwe dienstpistool van de Nederlandse politie is de Sig SAUER PPNL (Politie Pistool Nederland) geworden.

De PPNL is een Sig SAUER P250DCc welke is aangepast aan de eisen van de politie zoals deze in de aanbesteding werden vastgesteld.

Vanaf vandaag hebben de overige fabricanten nog 15 dagen de tijd om bezwaar te maken tegen het besluit. Al met al is het een order van globaal de volgende hoeveelheden wapens en andere zaken:

42.000 vuurwapens
1250 oefenpistolen
700 instructiepistolen
1000 pistolen geschikt voor het verschieten van FX oefenmunitie
190 opengewerkte modellen

Als er geen bezwaren worden ingediend zal zo snel mogelijk worden begonnen met een nieuwe aanbesteding om voor het pistool een nieuw holster te vinden.  

Gegevens:

Type: Double Action Only
Kaliber: 9x19mm Parabellum

Munitie: RUAG 9x19 mm Action4 NP (Nederlandse Politie)

Leeg Gewicht: 700 g
Lengte: 183 mm
Loop lengte: 98 mm
Magazijncapaciteit: 15 of 16 patronen

Bron:http://www.politieparcours.eu/npnp.htm

Vergeet de overige tekst, dat is al oud nieuws. Kijk naar de rode tekst.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #513 Gepost op: 29 maart 2011, 15:27:26
Waarbij wel dient te worden opgemerkt dat een heldere geest inderdaad vorig jaar al een aanbesteding zou hebben gestart voor het nieuwe holster. En ja: ook dat eindigde voor het hekje. ;D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #514 Gepost op: 29 maart 2011, 15:29:39
Weet iemand hoe het zit met de discussie over het reserve magazijn? Die zou worden afgeschaft omdat er al genoeg munitie kan in het nieuwe wapen. Nu hebben we natuurlijk 2 x 8 kogels. Met de nieuwe combi zouden we bijna het dubbele hebben........

Er waren politieke partijen die dat te ver vonden gaan..


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #515 Gepost op: 29 maart 2011, 16:53:06
Weet iemand hoe het zit met de discussie over het reserve magazijn? Die zou worden afgeschaft omdat er al genoeg munitie kan in het nieuwe wapen. Nu hebben we natuurlijk 2 x 8 kogels. Met de nieuwe combi zouden we bijna het dubbele hebben........

Er waren politieke partijen die dat te ver vonden gaan..

Persoonlijk denk ik dat het stiekum toch 2 volle patroonhouders gaan worden. Dit baseer ik op het feit dat er steeds meer schietpartijen komen, de aankomende AMOK-procedure, plofkraken warbij geweld niet wordt geschuwd.

Bij een AMOK-procedure heb je niks te zoeken met 1 patroonhouder in mijn ogen.

Politiedienst KMar S'hol loopt ook met 30 patronen rond. Ik weet niet heo het met de collega's van de grens is gesteld. Die moesten het toendertijd met 10 patronen doen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #516 Gepost op: 29 maart 2011, 17:05:07
K'mar politiedienst Schiphol loopt met 2 volle houders, grens heeft nog steeds maar 1 van 10.
Ik had van mijn IBT docenten begrepen dat er wel op was aangedrongen op 2 houders ivm
tactisch herladen en nog belangrijker een houder storing. Maar goed dit is ook al weer tijdje
geleden dus wie weet heldere geest daar over beslist heeft.

Daarnaast is het niet zo als je een wapen aanschaft dat je standaard 2 houders krijgt?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #517 Gepost op: 29 maart 2011, 17:06:00
Bij een AMOK-procedure heb je niks te zoeken met 1 patroonhouder in mijn ogen.

Hoe gaat dat nu (met evenveel patronen in 2 magazijnen als straks in 1 magazijn) ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #518 Gepost op: 29 maart 2011, 17:15:34
Weet iemand hoe het zit met de discussie over het reserve magazijn? Die zou worden afgeschaft omdat er al genoeg munitie kan in het nieuwe wapen. Nu hebben we natuurlijk 2 x 8 kogels. Met de nieuwe combi zouden we bijna het dubbele hebben........

Er blijven 2 patroonhouders beschikbaar  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #519 Gepost op: 29 maart 2011, 17:18:47
Hoe gaat dat nu (met evenveel patronen in 2 magazijnen als straks in 1 magazijn) ?

Nu mogen we nog niet naar binnen en moeten we wachten op het AT.