Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365189 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #550 Gepost op: 28 mei 2011, 06:15:49
Bij ons is bekend gemaakt wanneer er ongeveer voor het nieuwe wapen
word opgeleid. Tussen april en september volgend jaar gaan de docenten
in opleiding, ze krijgen zelfs een module simmunition in ossendrecht. Dus wie
daar werkt verwacht extra douane auto's ;). En na september worden de
wapendragers van de FIOD en Douane omgeschoold.

Deze omscholing bestaat uit een cursus van 24 uur. 5 uur theorie, 15 uur praktijk
en 4 uur toets. Ook is bij ons bekend gemaakt dat op 11 november bekend moet zijn
wie de dienstholster mag gaan leveren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #551 Gepost op: 14 juni 2011, 08:36:02
Tijdens IBT even gevraagd naar de omscholing in A-A. Wordt ergens in 2013 en gaat zoals het er nu naar uit ziet door tot in 2014.
en ze moeten waarschijnlijk ook de vuurwapendragende collega's van het parket Amsterdam om gaan scholen.

Ze vertelde dat zoals het er nu naar uit ziet we met 2 patroonhouders gaan lopen. 2x15


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #552 Gepost op: 16 juni 2011, 01:37:23
Ben je ook gelijk van de beschadigingen af  :)
Wel de beschadigingen van het holster.
Niet die van de stoel.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #553 Gepost op: 16 juni 2011, 15:57:39
Wel de beschadigingen van het holster.
Niet die van de stoel.

En dat is eigenwijsheid van de Nederlandse politie ... In andere landen zit daar gewoon een stuk versterking of zelfs een uitsparing. Heb je nergens last van  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #554 Gepost op: 16 juni 2011, 20:42:24
Jerom.... Amen... en dan komen we gelijk terug op de kwestie van aanbesteding politie auto's.... gewoon een compleet politie pakket... maar nee hollandse zuinigheid... en weer terug ontopic lol 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #555 Gepost op: 19 juni 2011, 12:44:17
Ehm...ik weet niet hoor, maar de door PON opgebouwde wagens hebben gewoon een dikke stoelhoes over de stoel, deze is aan de zijkanten verstevigd met dik leer. Als de hoezen kapot zijn of dreigen te gaan, door slijtage van het holster. Dan komen er bij ons gewoon nieuwe hoezen op...even een mailtje en tis geregeld.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #556 Gepost op: 19 juni 2011, 16:44:14
Ehm...ik weet niet hoor, maar de door PON opgebouwde wagens hebben gewoon een dikke stoelhoes over de stoel, deze is aan de zijkanten verstevigd met dik leer. Als de hoezen kapot zijn of dreigen te gaan, door slijtage van het holster. Dan komen er bij ons gewoon nieuwe hoezen op...even een mailtje en tis geregeld.

Klopt, en die hoezen scheuren ook (vrij) snel los ... Andere landen hebben gewoon een uitsparing in de stoel. Als je namelijk met je wapen in je stoel prikt ga je anders (lees scheef/gedraaid) zitten en in combinatie met het huidige veiligheidsvest help je snel je rug naar de kl*te ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #557 Gepost op: 27 juli 2011, 11:34:27
Gister een mailtje van de planner ontvangen waarin staat dat PNN (Politie Noord Nederland zoals ook al in het scherm van de nieuwe Motorola porto's staat), Groningen, Friesland en Drenthe, in de tweede helft van 2012 overgaat op de Sig. Dit geldt dan voor een helft van het korps. De andere helft gaat in 2013 over.

Er stond wat in over uren trainen en bijhouden hiervan wat ik nu niet precies meer weet maar het kwam er op neer dat dit een behoorlijke impact gaat hebben op de capaciteit, zowel van personeel als van IBT-docenten.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #558 Gepost op: 22 augustus 2011, 22:57:53
Euhm even een vraagje, is er al bekend wanneer de knoop word doorgehakt
mbt het holster? Ik las hier (en kon ook terug vinden in de aanbestedingskalender)
dat 1/2 jan de holster moeten worden uitgereikt. Echter dacht ik dat in september
de keus bekend zou worden gemaakt. Klopt dit nog steeds of is dit iets verlaat/vervroegd?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #559 Gepost op: 23 augustus 2011, 10:27:11
Bij onze IBT-groep is het angstvallig stil rondom het nwe vwpn + holster.