Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365186 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #520 Gepost op: 29 maart 2011, 20:01:36
vorig jaar is wel de aanbesteding van het verdekte holster afgerond (voor de P5). Het zal me niks verbazen als we wederom bij de nieuwe aanbesteding een safariland holster krijgen, en ach waarom niet. Safariland maakt een van de beste holsters op de markt. Een andere mogelijke (realistische optie) zou in mijn ogen een Blackhawk Serpa Level III holster of een ghost model 3 (zelfde als kmarl) of model 4 zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #521 Gepost op: 7 april 2011, 22:07:08
Heads-up!

In nederlands meest eigenwijze wapenmagazine deze maand een uitgebreid verslag van de Sig Sauer P250 PPNL.

En DB maakt zich zorgen.

De AK56 is verkrijgbaar bij de betere bladenboer.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #522 Gepost op: 7 april 2011, 22:11:49
Heads-up!

In nederlands meest eigenwijze wapenmagazine deze maand een uitgebreid verslag van de Sig Sauer P250 PPNL.

En DB maakt zich zorgen.

De AK56 is verkrijgbaar bij de betere bladenboer.

Dank je voor de tip, hij ligt volgens mij bij ons in de (politie) bibliotheek(blijf Nederlander he). Maar waar maak je dan precies zorgen over? Heb van de week het een en ander gelezen over de aanbesteding in een politievakblad en ze konden er eigenlijk niet om heen om de sig te kiezen....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #523 Gepost op: 7 april 2011, 22:21:33
Als een stelletje schietgrage redacteuren - met een enorme hoeveelheid aan 9 mm ervaring -  gaan lopen mopperen over accuratesse... da's nie hoopvol nie...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #524 Gepost op: 7 april 2011, 22:24:24
Kan de politie niet even wat wapens van defensie overnemen, straks heeft defensie dat toch niet meer nodig :-X


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #525 Gepost op: 7 april 2011, 22:25:35
Als een stelletje schietgrage redacteuren - met een enorme hoeveelheid aan 9 mm ervaring -  gaan lopen mopperen over accuratesse... da's nie hoopvol nie...

DB je stottert e050 998765

Maar goed, tot u spreekt niet een middelmatige schutter, die normaal geen mooie groepjes kan schieten. Maar echt veel slechter dan de Walther P5 kan toch niet. Want dat is soms echt brandhout.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #526 Gepost op: 7 april 2011, 22:26:41
Nah...

Het loopt zo lullig over straat met zo'n Leopard2 aan je koppel... ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #527 Gepost op: 7 april 2011, 22:27:52
Kan de politie niet even wat wapens van defensie overnemen, straks heeft defensie dat toch niet meer nodig :-X

Volgens mij is de Glock 17 redelijk verouderd. En om nou me de Diemaco te gaan rondlopen in Amsterdam. Gaat hem ook niet worden... 98uiye 98uiye


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #528 Gepost op: 7 april 2011, 22:28:47
Nou...

Als een subkop in dat artikel luidt:

"Ik wil mijn Walther terug!"


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #529 Gepost op: 7 april 2011, 22:29:18
Ik ga het allemaal wel meemaken, als ik het zo lees van de specs en andere ervaringen
ligt het trekkergevoel een beetje tussen de walther en glock in. Niet zo ligt dat als je
kucht de trekker al overgaat (wat wel weer goed is voor de acuratesse) maar ook niet zo
zwaar als de walther waardoor je gauw de neiging krijgt tot lage schoten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v